2020-07-31, 00:44
Medlem
mikeymikeys avatar
Nu är ju inte detta en Europa League tråd men det är verkligen inga dåliga lag Bajen och Blåvitt kan få i omgång 2, räknar ändå med att Bajen tar sig dit.

https://kassiesa.net/uefa/seedel2020.html
Citera
2020-07-31, 00:46
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Nu är ju inte detta en Europa League tråd men det är verkligen inga dåliga lag Bajen och Blåvitt kan få i omgång 2, räknar ändå med att Bajen tar sig dit.

För att köra en göteborgare så tror jag att Hammarby ramlar ut.
Citera
2020-07-31, 01:43
Medlem
Citat:

Ja att dom tar sig till omgång 2 tycker jag verkligen att man kräva, skulle dom åka ut i omgång 1 hade det varit riktigt sjukt, visst har dom varit kassa i år(precis som många andra) men där är dom seedade och kommer troligen få något riktigt exotiskt motstånd.

Underbart att vinna idag.

Kul hets mellan spelarna i dagens match för övrigt, precis som det skall vara, vi behöver mer gubbar som Bjärsa, hoppas vi kan få fram en ny Sella så småningom, han var världsklass på att snacka skit och psyka motståndare.

Citat:
Men det var inte bara Ola Toivonen och Tobias Sana som hade heta dueller på planen. Även Mattias Bjärsmyr och Isaac Kiese Thelin var i flera närkamper.

– Ja, det visste jag. Han (Kiese Thelin) brukar inte bjuda på så mycket annat, säger Bjärsmyr och fortsätter:

– Det var väl okej. Det var tuffa kamper och samma med Ola. Ola är bra i vanliga fall, tyvärr spelar de inte på det sättet för hans skull. Det blev mycket Thelin där och det är inte alltid man behöver ta den duellen. Man får vara lite smart för han är bra på huvudet.

Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-31 kl. 01:48.
Citera
2020-07-31, 07:20
Medlem
Crookens avatar
Det är något visst med Farnerud, IFK och avgöra Cuper helt klart.

En väldigt medioker match av båda lagen, är det någon som vet hur MFF vill spela egentligen?
Citera
2020-07-31, 08:02
Medlem
mikeymikeys avatar
[quote=Eaglesandshit|72434593]Ja att dom tar sig till omgång 2 tycker jag verkligen att man kräva, skulle dom åka ut i omgång 1 hade det varit riktigt sjukt, visst har dom varit kassa i år(precis som många andra) men där är dom seedade och kommer troligen få något riktigt exotiskt motstånd.

Underbart att vinna idag.

Kul hets mellan spelarna i dagens match för övrigt, precis som det skall vara, vi behöver mer gubbar som Bjärsa, hoppas vi kan få fram en ny Sella så småningom, han var världsklass på att snacka skit och psyka motståndare.

Malmö har ju haft flera sådana, Rosenberg är väl det största exemplet, i dagens trupp finns ju Molins men han är en sådan begränsad fotbollsspelare så han stör man sig inte på.
Citera
2020-07-31, 08:07
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Det är något visst med Farnerud, IFK och avgöra Cuper helt klart.

En väldigt medioker match av båda lagen, är det någon som vet hur MFF vill spela egentligen?

Ja det var extra kul att Farnerud den yngre fick avgöra.

Gillar Bjärsmyrs pik till ormen
Citera
2020-07-31, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
är det någon som vet hur MFF vill spela egentligen?

Som Hull, 1983
Citera
2020-07-31, 09:10
Avslutad
Citat:

Rio Ave från Portugal var seedade i andra rundan såg jag. Var det inte dom som slog ut er sist?
Citera
2020-07-31, 09:13
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Rio Ave från Portugal var seedade i andra rundan såg jag. Var det inte dom som slog ut er sist?

Stämmer bra, vi har dålig statistik mot portugisiska lag generellt. Belenenses åkte vi ut mot året efter. Men nu kan vi lika gärna få AC Milan i omgång 2.
Citera
2020-07-31, 09:13
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Visst är det så. Hade varit ett spännande revansch-möte.
Citera
2020-07-31, 10:40
Medlem
Citat:
Stämmer bra, vi har dålig statistik mot portugisiska lag generellt. Belenenses åkte vi ut mot året efter. Men nu kan vi lika gärna få AC Milan i omgång 2.

Man måste ha lite flax med lottningen, det hade varit skit att få Milan, speciellt i år då ingen kan gå på en sådan match, oavsett om det blir hemma eller borta. Man får hoppas på att det blir typ The New Saints eller något annat mer överkomligt. Gärna hemma också så föreningen slipper lägga pengar på att resa.
Citera
2020-07-31, 10:44
Medlem
Citat:
Malmö har ju haft flera sådana, Rosenberg är väl det största exemplet, i dagens trupp finns ju Molins men han är en sådan begränsad fotbollsspelare så han stör man sig inte på.

Dom har Rosenberg ersättaren, Ola Toivonen, snackar skit, spelar småfult etc. Var lite kul när han stod och gjorde vågrörelser inför domaren igår för att påpeka att Hasse(tror jag det var) trillade lätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in