2019-04-18, 07:48
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53fisken
Så här långt har John Ausonius haft livet av betydligt fler i Sverige än alla IS återvändare tillsammans, med råge.
Går han fri på våra gator idag? Gör islamiska statens terrorister det?
Citera
2019-04-18, 07:55
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Oro är ett sjukdomstillstånd.
Rädsla är en överlevnadssignal ditt klappmongo.
Citera
2019-04-18, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Går han fri på våra gator idag? Gör islamiska statens terrorister det?

Ja efter avtjänat straff var han på fri fot en period. Då lyckades han ta livet av ytterligare någon person. Nu sitter han inne igen. Jag kan, men vill inte, nämna flera massmördare som går lösa på de svenska gatorna. Flertalet utgör antagligen inget hot. Jag känner absolut ingen oro.
Citera
2019-04-18, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Rädsla är en överlevnadssignal ditt klappmongo.

Som kan leda till svåra sjukdomstillstånd.Många på Flashback tillhör de drabbade.Det är roligt att följa hur sjukdomstillstånden utvecklas.Men lev ett bra liv så länge.
Citera
2019-04-18, 08:01
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Så här långt har John Ausonius haft livet av betydligt fler i Sverige än alla IS återvändare tillsammans, med råge.

Jag vet inte hur felskruvad man är för att författa ett sådant här inlägg som du gör?
Totalt trollande är min bedömning.

Tar man som politiker emot Dayesh/IS-terrorister till sin kommun så borde man fanimig familjehemsplacera dem hos politikerna också.

Det här är i grunden så inavlade, terrorprogrammerade, avhumaniserade as till människor så de borde få förtvina i sin öken.
De har ingenting här att göra!

Arma, ARMA djävla Sverige!
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2019-04-18 kl. 08:20.
Citera
2019-04-18, 08:02
Avslutad
Vadå komma hem? De ska skickas tillbaka till Assad i Syrien och dömas på plats för sina folkmord. Johan Jonsson är inget mer än en äcklig islamist.
Citera
2019-04-18, 09:03
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Som kan leda till svåra sjukdomstillstånd.Många på Flashback tillhör de drabbade.Det är roligt att följa hur sjukdomstillstånden utvecklas.Men lev ett bra liv så länge.
Såhär går det för människor som inte bryr sig om att lyssna till sina överlevnadssignaler.
I polisens förundersökning framgår att Emma och Yusuf Hussein bröt upp under första halvan av 2018. Då sökte Emma vård. I en journalanteckning från i maj står:

”Patienten har nyligen avslutat ett destruktivt förhållande där både fysisk och psykisk misshandel var inblandat.”

Men under sommaren var Emma och Yusuf Hussein ett par igen. Och han fortsatte att angripa flickvännen. I augusti skallade han henne och slog och stampade på hennes huvud och ansikte. Senare samma dag högg han henne i ena låret med en kniv.
<klipp>
Den 31 augusti sa Emma till en vän att hon skulle hem till Yusuf Husseins lägenhet i Angered, att hon var ”väldigt rädd” för honom och att hon inte visste hur hon skulle ”avsluta relationen”. Hon sa att hon hade packat en väska med sina saker och att hon skulle hämta den.

Dagen därpå, den 1 september, åkte hon hem till Yusuf Hussein. Hennes mamma ville inte, men Emma försäkrade henne om att pojkvännen lovat att vara ”lugn”.

Nästa gång Emma sågs låg hon död i en pöl med blod.
https://www.expressen.se/gt/mordaren-plagade-och-fornedrade-emma-33/
Citera
2019-04-18, 09:49
Medlem
I längden kommer ju detta att leda till att man får betrakta alla Mellanöstern-män med skägg för IS-terrorister eftersom man nu vet att de bor bland oss men man kan inte veta exakt vem.
Citera
2019-04-18, 12:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Efter andra världskriget överlevde en hel del nazister. Många hade utfört en hel del hemskheter.En del av dessa straffades. Flertalet förblev ostraffade.Jag har dock inte hört talas om att dessa individer ställt till med några problem. Det är så klart inte helt jämförbart men vi har heller ännu inte sett något terrordåd av de hemvändande. Många har varit i Sverige flera år efter att tidigare varit i Syrien,Irak .
Jag utesluter absolut inte att något kan hända men tror samtidigt att oron är överdriven.Fler kommer att omkomma i bilolyckor , av alkoholskador,av övervikt, av gängskjutningar,av TBE, än av terrordåd.
Vi har väl någon som är dömd till förberedelse till terrorbrott så långt ? Akilov var inte hemvändande.

