2020-09-13, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Varit strippa tidigare. Hon har visst skrivit en bok om strippandet.

Fysiskt och psykiskt misshandlad i barndomen. Läs hennes blogg.

hittade inte henne i listan sveriges befolkning 1990 iaf... kollade alla med hennes födelsedatum, och hon va inte där. Kollade även andra "utländska" namn men ej heller dom gav träff.
Citera
2020-09-13, 13:44
Medlem
WallaceShawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Går det att få fram satellitbilder över den eller annan anläggning?

Jag kan inte hitta anläggningen i Tumba, men företaget NM Trading & Transport som är intimt sammankopplade med Think pink hade/har ett upplag i Kagghamra hamn. Den högen ser ut så här från satellit. (Om jag hittat rätt det vill säga)

https://goo.gl/maps/5yFCtQATkrdVRYX7A

https://mitti.se/nyheter/dom-avfallsberget-maste-bort/?omrade=botkyrkasalem
Citat:
Företaget upplåter också plats till NM Trading som ansvarar för högen, som enligt domen inte får vara kvar som det ser ut i dag. Deras hög var avsedd som en plats för mellanlagring innan avfallet körs i väg för att brännas i värmeverk.

Mitt i har sökt NM Tradings vd Lars Nilsson utan framgång. I september förra året sa han att företaget inte längre skulle ha något plastavfall i Kagghamra. Men enligt boende i området och kommunen har inget hänt, eller i alla fall mycket lite.
Senast redigerad av WallaceShawn 2020-09-13 kl. 13:47.
Citera
2020-09-13, 13:56
Medlem
Här är en bild på högen i Tumba. Sök på "Y Glas" så ligger högen just ovanför det företaget.

https://www.bildtagg.se/bild/jynvf9lxzgukjwde729qbbf
Citera
2020-09-13, 13:56
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallaceShawn
Har du någon adress eller i alla fall namnet på gatan på det bygget? Jag hittar transportbolaget NMT som verkar ha kopplingar till Think pink (Finkmossvägen 50, Tumba) men av dom satellitbilder jag kan se där så ser det städat ut på den tomten. (Bilderna är från lantmäteriet och är tagna år 2020)

Dalvägen 131
Citera
2020-09-13, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Vad har Bella Nilsson för bakgrund?

Jag inbillar mig att byggavfallsbranschen inte är något man bara valsar rakt in i och omsätter över 100 miljoner efter bara ett par år. Har hon jobbat i branschen innan eller är hon målvakt för någon annan?

Strippa.
Citera
2020-09-13, 14:03
Medlem
WallaceShawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Dalvägen 131

Tackar Ja det ser ut som en av deras sophögar. https://goo.gl/maps/dq8h6L7YXLH5kQPj6

Det här kan nog bli en intressant skandal om man börjar räkna samman alla deras tillfälliga högar dom har ute i landets olika kommuner.
Citera
2020-09-13, 14:04
Medlem
Isabella Khatibi Ghabagh Tabeh Heter hon egentligen. Det är hennes riktiga namn!
Citera
2020-09-13, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mdealer
Man kan fråga sig hur det kan ta myndigheterna fem år att agera.

Som sagt, akademiker som inte har något incitament och som man av någon outgrundlig anledning fått för sig kan jobba hårt och målinriktat utan någon vidare form av styrning eller uppföljning bara för att dom var duktiga på att läsa lite skolböcker.

Finns tusentals av dom som sitter och sover bort dagarna och dränerar svensk ekonomi med sina löner på 50, 60, 70 tusen i månaden.

Dom har levt så länge i sin skyddade lilla värld att all form av självrannsakan och egen analys av sin produktivitet sedan länge upphört.

All form av ifrågasättande av vad dom gör på dagarna möts i stället med att den som ifrågasätter har någon form av komplex, vanligtvis mindervärdighetskomplex eller är avundsjuk.

Det säger det mesta. I all annan form av verksamhet har uppföljning och i ifrågasättande av resultat och produktivitet setts som en fullständigt självklar del av jobbet dom senaste 50 åren. Ingen i det produktiva näringslivet skulle ens komma på tanken att bemöta den som vill ha en uppföljning med att han har komplex eller är avundsjuk.

I det aktuella fallet är det säkert precis som det brukar att allt från lekande fem åriga barn till 90 åriga tanter i lokalsamhället har sedan länge förstått att allt inte står rätt till, alla utom just akademikerna som har ansvaret.
Citera
2020-09-13, 14:17
Medlem
Jag tror inte denna före detta strippa har haft mycket med den operativa verksamheten att göra. Hon skulle väl bara vara ansiktet utåt tillsammans med varumärket Think pink. Jag skulle tro det är maken som hat skött verksamheten. Jag tvivlar dessutom på att de får någ hårt straff. Om det bara handlar om att de har flyttat avfall mellan olika platser så är det väl tveksamt om det är olagligt.
Citera
2020-09-13, 14:23
Medlem
En intressant sak är att NMT THINK PINK har 297 989 likes på sin fb sida...

Det är alltså nästan lika många som ICA, nästan lika som som Sverigedemorkaterna,
fler än AIK, Fler än socialdemokraterna,

Det är definitivt bottar. Ett jävla "sopsorterings" företag. Vem bryr sig om dom frivilligt?
Citera
2020-09-13, 14:28
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissedogg
hittade inte henne i listan sveriges befolkning 1990 iaf... kollade alla med hennes födelsedatum, och hon va inte där. Kollade även andra "utländska" namn men ej heller dom gav träff.
Jag letade på Ratsit o hittade henne med en gång.
Citera
2020-09-13, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Bella och hennes man hämtades in, misstänkta för grovt miljöbrott. Sedan en tredje person som även är misstänkt för grovt penningstvättbrott.
Bör vara någon som ansvarat för ekonomi, bokslut eller likande. Någon som har en susning om den tredje?

.
https://www.expressen.se/dinapengar/vdn-bella-nilsson-har-anhallits-for-grovt-miljobrott/
Denna artikel var i vlt i går, nästan exakt samtidigt som Expressen. Känns som att det finns ett samband. Tyvärr bakom betalvägg.

https://www.vlt.se/logga-in/kand-foretagare-i-vasteras-greps-av-insatsstyrkan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in