2019-08-21, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är ju däromkring det brukar ligga. 120 spänn alltså, inte 0.

Vi har sedan vid gruppspelet oftast haft nåt erbjudanden för båda hemmamatcherna när vi haft två sådana för typ 160-200 spänn. Sedan kostade väl derbyt mer i vintras men tillgång och efterfrågan gör sitt till.

Väldigt roligt att det är så mycket matcher i dagarna två nu, vi själva har alltså Astrio imorgon, helt apropå biljetter är deras biljettapp något av det sämsta jag sett...
Ska iaf bli skoj med att se oss på en ny "arena". Vi lär ju inte ställa upp med någon a-uppställning men tillräckligt för att vinna lätt ändå.

Extremt matchtätt nu så det är svårt att kunna slita sig ikväll för att se t.ex. Kiken-ÖIS på Ruddalen men det finns en del mycket intressanta matcher ändå här nu. Som vanligt hoppas man på rejält med skrällar då det dels är roligare att i gruppspelet möta lag man aldrig möter annars samt roligare resor.

Astrio verkar iaf gå riktigt bra denna säsong, leder sin Div.4 serie med raden 16 13-3-0 62-9 42.
Elva poäng ner till tvåan Derome/Åskloster på kvalplats och 14 ner till trean Kungsbacka IF.
Dom har således gott självförtroende iaf, men som sagt vi ska ju vinna lätt ändå.

Astrio är riktigt bra och har 4-5 fd Div 2-spelare av hyfsad kvalitet. Planen är ojämn och liten. Astrio kommer absolut få ihop en del målchanser och kanske till och med näta. Blir nog bara nåt i stil med 1-5, dvs "jämnare" än många räknat med.
Edit: Kan tilläggas att Astrio nyligen slog ut Halmia (div 2) ur DM och därmed har kvalat in till även nästa års cupspel. (Och då fanns det alltså 10 lag i Halland från Div 1-3 som inte lyckades med det).

Skrällar? Gissar att både Öster och GAIS faktiskt vinner, men att kanske Eskilsminne skickar ut Norrby samt att Sandviken klarar Frej. Och att just Utsikten kan besegra ÖIS. I övrigt lite svårt att hitta var det kan skrälla. Kanske Tvååker kan skaka Trelleborg. Sedan har jag ju en känsla av att Oskarshamn skickar ut Helsingborg, men det bygger jag inte på logik utan som sagt bara nån magkänsla.
Senast redigerad av Burkgurka 2019-08-21 kl. 10:16.
Citera
2019-08-21, 12:10
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är ju däromkring det brukar ligga. 120 spänn alltså, inte 0.
Jo det är klart. Hur ska småklubbarna kunna kapitalisera på att möta allsvenskt motstånd utan inträdesbiljetter?

Jag var mest förvånad över att Landskrona inte tog betalt alls, inte att FCR tog 120.
Citera
2019-08-21, 15:42
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Sollentuna - Degerfors
Lidingö - Sundsvall

Vilken hade ni sett live om ni var i mina skor? Vem har bäst kiosk?
Citera
2019-08-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Astrio är riktigt bra och har 4-5 fd Div 2-spelare av hyfsad kvalitet. Planen är ojämn och liten. Astrio kommer absolut få ihop en del målchanser och kanske till och med näta. Blir nog bara nåt i stil med 1-5, dvs "jämnare" än många räknat med.
Edit: Kan tilläggas att Astrio nyligen slog ut Halmia (div 2) ur DM och därmed har kvalat in till även nästa års cupspel. (Och då fanns det alltså 10 lag i Halland från Div 1-3 som inte lyckades med det).

Skrällar? Gissar att både Öster och GAIS faktiskt vinner, men att kanske Eskilsminne skickar ut Norrby samt att Sandviken klarar Frej. Och att just Utsikten kan besegra ÖIS. I övrigt lite svårt att hitta var det kan skrälla. Kanske Tvååker kan skaka Trelleborg. Sedan har jag ju en känsla av att Oskarshamn skickar ut Helsingborg, men det bygger jag inte på logik utan som sagt bara nån magkänsla.

Citerar mig själv.

