2019-05-11, 11:07
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturman
Sluta hitta på och jämföra äpplen och päron. Dagens invandring är unik. Tidigare invandring har varit arbetskraftsinvandring från kulturellt liknande områden.

Du och ingen annan vet hur invandrarna kommer att uppfattas om 100 år. Idag säger folk att man är svensk om man bott i landet i två år, alla som har ett eget förnuft vet att det är fel. Du kan inte bli svensk som inflyttad. Det är inget fel i att inte vara svensk, men så är det bara. Kultur och historia spelar roll.

Personligen tror jag att invandrarna om några generationer kommer bo som de gör nu, alltså i stora slumområden. De kommer inte ses om svenskar, för de är inte svenskar, det blir man heller inte bara för att man fötts i Sverige.

Titta hur det ser ut i andra länder där invandring och folkförflyttning varit ett faktum, till skillnad från hur det varit i Sverige.

I många länder lever etniska grupper i samma land men de ser inte sig själva som tillhörandes samma grupp. Den egna identiteten av att vara kurd, sunni, shia osv förstärks gentemot de andra grupperna. Så tror jag det kommer bli Sverige, men då med muslimer vs svenskar.

Det är ren dumhet att tro att kultur, historia och känsla av samhörighet med en grupp, kan ändras bara för att man kallar alla för svenskar.
Hur det ser ut om hundra år kan vi bara gissa. Varken du eller jag vet utan vi kan säga vad vi tror och det har vi gjort nu. Vi tror till viss del olika. Sanningen kommer vi aldrig att få.
Citera
2019-05-11, 11:08
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicki
Skillnaden är att för 100 år sen när man in vandra så fick man arbeta arslet av sig för levebröd, inte invandra på artificiell väg som dagens invandring är. Sen sitta på café och fika hela dagarna, eller råna, våldta ursprungsfolket och få betalt för det.

då får vi skapa jobb åt de som kommer
Citera
2019-05-11, 11:14
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturman
Personligen tror jag att invandrarna om några generationer kommer bo som de gör nu, alltså i stora slumområden. De kommer inte ses om svenskar, för de är inte svenskar, det blir man heller inte bara för att man fötts i Sverige.

Det tycker jag inte stämmer. Jag ser redan nu att fler och fler araber skaffat villa. Naturligtvis kommer det finnas många araber i ghettona också eftersom massinvandringen enkelt kan mätta tillgången på bostäder där men araberna kommer på sikt ta över fler och fler villaområden.
Citera
2019-05-11, 11:15
Avstängd
PK-befriads avatar
Vet ej hur den demografiska situationen ser ut i Danmark men jag antar att han har rätt. Det ser ut så i alla västländer som har haft folkförrädiska globalistpolitiker, inklusive Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Såklart han har fel. Karln är en psykopat. Det han och många andra glömmer bort är att många så kallade etniska danskar (eller svenskar i vårt fall) har invandrare relativt nära i släkten. Alltså kommer alla dessa muslimer inom några få generationer också uppfattas som etniska danskar. Däremot är de ju inte vita i de flesta fallen så de kommer fortfarande som ut som invandrare och uppfattas som sådana av inskränkta folk som Paludan. Det i sig är nästan ett större problem.

Sen vet vi inte idag om dessa kommer vara muslimer om 100 år eller om de sekulariseras som de flesta gjort hittills. Det visar sig för de som lever då.
Det där är folkmordsretorik, att relativisera bort ett folks existens på det sättet. Säg mig hur du och dina gelikar inte gör er skyldiga till nedanstående punkter:

Kulturellt Folkmord
Ett kulturellt folkmord utförs inte genom att döda, utan åsyftar snarare en process med massiv invandring av främmande etniska grupper så att den i området tidigare dominerande gruppen förvandlas till en alltmer försvinnande folkspillra.

Ursprungsbefolkningar har den kollektiva och individuella rätten att inte utsättas för folkmord och kulturellt folkmord, inkluderande förebyggande av och kompensation för:

(a) Varje handling som syftar till eller har effekten av att de berövas sin sammanhållning som distinkt folkgrupp, sin kultur eller etnisk identitet.
(b) Varje handling som syftar till att beröva dem sitt land, territorium eller naturresurser.
(c) Varje form av folkförflyttning som syftar till eller resulterar i en kränkning av eller underminering av någon av deras rättigheter.
(d) Varje form av ackulturation med andra kulturer eller sätt att leva som påtvingas dem genom lagstiftning, administrativa åtgärder eller andra sätt.
(e) Varje form av propapaganda riktad mot dem.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kulturellt_folkmord

Så ja, du ÄR en folkmördare Sook. Låt det sjunka in. 100 ggr värre än Adolf Hitler.
Senast redigerad av PK-befriad 2019-05-11 kl. 11:23.
Citera
2019-05-11, 11:43
Medlem
Hattlers avatar
Uppfriskande med denne politiker som talar om muslimer som problemet. Istället för de svenska som bjuder upp återvändare till dans.

