2019-10-08, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Jag tror debunkarna har stora problem med dessa ögonvittnen, om det är som de (debunkarna) säger att det är en fågel de fångat på film så varför skulle besättningen helt plötsligt börja ljuga om högteknologiska farkoster som färdas under vatten, som färdas i otroliga hastigheter och som utför otroliga manövrar? Och om militären av någon outgrundlig anledning vill sprida desinformation av detta slag varför skulle de bygga hela lögnen på en fågelfilm?

Här är en intervju med Gary Voorhis som är ett ögonvittne förutom att han såg farkosterna på radar och film. Att han och övrig besättning skulle ljuga eller misstagit sig på en fågel känns helt enkelt inte rimligt.

https://www.youtube.com/watch?v=4YhlvUg2yk4

Det behöver inte betyda att dom ljuger men att människor även kan göra fel, som att identifiera saker. Själv har jag inga problem med incidenten, och jag tror på alla ögonvittnen, men en sak som är märkligt är att inge bevis finns förutom FLIR1 filmen som varken visar ett tic-tac format objekt eller några snabba manövrar. I slutändan så hamnar man på ruta ett igen ändå. Det finns ingenting att studera. Och det finns inte mycket allmänt som styrker deras berättelser.
Senast redigerad av killercan1 2019-10-08 kl. 01:57.
Citera
2019-10-11, 21:16
Medlem
Katten-Gustavs avatar
Som jag förstår det så störde dessa objekt ut flygplanens radar men inte fartygens?
Citera
2019-10-11, 22:42
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten-Gustav
Som jag förstår det så störde dessa objekt ut flygplanens radar men inte fartygens?

Det stämmer. Alla fartyg kunde inte heller se dem, bara AEGIS-kryssaren USS Princeton som hade en särskilt kraftig radar.

Först trodde de att radarn var felkalibrerad och att objekten var någon slags spökskuggor. Men de fanns kvar även efter en omkalibrering av radarn.
Citera
2019-10-14, 12:26
Medlem
Katten-Gustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det stämmer. Alla fartyg kunde inte heller se dem, bara AEGIS-kryssaren USS Princeton som hade en särskilt kraftig radar.

Först trodde de att radarn var felkalibrerad och att objekten var någon slags spökskuggor. Men de fanns kvar även efter en omkalibrering av radarn.

Här är ytterligare en muntlig redovisning. Kevin Day på USS Princeton;

Tic Tac Witnesses Kevin Day Interview

"Nov 2004, in the Pacific Ocean west of Baja CA. The USS Nimitz aircraft carrier and the guided missile cruiser USS Princeton were completing TTSA and COMPTUEX training. These are combined unit training ops designed to bring the ships up to deployment readiness. US Navy vet Kevin Day was on USS Princeton. In this very unusual UFO case, Kevin was a key primary witness from the Nimitz Carrier Strike Group. This is the full interview raw from my research and film I wanted to share with you. I used a small portion in the film, it is an important historical record of this event. As this is a raw recording, unedited, there are a few sound hiccups with passing vehicles. But having his whole statement is important. You will also note that I went over the sequence of events twice. I had a battery issue at one point and wanted to make sure I didn't miss anything as I was a one man band camera operator and interviewer."
Senast redigerad av Katten-Gustav 2019-10-14 kl. 13:12.
Citera
2019-10-14, 13:32
Medlem
Katten-Gustavs avatar
Citat från Kevin Day i föregående intervju;

".. In fact, it reminded me of the Star Trek Enterprise when it goes off to warp. It went from stationary and just zorched out of there, which is highly unusual."

Tror ni det här kan röra sig om en konspiration? Jag tror ju personligen att både David Fravor och Kevin Day berättar sanningen. Förhoppningsvis så får vi fler vittnesmål att lyssna på så småningom. Bob Lazar är jag lite tveksam till fortfarande, men det är spännande att följa! Ska kolla in Gimbal och Go Fast händelserna när jag har tid också.
Citera
2019-10-17, 01:54
Medlem
Citat:
Citat från Kevin Day i föregående intervju;

".. In fact, it reminded me of the Star Trek Enterprise when it goes off to warp. It went from stationary and just zorched out of there, which is highly unusual."

Tror ni det här kan röra sig om en konspiration? Jag tror ju personligen att både David Fravor och Kevin Day berättar sanningen. Förhoppningsvis så får vi fler vittnesmål att lyssna på så småningom. Bob Lazar är jag lite tveksam till fortfarande, men det är spännande att följa! Ska kolla in Gimbal och Go Fast händelserna när jag har tid också.

