Citat:
Ursprungligen postat av
D_V_S
Lite annorlunda är kanske en snäll tolkning, men vissa människor är ju mer förlåtande än andra när det kommer till exv att vända andra kinden till när brott begåtts av invandrare. Istället för att hänvisa till lämplig lag så åberopar man en "högre mänsklig lag" som ungefär innebär att man bör få ett mildare bemötande om man tillhör någon "socialt utsatt grupp". Det är väl identitetspolitik antar jag.
I alla fall, dessa människor kanske kom till flashback med en genuin nyfikenhet på samhället och öppna frågor att ge sig i kast med en god debatt. Eftersom dessa människor yttrar sig på ett visst sätt så kommer vissa av medlemmarna att kalla dem för troll. Vissa av dem kanske inte är troll! De kanske bara uttrycker sig på ett sätt eller använder ett tankegods som uppfattas som "trollaktigt".
Men efter att dessa medlemmar varit på flashback några månader och fått mottaga 100+ trollanklagelser så kanske de till slut anammar den nya självbilden: "om så många säger att jag är ett troll så kanske de har rätt.."
Därefter börjar de omedvetet bete sig på ett visst sätt som man, i högre utsträckning än tidigare sett till deras initiala karaktär, uppfattar som än mer trollaktigt.
Jag tog upp detta för jag har märkt på vissa medlemmar som trollanklagas att de postar inlägg där innehållet är uppåt väggarna galet och bara kan ses som en provokation eller som något sinnesförvridet trollande.
Gör flashback troll av människor som inte var troll från början?
Jag väljer att koka ner frågeställningen till det fetade och svarar definitivt ja.
På Flashback finns alla sorters människor med alla möjliga diagnoser, beteenden och tankesätt. Eventuellt finns det en och annan normal människa också.
Jag har sett massor av udda frågeställningar från användare som vissa tolkar som att de kommer från troll, men egentligen bara är en udda användare med en udda tanke. Inget fel i det. Användaren är ju då inget troll, men i Flashbackpöbelns inskränkta ögon blir denne det.