2019-05-26, 23:30
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Så du var en av dem som högljutt insåg att finnarna skulle vinna?
Som sagt... lätt att sitta med facit i efterhand och raljera. Jag såg då INGEN som på fullt allvar hade finnarna som favoriter innan turneringen.
Snacka om "experter"...

Att göra en prognos i efterhand är nog det enklaste som finns!
Riktigt löjligt när folk i efterhand ska hålla på så.

Väl spelat av Finland, spelade på helt rätt sätt för att nå guldet, mycket välförtjänt!
2019-05-26, 23:30
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Att Finland vinner VM i ishockey kan väl inte vara en skräll?

Du verkar ha missat hela grejen med varför det är en bragd att dom vinner med 18 debutanter. Men jag förstår om du inte är så insatt. Det är lugnt. Jag njuter nu. Istället för att tjafsa med okunniga.
2019-05-26, 23:32
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Vad var oddsen på finnarna som segrare innan vm?

~17, jag mitt smartskåp satsade 200€ redan i Januari eftersom jag trodde att alla NHL spelare skulle ställa upp detta år bakom Jalonen. Jag fick då 8 i odds. Men inte läge att klaga direkt
2019-05-26, 23:33
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Du verkar ha missat hela grejen med varför det är en bragd att dom vinner med 18 debutanter. Men jag förstår om du inte är så insatt. Det är lugnt. Jag njuter nu. Istället för att tjafsa med okunniga.
Det var inte skräll när Sverige vann 1992, det är inte skräll att Finland vinner nu. Visst, de var inte favoriter men de var ett av fem lag som kunde vinna.
2019-05-26, 23:34
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Det var inte skräll när Sverige vann 1992, det är inte skräll att Finland vinner nu. Visst, de var inte favoriter men de var ett av fem lag som kunde vinna.

Sure. Vad som än gör dig lycklig. Detta var ingen skräll säger vi om du blir gladare. Ingen skräll alls.
Medlem
jorgenstorm99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Ja du har rätt. Kanada vinner nog med tre- fyra mål. Synd att Kanada inte kunde få en ordentlig motståndare i finalen. De finska grekerna kunde väl ha åkt hem efter Sverige matchen?
Hur smakade bajset?
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

Jag bara väntar på att drygot Dupea kunde krypa till korset och erkänna Lake Placid 2.0 men knappelunda lär det hända. Hursom grattis på oss!! Och all kärlek till våra Lejon hjältar!!
2019-05-26, 23:35
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Sure. Vad som än gör dig lycklig. Detta var ingen skräll säger vi om du blir gladare. Ingen skräll alls.
Det är bara okunniga som trodde att Finland inte kunde vinna.
2019-05-26, 23:38
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Så klar kunde man vinna så länge man inte var utslagna. Sannolikheten var dock inte stor. Man brukar dessutom ha svårt med Kanada. Även när man varit bättre än Kanada har man förlorat. I dag var det tvärtom.
2019-05-26, 23:38
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Jag bara väntar på att drygot Dupea kunde krypa till korset och erkänna Lake Placid 2.0 men knappelunda lär det hända. Hursom grattis på oss!! Och all kärlek till våra Lejon hjältar!!

Nu var det ju segern mot Sverige du hävdade var lika stort som Miracle on ice. Redan glömt det?
2019-05-26, 23:39
Medlem
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!
2019-05-26, 23:39
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

Men du ditt liila orakel blev rik ikväll då antar jag, grattis på dig också då trots att du är svensk!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in