2019-12-12, 20:06
Medlem
gato12s avatar
Linda Pira får köra på en scen utanför buren, ute på torget, har jag inte sett förut
Citera
2019-12-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Lilllördag ju
Västerås levererar längesedan det var så mycket aktivitet utanför buren
Citera
2019-12-12, 21:14
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleeckerstreet
Märklig tagline i år, "sex är inte ett vapen".

Den fallande skalan av "taglines" har pågått sen starten så vitt jag kan minnas med allt mer menlösa och intetsägande grejer.

I år är nog klart sämst hittills. "Jaha och vad fan ska mina pengar göra åt den saken?"

I år mer än nånsin ger nog folk till 100% för att det ska "kännas bra" istället för att det kanske ska göra nån nytta. Men så funkar ju merparten av all välgörenhet nu för tiden. Ja, plus att man kan skryta i sociala medier om hur god man är förstås.
Citera
2019-12-12, 21:23
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Daniel; "vem äter kött 2019"?

JAG

Vafan är det här för människor egentligen? Jag kan bara inte släppa det här med "Mannen i den blå jackan.... Hyllas över hela landet... Varför då? Jo, han har i 10år stått och glott utanför glasburen. Och det får folk att skänka pengar? Han är ju Musikhjälpens Greta. När temat var "Barn i krig har rätt att gå i skolan" Så skänkte idioter 644 000 kronor till hans bössa.

Hahahaha. Är ju så galet. Kolla på dom, lyssna på dom. Dom hjärntvättar ju idioter.

Och konstigt att han ställde frågan "vem äter kött 2019?" Kristian Luuk var ju där och berättade vad han ätit till frukost. Hade han glömt det? Antagligen inte. Men skiter väl han i. I hans värld så äter ingen kött.
Senast redigerad av PingPongZong 2019-12-12 kl. 21:27.
Citera
2019-12-12, 21:32
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Jag gillar musikhjälpen, men årets tema är konstigt precis som nån skrev här i tråden, och programledarna verkar helt ointresserade och trötta som om luften gått ur dem. Nä jag saknar till exempel Kodjo han var en riktig energispruta. De här sitter ju bara och ser ut som om dom har pms typ
Citera
2019-12-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Jag gillar musikhjälpen, men årets tema är konstigt precis som nån skrev här i tråden, och programledarna verkar helt ointresserade och trötta som om luften gått ur dem. Nä jag saknar till exempel Kodjo han var en riktig energispruta. De här sitter ju bara och ser ut som om dom har pms typ
Jag lyssnar enbart på MH, men både programledarna och temat är åt skogen. I kväll var ett längre inslag om en tjej från Kongo, där framgick hur de kan hjälpa. Man svårt ändå.
Men absolut, man får försöka göra det bästa ändå.
Citera
2019-12-12, 22:37
Medlem
C-3POs avatar
Politik får man diskutera på annat håll. Tråden är inte heller en chatkanal. OT raderat.

/Mod
Citera
2019-12-12, 22:38
Medlem
bleeckerstreets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Jag lyssnar enbart på MH, men både programledarna och temat är åt skogen. I kväll var ett längre inslag om en tjej från Kongo, där framgick hur de kan hjälpa. Man svårt ändå.
Men absolut, man får försöka göra det bästa ändå.

Alldeles för svårt för formatet. Sexuellt våld i konflikt är så jävla mörkt och komplext, inget man kan varva med musik och roliga inslag. Ingen besökare/inringare har ens kunnat säga något om frågan förutom typ "det är ett så sjukt viktigt ämne", man vet liksom inte vad man ska säga. Hur konkretiserar man det ens, "1000 kronor räcker till lås på 500 toaletter i flyktingläger", blir bara infantilt. Just nu sa Daniel liksom ordagrant "ingen människa ska ha makt över en annan människa". Oookej.
Citera
2019-12-12, 23:28
Medlem
Ett gäng människor kommer in som har sprungit från stockholm till Västerås och Farah undrar varför de har sprungit? "För musikhjälpen såklart"
Hah.
Citera
2019-12-12, 23:30
Medlem
Nyss lämnade mannen med den blåa jackan torget.
Citera
2019-12-12, 23:31
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Nyss lämnade mannen med den blåa jackan torget.
Pontus har fortfarande inte blivit inbjuden till buren...?
Citera
2019-12-13, 01:38
Medlem
Får de ha mobilerna? Konstigt fara satt med sin mobil igår under nattens direktsändning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in