Hade fel på Öster som skickades ut av Karlskrona, men i övrigt ganska bra tippat. Sandviken och Eskilsminne vidare, liksom Tvååker. Frej, Norrby och Trelleborg ut. Att även Degerfors skulle ryka mot Sollentuna var väl också en skräll, får man säga. (och framförallt när dom vände 1-3 till 4-3 sista 7 minuterna..). Tja, det var väl de 5 skrällarna som blev idag.
Såg själv Tvååker-Trelleborg och det var väl egentligen aldrig något snack. Som så många gånger förut vinner det lag som spelar djupled mot det lag som spelar sidled. 1-13 i hörnor och kanske 25-75 i bollinnehav. 4-1 i klara målchanser och 2-0 i mål. Ungefär så. Tvååker spelade sjukt bra när de hade bollen inklusive ett drömmål på volley från 30 meter och stod stabilt och försvarade allt som Trelleborg försökte. En enkel seger, faktiskt.
Citera
2019-08-21, 21:38
Medlem
gato12s avatar
Giffarna behövde förlängning mot Lidingö och Sirius straffar mot Karlstad
Citera
2019-08-22, 00:10
Medlem
Ovcharkas avatar
Om DIF kör Une Larsson och Danielson mot Akropolis är det inte klokt. Kan köra Walker, Augustinsson, Radetinac och nån till där bak.

Kujovic från start med ABW. Findell på mitten.

2-0, rulla ut dom. Hej, då.
Citera
2019-08-22, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Sollentuna - Degerfors
Lidingö - Sundsvall

En bra dos med dramatik i båda dessa. Vilken valde du?
Citera
2019-08-22, 09:00
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Ja, det var sent upptäckt av mig men tydligen tränar Mats Jingbladh Astrio. Gammal bekant så att säga, jag är dock fortfarande sur över att han skickade laget framåt på San Siro i CL 96, hade vi legat kvar defensivt även vid underläge med 3-2 hade vi fortsatt haft goda förutsättningar att avancera, nu släppte vi istället in 4-2 och tappade chansen (i praktiken).

Ska iaf bli skoj ikväll, som du säger lär det väl bli jämnare än dom där 10-0 en del tror på, det är extremt sällan det slutar med sådana siffror, vi slog Hudik med det i gruppspelet för några år sedan och Peking vann la i denna omgången med det ifjol men annars brukar det mer bli likt resultatet du nämner.

Det känns dock lite udda att vi inte ens presenterat en trupp än (Det brukar ALLTID göras dagen innan) så vi får väl se en "juniortrupp" kryddat med kanske 5 a-gubbar där 2-3 inleder på bänken för att bara användas om det mot alla odds håller på att skita sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Jo det är klart. Hur ska småklubbarna kunna kapitalisera på att möta allsvenskt motstånd utan inträdesbiljetter?

Jag var mest förvånad över att Landskrona inte tog betalt alls, inte att FCR tog 120.

Landskrona kanske körde nån form av "enkronasmatch"? Dvs att sponsorer betalade en krona per åskådare som kom? Det vet jag inte men nåt liknande kan det ju vara.

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Sollentuna - Degerfors
Lidingö - Sundsvall

Vilka match du än valde fick du se vad cupen "is all about" iaf! Skoj!

I övrigt från igår kul med skrällar för Tvååker, Sandviken (var väl iofs rätt jämnt på förhand men ändå från lägre serie), Karlskrona, Sollentuna, Eskilsminne.
Det ger oss fem lag från utanför eliten vilket är kul, dessutom rejält nära skrällar för ett par, tre till.
Citera
2019-08-22, 09:55
Medlem
anteri17s avatar
Att div1-lag vinner hemma mot svaga SE-lag är inte något som bör bedömas som en skräll. På sin höjd aningen oväntat.
Citera
2019-08-22, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Att div1-lag vinner hemma mot svaga SE-lag är inte något som bör bedömas som en skräll. På sin höjd aningen oväntat.

Jo, du har såklart rätt i att vi kanske överanvänder ordet "skräll", men är liksom enklare att köra en och samma definition när ett lag från lägre serie gör resultat mot lag från högre serie. Fast visst finns där många grader på skrällskalan.
Citera
2019-08-22, 10:17
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Det ska bli kul att se ett ungt HIF idag. Bara sex spelare från A-laget, men Henke har blivit kritiserad för att han inte släpper fram talanger. Idag är det upp till bevis för de som får chansen.
Citera
2019-08-22, 17:06
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
En bra dos med dramatik i båda dessa. Vilken valde du?

Palla inte planka så var hemma och sov istället. :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in