Den ”fiina” klubben Helsingborgs IF är som en sockerbit när det gäller att dra till sig problem.
Denna, nu dömde A-lagsspelare, är ju inte det första exemplet på spelare föremål för polisutredningar. (Alexander Gerndt -hustruvåld m.fl.)
Utöver det har dom fans som slår ihjäl oskyldig motståndarsupporter.
Ekonomin är konstant problem. År efter år. Interna stridigheter i styrelserum. Tränarbyten som få kan mäta sig med.
Kort sagt så skaffar dom sig problem.
Vad ska nu denna senaste pajasen tillföra?
Förstår att Jesper Jansson drog till Hammarby.
Återstår att se hur länge O Mellberg stannar.