Läser det här på en blogg:
"Bortsett från Corona-pandemi var travbanorna i ärlighetens namn rätt tomma redan före Corona-utbrottet, eller hur. Som otrogen, med ett ben kvar i galopp, kan man utan att ljuga påstå att betydligt fler besöker galoppbanorna. Travbanornas publik, består av närmast sörjande och de sista entusiasterna, som går att räkna utan kulram."
http://hovtramp.se/blog_35.html
Och det kommer alltså från insider i travet.