Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Vad är det för klientel av radhusboende som är så ovarsamma med grillning när det råder eldningsförbud och sånt? (Inte så långt från Flemmingsberg ligger ju detta område. Mer wt radhusboende kanske?)
Här respekterade typ alla radhus-grannar grillförbud och sånt förra sommaren och jag har inte känt någon grillrök i år.
Men de här kåkarna går för 8 miljoner och sånt.
Just i detta fall verkar ”klientelet” vara en palestinier som suttit på kåken i 2,5 år men blev friad och fick 2 miljoner (begärde 10 milj.) i skadestånd... Kompanjonen som inte fick resning har rätt nyligen släppts efter cirka 18 år.