2019-05-23, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Det finns en stor förgrening i Uppsala också, det var det jag reagerade på genom att antyda den enda beröringspunkt jag kunde komma på just då.
Det är ingen konst att fantisera ihop kontaktmöjligheter och annat spännande på det uppslaget, men hur kittlande det än kunde vara så måste man, i förnuftets namn, ha något mer konkret.
Kanke någon som känner kopplingen mellan Märsta och Uppsala kan leverera. Den finns, det vet jag, men inte hur exakt den fungerar. Gemensam nämnare är vapen och knark.
Med det absolut INTE sagt att familjerna i detta drama hör hemma där. Jag bara förklarar mig.

I skrivande stund tror jag mest på att det handlar om något som gått snett mellan BO och GM. Efter att våld i all hetta lett till döden så har GM, med eller utan hjälp, försökt skyla över med att arrangera något som pekar åt annat håll.
Det har blivit ca 180 sidor och mer än 2000 inlägg men väldigt fattigt med information. Då är inte så farligt att man kommer med lite ovanliga och vågade teorier?

EDIT:
Och ja! Uppsala kan vara ett tänkbart spår.
Senast redigerad av matematiker 2019-05-23 kl. 17:43.
Citera
2019-05-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eraidioter
Men nej!!!!! Kan du ge upp med ditt jäkla klan snack? Herregud.
Jag trodde att vi hade förstått varandra. Och jag tror starkt att det är ett mord! Du skrev att varken du eller BOs anhöriga vet vad som har hänt. Varför blir du så arg när jag skriver "klan"? Jag menar inte hennes familj så länge du säger att de inte vet nåt.!
Citera
2019-05-23, 18:27
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Den som bodde där sedan 2019-01-04 är V*ans 24-årige son M*r (*=i). Boende i huset har haft synpunkter på störningar vid många tillfällen, vilket jag hintade lite diskret i ett inlägg 18/5. När jag nämner passusen "läget på de olika adresserna" avses bl.a. även hur grannar uppfattat personer som boende. Den avlidna kvinnan har uppfattats som boende på Tv 34A.
Det har varit ett stort flöde av besökare och livat värre, så man får hoppas att ingen ev. påtänd, packad eller något "pervo" dummat sig emot en allmänt uppskattad och omtyckt kvinna.
Tack! Jag antar att det inte finns tecken på avspärrningsband på dörren? Det borde väl ha nämnts i tråden annars.
Citera
2019-05-23, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det har blivit ca 180 sidor och mer än 2000 inlägg men väldigt fattigt med information. Då är inte så farligt att man kommer med lite ovanliga och vågade teorier?

EDIT:
Och ja! Uppsala kan vara ett tänkbart spår.
Men snälla, missförstå inget!
Jag ville inte näpsa dig, inte alls!
Att jag inte kan få till det betyder verkligen inte att det är omöjligt. Andra kan så mycket bättre än jag. Men om jag börjar fundera på det så blir det ganska hejdlöst. Tro mig! I så fall med anslutning till just Uppsla, men vet du när det gäller kriminella kontakter och revirstrider, då kommer också Södertäljenätet in i bilden.
Hur som helst - jag är inte kunnig och hade aldrig föreställt mig att jag borde lägga på minnet saker som jag snappat vad det gäller just sådana ting.
Citera
2019-05-23, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Men snälla, missförstå inget!
Jag ville inte näpsa dig, inte alls!
Att jag inte kan få till det betyder verkligen inte att det är omöjligt. Andra kan så mycket bättre än jag. Men om jag börjar fundera på det så blir det ganska hejdlöst. Tro mig! I så fall med anslutning till just Uppsla, men vet du när det gäller kriminella kontakter och revirstrider, då kommer också Södertäljenätet in i bilden.
Hur som helst - jag är inte kunnig och hade aldrig föreställt mig att jag borde lägga på minnet saker som jag snappat vad det gäller just sådana ting.
Det är lugnt . Jag vet att du är en väldig duktigoch ärlig användare ger dig inte och fortsätt med det! Mvh matematiker
Senast redigerad av matematiker 2019-05-23 kl. 19:22.
Citera
2019-05-23, 20:54
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shunodynamit
Dina punkter är helt meningslösa , inget av det du skrev ger honom skäl att vara misstänkt och just punkt 3 är skrattretande..
Du har skrivit tre inlägg nu sen du reggade dig för 1½ år sedan och samtliga i den här tråden. Du tillför ingenting utan försöker bara säga hur det inte är och noll info om hur det verkligen är. Du är helt klart insatt på något vis så börja tala om hur det är annars bryr jag mig inte ett dugg om dina inlägg utan du är bara ytterligare en som ska försvara kurdklanen.
Citera
2019-05-23, 21:01
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Tack! Jag antar att det inte finns tecken på avspärrningsband på dörren? Det borde väl ha nämnts i tråden annars.
Ingen har nämnt något sådant i tråden. Den person som postade inlägget om blommor utanför dörren och fullt med post i brevlådan hade antagligen nämnt om det fanns tecken på avspärrningsband på dörren. Nitton dygn har förflutit sedan upptäckten av den döda kroppen på FP.

