Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-01, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
Alltid gillat typ Windows vista, Windows 7. windows 10 är väl lite nyare hahah
🤣🤣🤣 Du måste vara den enda som jag hört gilla vista, personligen lägger jag den längst ner på listan över Windows! Men smaken är ju som baken😀
Citera
2019-05-01, 21:26
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Det är ju fullt möjligt med classic shell och allt vad nu folket använder. Jag har inga svar men räkna med att få en hel del olika förslag från likatänkande
men tycker du att jag ska ha kvar windows 10 som jag redan har?
Citera
2019-05-01, 21:26
Bannlyst
Jag rekommenderar istället att lära dig Windows 10. Jag förstår att det kan vara drygt eller att "du inte gillar Win10", men tror mig; Jag var ett större fan av Win7 än vad du är just nu och jag är idag ändå väldigt glad över att ha "tvingat" mig själv till att vänja mig vid det nya operativsystemet. Varför vill du byta?

Jag kör Win7 i vissa virtuella maskiner och jag har några klienter på jobbet som kör Win7 eftersom att vissa applikationer inte är kompatibla med Win10. Det fungerar ju absolut men det är inte önskvärt om du har prestanda och säkerhet högt upp på listan.

Citat:
okej vart skaffar man windows 8 isåfall? om den ska vara från microsoft menar jag
Windows 8 / 8.1 är ALLT som du HATAR med Windows 10 och INGET som du GILLAR med Windows 7. Skit i den. Det är som en Vista på steroider, med downs syndrome.
Citera
2019-05-01, 21:27
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
🤣🤣🤣 Du måste vara den enda som jag hört gilla vista, personligen lägger jag den längst ner på listan över Windows! Men smaken är ju som baken😀
Ja alla gillar ju olika hehe
Citera
2019-05-01, 21:29
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
Jag rekommenderar istället att lära dig Windows 10. Jag förstår att det kan vara drygt eller att "du inte gillar Win10", men tror mig; Jag var ett större fan av Win7 än vad du är just nu och jag är idag ändå väldigt glad över att ha "tvingat" mig själv till att vänja mig vid det nya operativsystemet. Varför vill du byta?

Jag kör Win7 i vissa virtuella maskiner och jag har några klienter på jobbet som kör Win7 eftersom att vissa applikationer inte är kompatibla med Win10. Det fungerar ju absolut men det är inte önskvärt om du har prestanda och säkerhet högt upp på listan.
Jag hade velat byta för tycker windows 7 ser bättre ut än vad windows 10 gör.
Gillar inte dom nya funktioner som windows 10 har det här med appar.
Citera
2019-05-01, 21:33
Medlem
Tänker Så här och lever efter det oxå, den senaste Windows versionen från samma "serie" sista 95:an är ju bäst, sedan kom ju 98, me, 2000 och sist XP i en serie och där väljer jag XP alla dagar i veckan. Win7, win8... ja där föredrar jag 8:an så klart 10 är väl helt ny och fristående från 7-8 om jag inte har helt fel? Därför föredrar jag 8:an
Senast redigerad av skitpadig 2019-05-01 kl. 21:34. Anledning: Stavfel
Citera
2019-05-01, 21:34
Bannlyst
Citat:
Jag hade velat byta för tycker windows 7 ser bättre ut än vad windows 10 gör.
Gillar inte dom nya funktioner som windows 10 har det här med appar.
Jag är en hardcore användare av Windows och särskilt Windows 10 men jag har till denna dag inte använt mig av en enda app. Kan inte du också bara strunta i dom?
Citera
2019-05-01, 21:36
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Jag är en hardcore användare av Windows och särskilt Windows 10 men jag har till denna dag inte använt mig av en enda app. Kan inte du också bara strunta i dom?
får väl försöka hålla mig till windows 10 och försöka släppa windows 7.. kanske inte så bra och gå tillbaka till windows 7..
Citera
2019-05-01, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skitpadig
Tänker Så här och lever efter det oxå, den senaste Windows versionen från samma "serie" sista 95:an är ju bäst, sedan kom ju 98, me, 2000 och sist XP i en serie och där väljer jag XP alla dagar i veckan. Win7, win8... ja där föredrar jag 8:an så klart 10 är väl helt ny och fristående från 7-8 om jag inte har helt fel? Därför föredrar jag 8:an
Vad menar du med fristående? Det är nog från Windows Vista du får räkna om jag förstår rätt i hur du tänker. Windows XP och nedåt är en egen kategori av icke-modulära operativsystem medan Windows Vista och uppåt är modulära. Windows 8 var en katastrof som snabbt ersattes av 8.1 och den var helt okej. Sedan kom Windows 10 och golvade alla tidigare versioner. Det sägs ju t.o.m. att det inte kommer komma en nyare version än Windows 10 så antingen så får ni "hoppa på tåget" nu, eller sen.
Citera
2019-05-01, 21:38
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Vad menar du med fristående? Det är nog från Windows Vista du får räkna om jag förstår rätt i hur du tänker. Windows XP och nedåt är en egen kategori av icke-modulära operativsystem medan Windows Vista och uppåt är modulära. Windows 8 var en katastrof som snabbt ersattes av 8.1 och den var helt okej. Sedan kom Windows 10 och golvade alla tidigare versioner. Det sägs ju t.o.m. att det inte kommer komma en nyare version än Windows 10 så antingen så får ni "hoppa på tåget" nu, eller sen.
får hålla mig till windows 10 som jag har nu installerat.. och släppa tanken med windows 7.. kanske ändå inte så bra och gå tillbaka till windows 7^^
Citera
2019-05-01, 21:53
Bannlyst
Citat:
Hej. Jag är väldigt sugen på och installera windows 7 på min stationära dator som är installerad med windows 10. vill byta bort windows 10 till windows 7.

Undrar om windows 7 är bra och använda fortfarande?
fler här på flashback som kör windows 7?
W7 fungera kanon fortfarande, har det på denna burken. Är det förinstallerat en w10 så tror jag du har möjligheter att efter att ha installerat W7 kunna återställa till w10 om du ångrar dig, Det svaret fick jag angående min laptop som har w10.

Personligen gillar jag W7 för då har man mer koll på grejerna, då man kört de i en massa år. w10 är mer kladdig och rörig
Citera
2019-05-01, 21:58
Medlem
Citat:
Med fristående menar jag att jag har för mig att 10:an är helt ny från kärnan och utåt? Varför jag använder hellre använder äldre Windows är för är jag har även äldre datorer, sedan jag köpt dator med Vista här jag alltid lågt in Windows av 1år äldre modell och då verkligen fått en snabb dator(nyare hårdvara äldre mjukvara)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in