2019-06-04, 17:57
Medlem
Varför skulle någon bry sig om "socioekonomiska faktorer"?

Jag skiter väl fullständigt i socioekonomiska faktorer om jag får inbrott eller blir rånad.
Citera
2019-06-04, 18:08
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Sidan 12:
Men till denna förklaring av den kraftiga ökningen av brottsligheten hos
personer med utländsk bakgrund – alltså den starkt ökade andel dessa
utgör av befolkningen - kommer jokern i leken, nämligen de ej folkbok-
förda. Dessas andel av den totala brottsligheten har ökat dramatiskt
från tre procent perioden 1985-1989 till sju procent perioden 1997-2001
till tio procent perioden 2002-2006 och till hela 13 procent perioden
2013-2017 (Illustration 3, se sidan 26).

/Provokatör

Är tacksam för att du tar upp även de ej folkbokförda. Jag återkommer när jag får nästa vila.
Citera
2019-06-04, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abiz2
Varför skulle någon bry sig om "socioekonomiska faktorer"?

Jag skiter väl fullständigt i socioekonomiska faktorer om jag får inbrott eller blir rånad.
Så att media kan skriva att det är synd om dom, så människor som tror på media likt en kristen tror på bibeln ska tycka synd om dom och vilja hjälpa dom
Citera
2019-06-04, 20:53
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Det var länge sen jag såg någon grovt kriminell hel-svensk. Finns där några kvar?

Dom finns, en bekant som jag träffade på nu ihelgen tex
Citera
2019-06-04, 21:08
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Det var länge sen jag såg någon grovt kriminell hel-svensk. Finns där några kvar?
Det är förmodligen så att svenskarna helt enkelt blir utkonkurrerade som brottslingar. De bland invandrarna som väljer en kriminell karriär är helt enkelt så mycket bättre på att begå brott än infödda svenskar.
Citera
2019-06-04, 22:22
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där med "socioekonomiska orsaker" har man justerat för i dansk statistik. Det gjorde enbart 4-5 procentenheter på utfallet. Fake News helt enkelt.

Så är det i alla studier. Det här med "socioekonomiska faktorer" är helt enkelt humbug. Det finns inget, annat än lögner som stödjer detta.
Citera
2019-06-04, 22:25
Medlem
Ni förstår väl själva varför det inte gjorts någon mer utredning fram till senaste rapporten. Att stanna vid den senaste, där svenskfödda hade majoriteten var ju helt perfekt för de politiskt korrekta i landet lagom. Det som ALLA redan visste har nu satts på pränt. Skulle vara intressant hur Jerzy hanterar detta....

Är tämligen säker på att 58% är en för låg siffra och det hade varit intressant att veta hur mycket det enskilda brottet: "övergrepp i rättssak" har ökat genom åren.
Citera
2019-06-04, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Givetvis förminskar den gode hycklaren Morgan problemet till "socioekonomiska faktorer". Bidragsfusk, kriminella gäng och isis är just detta, i vart fall om man ska tro på vänstern.

Vänsterretorik när den är som bäst. Det är ju för fan Morgans eget jävla parti som har importerat detta han kallar för socioekonomiska faktorer.
Citera
2019-06-04, 22:38
Medlem
Sam.Boyds avatar
Nu ska man också minnas att en hel del brott i de utsatta miljöerna aldrig anmäls utan löses på annat sätt utan att samhället tar notis.

Se tråden:
(FB) P1 gör reklam för kriminell medlare...
Citera
2019-06-04, 22:40
Medlem
Förut kunde det åtminstone sägas att vi begick fler brott totalt, men de begick fler brott per person.
Nu begår de både fler brott per person och fler brott totalt, snacka om totalmisslyckad integration.
Senast redigerad av nilltre 2019-06-04 kl. 22:42.
Citera
2019-06-04, 23:12
Medlem
Jofs avatar
Socioekonomiska faktorer? Betyder det att det är synd om dom och att man därför ska överse med att dom våldtar ex v?
Man skulle kanske inte skriva ut att det ofta är män som oftast våldtar efter det är en diskriminering av män. Vi ska inte hänga ut nån.
Citera
2019-06-04, 23:28
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Vänsterretorik när den är som bäst. Det är ju för fan Morgans eget jävla parti som har importerat detta han kallar för socioekonomiska faktorer.
Japp, problemet borde heta:
"socialdemokratiska faktorer".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in