2019-05-30, 17:42
Medlem
Jag deltog i CPs maskerad. Kommer inte ihåg arbetare men var iofs ganska berusad och hög.
Citera
2019-05-30, 17:53
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batik
Kan inte länka till artikeln eftersom det är en plusartikel på aftonbladet. Men det handlar om Carl Philips 40 årskalas som tydligen var en maskerad. I puffen till artikel finns några foton på utklädda festdeltagare. En man är utklädd till arbetare. Är det bara jag som får obehagskänslor av det. Inte så att jag känner mig kränkt, men det skaver lite. Kommer från en genuin arbetarfamilj och vill inte att någon överklasssnubbe ska leka pajas i våra arbetskläder.

Hur se ni andra från arbetarklassen på det här? Är jag överkänslig?

Ja du är överkänslig.
Citera
2019-05-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Jag deltog i CPs maskerad. Kommer inte ihåg arbetare men var iofs ganska berusad och hög.

Kallar ni honom CP när han hör det?
Citera
2019-05-30, 18:43
Medlem
Tropicalss avatar
Antar att han var utklädd till en yrkeskategori? Typ "snickare", "rörläggare" eller "vaktmästare". Arbetare är inget man kan klä ut sig till. Varför skulle någon ta illa upp av att någon från överklassen kommer utklädd till exempelvis sjuksköterska? Du själv skulle aldrig kunna tänka dig att komma till en maskerad klädd som läkare eller liknande?
Citera
2019-05-30, 18:58
Medlem
Värre var ju han som var utklädd till förortsblatte med adidasbrallor med revärer, hoodie o gympadojor. Han hade visst gått fram till CP och sagt "-Tjena mannen".
Citera
2019-05-30, 19:05
Medlem
Citat:
Kan inte länka till artikeln eftersom det är en plusartikel på aftonbladet. Men det handlar om Carl Philips 40 årskalas som tydligen var en maskerad. I puffen till artikel finns några foton på utklädda festdeltagare. En man är utklädd till arbetare. Är det bara jag som får obehagskänslor av det. Inte så att jag känner mig kränkt, men det skaver lite. Kommer från en genuin arbetarfamilj och vill inte att någon överklasssnubbe ska leka pajas i våra arbetskläder.

Hur se ni andra från arbetarklassen på det här? Är jag överkänslig?

Ja, du är kränkt och värdelös.
En riktig arbetare, sådana som fanns förr, hade skitigt fullständigt i hur borgare florerar på sin fritid och hållt sig till arbetarlinjen istället för att fokusera på petitesser och bagateller.
Men det föds inga riktiga arbetare längre, och du är inte en av dem.
Citera
2019-05-30, 19:52
Medlem
Citat:
Det där är bara en ursäkt. Vem fan ville bli sjöjungfru som liten. Lite i samma sannoliksklass som att en överklasssnubbe skulle bli sopåkare.

Ungjäklarna vill vara en enhörning så varför kan inte några vilja vara en sjöjungfru?
När man är 5 år vill man vara det som är spännande för stunden.
Sopgubbarna var spännande, en stor maskin som lät o åt sopor.
Vem har inte klätt ut sig till indian eller pirat?

Ska man bara klä ut sig till saker som inte kränker andra så får man nog stanna hemma o skippa festen.
Folk blir kränkta för allting nuförtiden.
Citera
2019-05-30, 19:53
Medlem
Bbobis avatar
Man får skämta om allt säger folk. Gäller som vanligt endast tills dlm själva känner sig träffade.

Väldigt roligt skämt som driver med klassskilnaderna som om en person i överklassen faktiskt såg arbetare som något slags djur man klär ut sig till.

Kanske har du dålig humor? Att en skit tidning snappar upp något sådant är ju inget ovanligt så vad är grejen då?
Citera
2019-05-30, 20:16
Medlem
Citat:
Det är ju just det som är grejen. Det går inte. Situationen är assymetrisk.

Det är världens enklaste sak att klä ut sig till och driva med mäklare. Gå på lägenhetsvisning och ställ några frågor om området och föreningen så har du gott om material. Någon yrkesgrupp enklare att driva med finns inte. Göteborgska varvsarbetare har inte en chans.
Citera
2019-05-30, 20:53
Medlem
Citat:
Jag skrev ju att jag INTE kände mig kränkt.

Men ändå bryr du dig till den grad att du måste göra ett inlägg på Flashback om det där du understryker att du inte är kränkt....? Jag tror du är kränkt. Du kan SMSa 71 000 om du vill ha en artikel där du kan gråta ut.
Citera
2019-05-30, 21:20
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Äsch, du leker ju pajas i våra arbetskläder ibland, där du står i din dressmankostym och dricker billig prosecco. Släpp det där nu och gå tillbaka till din svarv.

Haha... klassikerpotential...
Citera
2019-05-30, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Men ändå bryr du dig till den grad att du måste göra ett inlägg på Flashback om det där du understryker att du inte är kränkt....? Jag tror du är kränkt. Du kan SMSa 71 000 om du vill ha en artikel där du kan gråta ut.

Du har nog rätt. Känner mig säkert mer kränkt än jag vill medge. Men att gå så långt att jag skulle vilja hänga ut mig som ett offer i media... Nej där går min gräns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in