2019-05-27, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ok, så jag tar mig rätten att ta över dina pengar och alla dina framtida inkomster? Inte mig emot.

Vad menar du?

Det är väl ganska svårt att beskylla nazisterna för att de anföll först - om de allierade redan förklarat krig mot dem? Eller vad har jag missat?

/Johan
Citera
2019-05-27, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Vad menar du?

Det är väl ganska svårt att beskylla nazisterna för att de anföll först - om de allierade redan förklarat krig mot dem? Eller vad har jag missat?

/Johan

Enligt Hitler var det Polen som startade kriget (ett fejkat "gränsintermezzo"), och den tyska invasionen skedde i självförsvar.
Citera
2019-05-27, 07:33
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Svag anknytning till M&J i startinlägget och praktiskt taget ingen alls i tråden.

Medier och journalistik --> Historia
/Moderator
Citera
2019-05-27, 07:52
Medlem
Lydans avatar
Ni har båda fel, Polen tillhör ursprungligen Sverige och både Polens och Tysklands anspråk på landet är en skymf mot den svenska nationen.
Citera
2019-05-27, 07:57
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 504umMadLad
Hitler ville inte det. Rudolf Hess flög, mitt under brinnande krig, ett flygplan till England för att mäkla fred med engelsmännen. Det var som sagt inte Hitler som startade något krig. Han gick in i de områden i Polen som hade varit tyska tidigare (kika på en karta så kanske ni börjar undra varför Gdansk tidigare hette Danzig) då den tyska minoriteten i Polen blev behandlade illa av polackerna. Det är ju viktigt att komma ihåg att britterna och fransoserna ville förnedra tyskarna efter WW1 och fullkomligen satte upp förkrossande regler i Versaillesfreden. Det var ycket riktigt britterna och fransoserna som förklarade krig mot tyskarna.

Se dokumentären själv för att se vilken judisk skitfilm det är.

Vad fan har namnbytet Danzig -->Gdansk med saken att göra om du refererar till Hitlers intåg i Polen 1939?

Du vet väl att staden var tysk även på den tiden? Däremot hade de förlorat andra områden till Polen efter ww1, varför den tyska staden med omgivning låg som en enklav i Polen, vilken bara gick att ta sig till från Tyskland genom att passera den så kallade polska korridoren.

Det var i denna polska korridor det fanns en tysk minoritet som behandlades illa, och som Hitler (efter MÅNGA försök till fredliga lösningar) till slut gick in i, för att rädda den tyska minoriteten.

Edit: Ah, Danzig var fristad 1939 såg jag nu, och gränsade till den tyska "enklav" jag pratade om. Men staden blev väl inte polsk eller gick under namnet Gdansk före 1945?

Men iofs var det kanske i huvudsak där den tyska minoriteten som behandlades illa, fanns? I egenskap av fristad kunde väl de polska bolsjevikerna härja fritt? Vilket de såklart kunde göra i polska korridoren också, men det bodde nog inte överdrivet många där, ligger inte direkt några större städer i det området.

Hursomhelst, början av mitt inlägg är inte särskilt lyckat, fristaden Danzig blir fel att kalla tysk. Ändrar det inte, det ska smärta lite när man är lite fel ute.
Senast redigerad av Belavia 2019-05-27 kl. 08:22.
Citera
2019-05-27, 08:27
Medlem
Ördögs avatar
Judenoja, även kallad judar på loftet, är en ryslig åkomma, som dock erbjuder de icke smittade många muntra stunder.
Citera
2019-05-27, 08:30
Medlem
Clawdices avatar
Citat:
Ska en statstelevision sända propaganda av den här typen?
Ska och ska.
Sion Vises Television gör väl, efter deras agendor, helt rätt i att propagera för sin sak.
Citera
2019-05-27, 08:49
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Blodets makt är gjord av en jude och i den berättas självfallet hur judarna tvingade fram att negrer i USA kunde donera blod i USA men det som var mest häpnandsväckande var historierevisionismen där det inte framgick att det var England och Frankrike som förklarade krig mot Tyskland. Istället fick man upplevelsen att Hitler ville ta över hela Europa.

https://www.tv.nu/p/1HuELp-N-5c2I

Ska en statstelevision sända propaganda av den här typen?
En något vinklad tolkning av krigsutbrottet. England och Frankrike sa att dom skulle bistå Polen i händelse av krig...det sket Hitler i. Sedan stog dom för sitt ord.
Han ville inte ta över hela Europa men skapa Lebensraum åt tyskarna genom att ta över andra länders territorium. Skulle du bete dig så mot dina grannar skulle jag också blanda mig i.

Jag har gillat den röda och konsekventa tråden i dina poster...gå nu inte utanför dina kunskapsområden. När man gör det tappar man cred...tyvärr även inom de områden man har rätt.
Citera
2019-05-27, 09:08
Medlem
https://www.nordfront.se/judea-declares-war-on-germany.smr

Judarna krigsförklarade Tyskland och dess tyska befolkning den 12 mars 1933.
Citera
2019-05-27, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
En något vinklad tolkning av krigsutbrottet. England och Frankrike sa att dom skulle bistå Polen i händelse av krig...det sket Hitler i. Sedan stog dom för sitt ord.
Han ville inte ta över hela Europa men skapa Lebensraum åt tyskarna genom att ta över andra länders territorium. Skulle du bete dig så mot dina grannar skulle jag också blanda mig i.

Jag har gillat den röda och konsekventa tråden i dina poster...gå nu inte utanför dina kunskapsområden. När man gör det tappar man cred...tyvärr även inom de områden man har rätt.

"Sedan stog dom för sitt ord"? Nja...fanns det ens enda brittisk/fransk soldat på polsk mark nån gång under hela kriget? Och vad hände efter krigets slut? England, Frankrike och allierade gav Polen till Sovjetunionen.
Citera
2019-05-27, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Ni har båda fel, Polen tillhör ursprungligen Sverige och både Polens och Tysklands anspråk på landet är en skymf mot den svenska nationen.

Du menar Sigismund, som ärvde både den svenska och den polska tronen? Med tanke på hans far Johan III:s katoliserande tendenser (i motsats till sina lutherska bröder) och skillnaden i befolkning mellan Polen och Sverige (både då och nu) skulle jag snarare säga att om Sigismund hade förblivit svensk kung så hade Sverige mer eller mindre kommit att tillhöra Polen. Och det vet vi ju hur det gick med Polen sedan...
Citera
2019-05-27, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Judenoja, även kallad judar på loftet, är en ryslig åkomma, som dock erbjuder de icke smittade många muntra stunder.

Håller med. När man ser folk här på FB som säger, mitt i en diskussion om ekonomi eller budgetfrågor, "men ni har ju inte fattat den verkliga frågan, det är ju bankjudarna det rör sig om!! Det är dem vi måste krossa!" så kan man i princip sätta dessa personer på ignore direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in