Postaren påstod också att ljuset var släckt i lägenheten + neddraget, vilket jag tolkar som stängda persienner och nedsläckt sedan (efter?) fynddagen.
Citera
2019-05-23, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag trodde att vi hade förstått varandra. Och jag tror starkt att det är ett mord! Du skrev att varken du eller BOs anhöriga vet vad som har hänt. Varför blir du så arg när jag skriver "klan"? Jag menar inte hennes familj så länge du säger att de inte vet nåt.!

Jag måste ha missförstått mig då. Trodde du menade att dom tillhörde en klan.
Citera
2019-05-24, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det finns inga avspärrningsband på dörren och det är fortfarande nerdraget och släckt i lgh, ingen aktivitet överhuvudtaget där.
Återkommer om jag ser något som gynnar tråden.
Citera
2019-05-24, 08:14
Medlem
Ingen aning om det hjälper, men dagen efter att det hade hänt så stod det en flera polisbilar på Tallstigen i Märsta och även en ambulans mitt i natten. Vet dock inte om det är relevant information.
Citera
2019-05-24, 09:36
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K15R7S8
Ingen aning om det hjälper, men dagen efter att det hade hänt så stod det en flera polisbilar på Tallstigen i Märsta och även en ambulans mitt i natten. Vet dock inte om det är relevant information.
Tack för infon!
När du säger dagen efter så förmodar jag att du menar söndagen? Ambulansen mitt i natten, var det lördag natt emot söndag? Var det vid den norra eller södra delen av Tallstigen som fordonen sågs?

Någon i tråden har nämnt att en incident (sprängning?) inträffat på Vivamus Café c:a 400 m ifrån Tallstigens norra del (enl Google Maps). Minns dock inget datum.

Om fordonen stått vid den södra delen av Tallstigen så kanske det berodde på platsbrist för "backupfordon" vid husen nära fyndplatsen, eller att det kan ha varit fordon för sökning med hund vid skogsområdet? Att genomföra något sådant dagen efter låter dock som ett sent "eftersök" (eller vad det kallas).
Ett annat alternativ är att det är kopplat till någon helt annan händelse helgen 4-5/5 2019.
Senast redigerad av LeBronThurman 2019-05-24 kl. 10:03.
Citera
2019-05-24, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsteria
Det finns inga avspärrningsband på dörren och det är fortfarande nerdraget och släckt i lgh, ingen aktivitet överhuvudtaget där.
Återkommer om jag ser något som gynnar tråden.
Jag tror inte att det är så rysligt meningsfullt att spana mer på den bostaden. Det finns en massa bra förklaringar till att den står tom och tyst just nu. En trolig orsak är att de närmaste samlats för att sörja och ordna med praktiska saker som begravningen och annat som hör till. En annan är att det knappast kan kännas bra att göra allt detta i ett hem som är så exponerat. Du är säkert inte den enda som "händelsevis" gått förbi där. Den lägenheten är väldigt utsatt.

Citat:
Ursprungligen postat av Monsteria
”Shunodynamit” och ”Eraidioter” är här för att förvirra oss alla så det bästa är om vi ignorerar dessa troll för att inte hamna i en ännu större soppa än vad detta redan är.
Deras beteende biter dom själv i svansen.

Det är jag inte så säker på. Mycket av det de sagt är ganska förnuftigt även om det inte uttryckts på ett sätt som behagar alla i tråden. Dessutom har de all rätt i världen att påpeka felaktigheter eller rena "dumheter". Håll sinnena öppna för att det kan vara så.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Fortsätt du att tycka och skriva som du vill. Det ökar bara misstankarna mot BO:s familj.
Många kan reagera som du gör, men fundera lite på mina kommentarer ovan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in