Om du kollar på dessa terrorattentat som skett runtom i Europa är det ofta tidigare sådana som varit nere och begått grymheter för IS. Ta 2016 22 mars i Bryssel. 3 av 5 terrorister var "hemvändare". Övriga 2 kan ha varit det. Grejen är att det har nere i Syrien lärt sig mörda med att bygga bomber och att operera vapen. De har också blivit hjärttvättade.

Exemplet mot nazisterna haltar eftersom det aldrig fanns någon stående order om att sätta världen i brand och att mörda urskiljningslöst. Trots det uppkom ändå vissa celler efteråt och speciellt Italien hade sina beskärda problem och mord som kan spåras till fascismen långt in på 80-talet.

Men om du ärligt tycker så skulle du alltså inte ha några som helst problem med att bo granne med en person som helt givet varit med och begått grymheter och som blivit hjärntvättad att tycka att du är smuts som ska dödas? Förvisso kommer kanske dessa personer inte skita där de äter om de inte vill åka fast direkt eller dö martyrdöden men jag för min del skulle absolut inte vilja ha en IS-granne. De här personer ska spärras in oavsett om de bara påstår att de levererade mat. De gjorde ett aktiv val med att stödja IS och om man inte kan ta ifrån dom svenskt medborgarskap så ska de åtminstone hållas inspärrade.
Citera
2019-04-18, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Om du kollar på dessa terrorattentat som skett runtom i Europa är det ofta tidigare sådana som varit nere och begått grymheter för IS. Ta 2016 22 mars i Bryssel. 3 av 5 terrorister var "hemvändare". Övriga 2 kan ha varit det. Grejen är att det har nere i Syrien lärt sig mörda med att bygga bomber och att operera vapen. De har också blivit hjärttvättade.

Exemplet mot nazisterna haltar eftersom det aldrig fanns någon stående order om att sätta världen i brand och att mörda urskiljningslöst. Trots det uppkom ändå vissa celler efteråt och speciellt Italien hade sina beskärda problem och mord som kan spåras till fascismen långt in på 80-talet.

Men om du ärligt tycker så skulle du alltså inte ha några som helst problem med att bo granne med en person som helt givet varit med och begått grymheter och som blivit hjärntvättad att tycka att du är smuts som ska dödas? Förvisso kommer kanske dessa personer inte skita där de äter om de inte vill åka fast direkt eller dö martyrdöden men jag för min del skulle absolut inte vilja ha en IS-granne. De här personer ska spärras in oavsett om de bara påstår att de levererade mat. De gjorde ett aktiv val med att stödja IS och om man inte kan ta ifrån dom svenskt medborgarskap så ska de åtminstone hållas inspärrade.

Jag tycker att detta är mycket obehagliga personer. Men om de bor granne med mig, eller två kvarter bort eller i en annan stadsdel är nog betydelselöst. Eventuellt terrorattentat kommer inte att ske i min trappuppgång utan i en publik lokal typ centralstationen eller nordstan.Risken är större att jag omkommer i en spårvagnsolycka än i ett terrorattentat.

Att vi har obehagliga islamister, högerextrema och vänsterextrema är inget som i stort påverkar resten av mitt liv.
Citera
2019-04-18, 13:00
Medlem
Europes avatar
Citat:

Källa på att inte en endast IS-återvändare har begått ett mord i Sverige? Ausonius begick ett endaste mord i Sverige, så du hävdar att ingen IS-återvändare har dödat någon i Sverige. Mig veterligen har jag läst om IS-återvändare som har därefter suttit häktade för mord i Sverige.

Samt uppenbarligen har åtminstone IS-anhängare begått massmord i Sverige (d.v.s. mångfaldigt fler mord än Ausonius), även om de sedan inte har nödvändigtvis först bott i Sverige för att sedan resa ned till Mellanöstern. Av naturliga skäl har inte IS-terroristerna från Sverige begått en massa mord i Sverige medan de begick massmord i andra länder. Det innebär inte att de inte börjar mörda när de väl har kommit tillbaka till Sverige.

Sedan vet jag inte varför du ens jämför med Ausonius. Är han på fri fot i det svenska samhället, precis som IS-mördarna och tiotusentals andra muslimska terrorister och krigsförbrytare i Sverige?
Senast redigerad av Europe 2019-04-18 kl. 13:05.
Citera
2019-04-18, 13:01
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Säpo delar inte med sig av "operativ information"..

Citat:
Ursprungligen postat av NegerSkinka
Nix, du kan med dina barn bo granne med en ISIS-mördare som halshuggit massor av människor, kvinnor och barn.

Okej det låter ju inte tryggt, finns det anledningar till detta?? Jag förstår ju PK anledningen, stackars muslimer ska ju absolut inte hängas ut, men har Säpo nån officiell anledning till att "gömma" undan terrorister?
Nu bor jag som tur är i ett väldigt homogent ariskt område och har ännu inga barn, så är väl lugnt just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in