Svenska mellanmjölkspolitiker i 8klövern kröker rygg genom att blanda bort korten med uttryck som islamister, jihadister, "riktiga muslimer begår inte terrorism" , "öppen svenskhet är alternativet' etc

Han kan eventuellt bli inröstad på en Trump/Glistrupeffekt. Danskar har humor och röstar gärna på individualister bara dom har rätt.
Citera
2019-05-11, 12:06
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Han har ju så klart fel, finns massvis med svenskar idag vars förfäder invandrade hit för många år sedan, om 100 år gäller samma sak för de människor psykopat-Paludan hatar

Var det araber som byggde Sverige menar du?
Citera
2019-05-11, 12:55
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Om alla som tycker att Paludan har det minsta rätt är nazister är Sverige fyllt av nazister. Skäms inte folk för att ta till såna liknelser? Tydligen inte.
Citera
2019-05-11, 16:09
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Om alla som tycker att Paludan har det minsta rätt är nazister är Sverige fyllt av nazister. Skäms inte folk för att ta till såna liknelser? Tydligen inte.
Fast hur många i denna tråd har kallat honom för Nazist? Inte speciellt många va? Jag och nån annan har däremot kallat honom för psykopat. Det behöver du inte hålla med mig om men det är min åsikt. Sen är jag inte så upprörd över hans åsikter, de får han väl ha om han vill. Däremot har jag något emot hans sätt att provocera. Det borde han sluta göra.
Citera
2019-05-11, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
då får vi skapa jobb åt de som kommer

du menar att latinamerikaner och fransmän de låtsasjobb de får och de stjäl på eller att muslimer får betalt att ta ett busskort menatt deras intelligens inte räcker till så att de handar ett busskörkort svart och sedan inser de att det är faktiskt tufft att jobba, så man komme rpå hur man ska trakassera andra på motorvägen eller helt enkelt tolkar reglerna som man vill för att man har inte tagit busskortet å normalväg eller smygkör så att manska få sparken och man kan fortsätta jobba svart och parkera sig på bidrag.

smartare att inte ta in de utan utbildning och lägga pengarna på de som bidragit, pengarna man lägger på gamla kommer ju ända att sippra ned till de yngre men tanken är inte att driva framåt sina egen befolkning eller att göra landet ledande utan att landet ska spegla det man själv är, korrupt kriminell, tjuv och lögnare som bor någon annanstans så att man själv inte behöver dras in de den skit dessa fransmän, japanskor, negrar, muslimer och latinamerikaner skapar. sedan säger man att getton som sever och rosengård existerar inte och att det inte skjuts eller detonerar bomber.

det allra enklaste är att ljuga och stjäla. det är därför man blir politiker och journalist. hade man fått jobb på riktiga meriter hade det varit annorlunda.
Citera
2019-05-11, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Fast hur många i denna tråd har kallat honom för Nazist? Inte speciellt många va? Jag och nån annan har däremot kallat honom för psykopat. Det behöver du inte hålla med mig om men det är min åsikt. Sen är jag inte så upprörd över hans åsikter, de får han väl ha om han vill. Däremot har jag något emot hans sätt att provocera. Det borde han sluta göra.

han slutar när danska kvinnor inte blir våldtagna, när skjutningar upphör och när bomber slutar gå av. Du kan ju ta in en muslim under ditt tak, så kan du berätta för oss andra hur det gick. om du är så liberal kan du ju dela med dig av det du har till de som skapar detta kaos såvida du inte bara hycklar, ljuger och spelar smart.
Citera
2019-05-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det tycker jag inte stämmer. Jag ser redan nu att fler och fler araber skaffat villa. Naturligtvis kommer det finnas många araber i ghettona också eftersom massinvandringen enkelt kan mätta tillgången på bostäder där men araberna kommer på sikt ta över fler och fler villaområden.

det är enkelt att skaffa villa om man får 250k skattefritt i handen och man tar in massor med bekanta och släktingar och tar en del av det de får i betalning eller om man får ett gratis eller låtsasjobb via af när det finns massor med arbetläsa svenskar som kan språket flytande och har erfarenhet. de jag har träffat på malmö stad eller som kör buss kan inte språket, man förstår inte vad de säger. man kanske förstår dem om man bor i gettot mendet är inte där de jobbar, och när jag tittar på vilka som fanns med i urvalet ser jag att det fanns de som hade mycket i meriter långt mer än dessa msulimer som fick jobbet.

alternativt parkerar man sig på bidrag, och jobbar svart och skriver över allt man har på någon annan. Fenomenet med att kunna ackumulera matriellt beror på att man inte betalar skatt, man stjäl av skattebetalarna eller så säljer man knark för om man jämför med en vanlig svensk, en som varken röker eller dricker tar det lång tid innan man kommer upp i det som muslimerna och zigenarna ackumulerar. det går inte att samla ihop det de får ihop på den tiden de har fått ihop det på oavsett hur duktig du är och hur hårt du jobbar.
Citera
2019-05-11, 20:40
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longballhitter
han slutar när danska kvinnor inte blir våldtagna, när skjutningar upphör och när bomber slutar gå av. Du kan ju ta in en muslim under ditt tak, så kan du berätta för oss andra hur det gick. om du är så liberal kan du ju dela med dig av det du har till de som skapar detta kaos såvida du inte bara hycklar, ljuger och spelar smart.
Fast nu hjälper jag invandrare personligen iofs. Men oavsett det så inser jag också att invandringen måste minskas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in