2019-06-01, 00:24
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perhaps-Probably
Okej, vad vill du ha sagt med det? Jag har aldrig påstått att det bara är så simpelt. Självklart finns det andra saker som gör situationen mer komplex. Jag specificerade dock min kommentar och sa att det i grunden känns som ett löjligt maktspel. Det är alltså kärnan till att de båda ser den här vägen som en lösning på situationen utan att ens försöka förhandla eller tala med varandra om saken först. Det är alltså anledningen till deras lösning, inte till situationen i sig.

Att däremot se det här som en akut risk för kärnvapenkrig som du gör är dock en väldigt förhastad och alarmistiskt slutsats som enbart kan göras av någon som inte tar hänsyn till de komplicerade faktorer som i samspel med varandra har tagit oss hit.

Alarmistisk? Jaså. Svara på det då. Vad kommer att stoppa USA från att FÖRSÖKA utplåna Ryssland i en all-in blitz attack när de är färdiga med att utveckla och bygga sina hypersonic missiler som ska skjutas från tex Polen?
Citera
2019-06-01, 00:40
Medlem
Perhaps-Probablys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Alarmistisk? Jaså. Svara på det då. Vad kommer att stoppa USA från att FÖRSÖKA utplåna Ryssland i en all-in blitz attack när de är färdiga med att utveckla och bygga sina hypersonic missiler som ska skjutas från tex Polen?
Det låter som om du lever i en fantasivärld av masshysteri. USA skulle inte tjäna något på att utplåna Ryssland då de skulle bli fördömda av hela världen med väldigt negativa ekonomiska konsekvenser som påföljd. Så även om de hade möjligheten till att genomföra det du föreslår så ser jag det verkligen inte som ett realistiskt scenario.

Eftersom du verkar leva bland molnen så känner jag inte för att fortsätta diskussionen.
Citera
2019-06-01, 00:49
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perhaps-Probably
Det låter som om du lever i en fantasivärld av masshysteri. USA skulle inte tjäna något på att utplåna Ryssland då de skulle bli fördömda av hela världen med väldigt negativa ekonomiska konsekvenser som påföljd. Så även om de hade möjligheten till att genomföra det du föreslår så ser jag det verkligen inte som ett realistiskt scenario.

Eftersom du verkar leva bland molnen så känner jag inte för att fortsätta diskussionen.

När brydde USA sig för vad omvärlden tycker senast? Just det, aldrig.
Citera
2019-06-01, 07:42
Medlem
Citat:
Nu är det gjort. Putin beordrade regeringen att lämna historiska INF-avtalet (Intermediate-Range Nuclear Forces; officiellt: Avtalet mellan USA och Sovjetunionen om att avskaffa medel- och kortdistansrobotar).

Putin moves to leave weapons treaty as US accuses Russia of nuclear violations
https://edition.cnn.com/2019/05/30/politics/us-claim-russia-nuclear-treaty-breach/index.html

Risken för WW3 är nu på akut nivå. Det är osannolikt om mänskligheten kan överleva en WW3 om kärnvapen används massivt.

Kommer Ryssland och USA att kunna lösa det där utan att omvandla världen till radioaktiv wasteland?
Kina har toppmodernt kärnvapenförsvar och Kina har ledare som är tusenfalt smartare och tuffare än Putin. Kina kommer krossa USA/NATO.
Citera
2019-06-01, 08:46
Medlem
Låt barnen ha sin hink o spade i sandlådan.
Citera
2019-06-01, 09:21
Medlem
Dessutom även utan kärnvapenattack mot väst är väst redan dödsdömt.
Citera
2019-06-01, 09:38
Avslutad
Citat:
Risken för WW3 är nu på akut nivå. Det är osannolikt om mänskligheten kan överleva en WW3 om kärnvapen används massivt.
Nej, det är det inte. Sluta sprida alarmistisk fake news. Ingen skulle vinna något på att förvandla Jorden till Fallout 3. Kärnvapen har bara använts två gånger och resultatet skrämde bajset ur alla sidor i det kriget.

Låt inte subversiva krafter föra er bakom ljuset. Det så kallade ”kärnvapenhotet” används som ett skohorn för att tvinga på oss fientliga agendor.
Citera
2019-06-01, 10:06
Medlem
EU:s offensiv i Ukraina efter presidentvalet. Det är inte Jeltsins nedgångna Ryssland EU har att handskas med längre då Warszawa-paktens avvecklades och flertalet av dess medlemsländer gick in I EU och Nato.

Det är klart att alla länder skall ha sin frihet att välja sin framtid när avtalet sades upp.
Men försöker Ukraina med Tysklands/Frankrikes och USA:s hjälp också gå in i EU och Nato är storkriget svårt att undvika.

Det pratas alltid om EU som ett fredsprojekt med hänvisning till att krig är uteslutet inom unionen.
Mer behöver inte sägas för att inse hur ihåligt detta resonemang är.

EU:s andra offensiv, denna gång i tidigare republiker i forna Sovjet, kan bli ödesdiger.
Demokratiska principer väger lätt mot geopolitiska faktorer och historiska faktum, vilket Bryssel och medlemsländers toppolitiker tycks ta lätt på.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2019-06-01 kl. 10:09.
Citera
2019-06-12, 14:58
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Dessutom även utan kärnvapenattack mot väst är väst redan dödsdömt.

Emot Ryssland, eller? Tror att Väst utan USA hade krossat Ryssland i en all-out krig utan kärnvapen.
Citera
2019-06-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Emot Ryssland, eller? Tror att Väst utan USA hade krossat Ryssland i en all-out krig utan kärnvapen.
Ryssland vill inte har krig, det är försvar som man riktar in sig främst på. Kina vill inte heller ha krig men är betydligt mer villiga att kriga mot USA än vad Ryssland är. Kommer nog rätt så säkert att användas kärnvapen om/när krig bryter ut mellan Kina/Ryssland och USA. USA har inga fredliga intentioner, det vet både Kina och Ryssland. Det som åsamkar värst skada i väst och sker just nu i dom flesta västländer är dom ointegrerbara muslimerna.
Citera
2019-06-13, 07:28
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Ryssland vill inte har krig, det är försvar som man riktar in sig främst på. Kina vill inte heller ha krig men är betydligt mer villiga att kriga mot USA än vad Ryssland är. Kommer nog rätt så säkert att användas kärnvapen om/när krig bryter ut mellan Kina/Ryssland och USA. USA har inga fredliga intentioner, det vet både Kina och Ryssland. Det som åsamkar värst skada i väst och sker just nu i dom flesta västländer är dom ointegrerbara muslimerna.

Så typiskt att webtvättade mongoloider som du måste läsa in en hel roman av dolda meddelanden i ett harmlöst påstående. Skrev jag ett enda ord om Rysslands politik eller intentioner? Nej! Jag skrev att jag tror att Västeuropa spöar Ryssland i ett hypotetiskt krig utan kärnvapen. Snälla...
Citera
2019-06-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Västeuropa spöar Ryssland i ett hypotetiskt krig utan kärnvapen
Karl XII 1708, Napoleon 1812, Hitler 1941.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in