2020-01-21, 12:20
Medlem
12 maj 2019..levde ens BO då? i den lägenheten mig veterligen har det varit 1 misshandel som i tidningen kallades "Grov"...men som sedan helt lades ner..och det var väl 2018?
Citera
2020-01-21, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outofspace555
12 maj 2019..levde ens BO då? i den lägenheten mig veterligen har det varit 1 misshandel som i tidningen kallades "Grov"...men som sedan helt lades ner..och det var väl 2018?
Rubriken är fel, tråden handlar om 2018
Citera
2020-02-07, 03:45
Medlem
Jag undrar hur många av de kvinnor som dödas varje år som är lite i hennes sits, har en dubbel utsatthet. Man lever på ett visst sätt, kanske på grund av missbruk eller annan psykisk ohälsa och ingen tar henne på allvar. Det här är ju liksom bara den sista droppen. Långt ifrån första gången som hon utsattes för våld. Men hur mycket allvar tog man på våldet? Eller såg man henne bara som en pundar-brud och skyllde på att "jajja bli nykter så löser sig resten sen".

Jag tänker att de flesta kvinnor som lever på ett sånt sätt utsätts för våld i olika färger och former. Och är jävligt rättslösa. Och de professionella de möter har alldeles för lite kunskap om våld.
Citera
2021-06-15, 17:22
Medlem
Nån dom har koll vart hsn sitter?
Citera
2021-09-10, 14:34
Medlem
Axwellls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillmyran
Nån dom har koll vart hsn sitter?

Förmodligen kumla
Citera
2022-03-26, 01:05
Medlem
DEMONOMICONs avatar
Läste precis igenom alla handlingar i ärendet för ett skolprojekt.

Om du någonsin läser här i framtiden Rickard med liten dickard, så vill jag bara skicka en kall hälsning till dig:

Du må vara den fjantigaste, mest pinsamme personen jag läst om i ett brottsfall. Du ljuger så hästarn travar, men du ljuger lika illa så det är snarare skalbaggar som tar sig fram på rullator..inga travande hästar här.

Fattade du inte att flickebarnet inte ville ha något med ditt fule tryne att göra? Jag hoppas nån klipper din lille dickard där på kumla, så du aldrig kan sprida dina gener vidare.

Ha det sämst! Och kom ihåg
THE NORTH REMEMBERS
Citera
2022-04-09, 00:45
Medlem
Han som mördade/ ströp och misshandlade Julia kommer att få gråta. Många vet datum när mördaren kommer ut. _29
Citera
2024-06-08, 09:06
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silentbum
Jag undrar hur många av de kvinnor som dödas varje år som är lite i hennes sits, har en dubbel utsatthet. Man lever på ett visst sätt, kanske på grund av missbruk eller annan psykisk ohälsa och ingen tar henne på allvar. Det här är ju liksom bara den sista droppen. Långt ifrån första gången som hon utsattes för våld. Men hur mycket allvar tog man på våldet? Eller såg man henne bara som en pundar-brud och skyllde på att "jajja bli nykter så löser sig resten sen".

Jag tänker att de flesta kvinnor som lever på ett sånt sätt utsätts för våld i olika färger och former. Och är jävligt rättslösa. Och de professionella de möter har alldeles för lite kunskap om våld.

Om man kollar den stora majoriteten av fall där en man har dödat en kvinna så är det mer sällan det är ett missbruk från kvinnans sida.
Oftare är det mannen som har dessa problem och är bra på att manipulera och hota.

Kolla exempelvis fallen med Martin Hensvold, nu vet jag inte om han knarkade med, men hela han är ett stort fel i hela huvudet.

Men självklart att kvinnorna mår dåligt om dom blir slagna, men det är inte alltid så.
Citera
2024-06-08, 09:19
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyysande
FUP

https://minfil.com/P4ae95Lbn5/Hapara..._Aktbil_89_pdf
Har du möjligtvis kvar FUP?
Citera
2024-06-10, 07:30
Medlem
Lyyysandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Har du möjligtvis kvar FUP?

Nej tyvärr
Citera
2024-06-10, 07:51
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyysande
Nej tyvärr
Jag hade den visst.
Tack ändå.
Citera
2024-08-04, 22:57
Medlem
Heter kvinnan liikamaa Viktoria?hon har en bråkig bakrund prostition mm

Vet någon mer om händelsen? Heter kvinnan Liikamaa viktoria? Hon har en bråkig bakrund,prostition mm

Vad kan sägas om området?[/quote]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in