Finns vittnesmål från ungefär 5 st utav dom. Med tanke på att den Amerikanska Flottan också nu har verifierat händelsen så är det med största sannolikhet äkta. Frågan är bara vad dom såg.
Citera
2019-10-20, 19:22
Medlem
Katten-Gustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Finns vittnesmål från ungefär 5 st utav dom. Med tanke på att den Amerikanska Flottan också nu har verifierat händelsen så är det med största sannolikhet äkta. Frågan är bara vad dom såg.

Ett sjätte vittnesmål är på g inatt! Kanske man borde försöka hålla sig vaken

https://www.youtube.com/watch?v=QawDa0-UlnA
Citera
2019-10-21, 18:31
Medlem
Citat:
Ett sjätte vittnesmål är på g inatt! Kanske man borde försöka hålla sig vaken

https://www.youtube.com/watch?v=QawDa0-UlnA

Intressant lyssning. Det gav lite mer information om bevismaterialet och personerna som konfiskerade dom. Det verkar lite som personerna som driver denna incidenten framåt försöker hitta beviset som lagrades.
Citera
2019-11-13, 08:51
Medlem
Jag är ingen expert men det hela verkar mycket trovärdigt och pålitligt. Det är trevligt med sådana här uppgifter i dagens media.
Citera
2020-01-20, 11:15
Medlem
Arthur Dents avatar
Popular Mechanics har två ganska fullödiga artiklar om ämnet, den ena är en vittnesgenomgång och i den andra försöker de reda ut turerna med det läckta videoklippet. Det finns helt klart en motsättning mellan Fravor på den ena sidan och flertalet vittnen på den andra angående längden på orginalklippet.

Citat:
A video playing on one of the console monitors immediately caught Turner’s eye. In it, the “Tic Tac” performed a number of seemingly impossible maneuvers, not seen in the brief clip released in 2017.

Citat:
According to Weigelt, a video of an F/A-18 trying its best to catch the elusive “Tic Tac” was playing on the monitors. Like Turner, Weigelt says what he saw was a lot longer than the brief clip released in 2017.

Citat:
Voorhis tells Popular Mechanics that he, too, saw a much longer and clearer version of the ATFLIR video through the ship’s Top Secret LAN network. “I definitely saw video that was roughly 8 to 10 minutes long and a lot more clear,” Voorhis says.

https://www.popularmechanics.com/military/research/a29771548/navy-ufo-witnesses-tell-truth/

I artikeln om själva läckan kan man läsa att även piloten som filmade farkosten menar att orginalfilmen var längre.

Citat:
In December 2019, Chad Underwood, the former F/A-18 pilot who originally filmed the UFO encounter, told New York magazine that Flir1 is indeed a “little video cut” of his original recording.

Detta kan ju vara en lek med ord också, att Fravor och DoD påstår att någon längre video inte existerar behöver ju inte betyda att den inte har existerat. Flottan tillstår att det finns mer material kring händelsen men att det allvarligt skulle skada nationens säkerhet att offentliggöra detta.

Citat:
The Navy’s Office of Naval Intelligence, meanwhile, responded to a recent Freedom of Information Act (FOIA) request for more Nimitz records by saying it had discovered “certain briefing slides” related to the encounter “that are classified TOP SECRET.” The Navy has determined that “the release of these materials would cause exceptionally grave damage to the National Security of the United States.”

https://www.popularmechanics.com/military/research/a30538203/navy-ufo-video-investigation/?utm_source=digg
Citera
2020-01-20, 16:10
Medlem
Arthur Dents avatar
Chad Underwood som var den pilot som filmade Tic Tac-objektet säger bland annat detta i en intervju:

Citat:
The thing that stood out to me the most was how erratic it was behaving. And what I mean by “erratic” is that its changes in altitude, air speed, and aspect were just unlike things that I’ve ever encountered before flying against other air targets. It was just behaving in ways that aren’t physically normal. That’s what caught my eye. Because, aircraft, whether they’re manned or unmanned, still have to obey the laws of physics. They have to have some source of lift, some source of propulsion. The Tic Tac was not doing that. It was going from like 50,000 feet to, you know, a hundred feet in like seconds, which is not possible.

https://nymag.com/intelligencer/2019/12/tic-tac-ufo-video-q-and-a-with-navy-pilot-chad-underwood.html
Citera
2020-01-21, 14:31
Medlem
Som Sean Cahill (Nimitz vittne) påpekade i en intervju så var Internet inte så snabbt runt 2004 som idag, så bilder och videor blev redigerade för att kunna delas. Han har en poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in