2019-05-01, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danyking
Jo det stämmer att det är han och det är hon fel*c*a som var med.
Känt han länge och efter han blev släppt förra året så har han hållt sig i skinnet bra men nåt hände för ett par veckor sen och han spårade ur totalt tyvärr.
Han är jävligt snäll och trevlig egentligen men inget av detta han gjort är varken bra eller ok.
Om han vill förstöra sig så fine men när andra blir inblandade så har de gått för långt.
Och den Gävle historian den kan man inte säga att han va med på egentligen. Han gjorde inget mot BO.
Sen ger man sig in i leken så får man leken tåla. Det är visa ord till BO i Gävle.

Jävligt snäll och trevlig, egentligen? Du är förmodligen sjuk i huvudet du också.
Han är varken snäll eller trevlig. Kände honom när jag var i tonåren och vi umgicks mycket under flera år. Då var det ”bara” bilstölder och inbrott vi höll på med. Jag var 15 och fattade inte bättre då. Vi gick skilda vägar efter några år och han var tillsammans med en tjej under en lång period. Han misshandlade henne brutalt under lång tid.. hon fick fixa skyddade personuppgifter. Redan då var det in och ut från Mariestads anstalten..
Han höll på att slå ihjäl sin då ”bästa kompis” för att han fick någon psykos.. detta är typ 10 år sedan. Djurplågare med.
Efter det har det bara gått utför. Han var ju den som var drivande i hela gävle-historien. Har aldrig träffat en människa med så lite empati, någonsin. Han är helt sjuk i huvudet. Droger eller inte. Har alltid varit, kommer alltid att vara.
Citera
2019-05-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pineapple-99
Jävligt snäll och trevlig, egentligen? Du är förmodligen sjuk i huvudet du också.
Han är varken snäll eller trevlig. Kände honom när jag var i tonåren och vi umgicks mycket under flera år. Då var det ”bara” bilstölder och inbrott vi höll på med. Jag var 15 och fattade inte bättre då. Vi gick skilda vägar efter några år och han var tillsammans med en tjej under en lång period. Han misshandlade henne brutalt under lång tid.. hon fick fixa skyddade personuppgifter. Redan då var det in och ut från Mariestads anstalten..
Han höll på att slå ihjäl sin då ”bästa kompis” för att han fick någon psykos.. detta är typ 10 år sedan. Djurplågare med.
Efter det har det bara gått utför. Han var ju den som var drivande i hela gävle-historien. Har aldrig träffat en människa med så lite empati, någonsin. Han är helt sjuk i huvudet. Droger eller inte. Har alltid varit, kommer alltid att vara.

Han är sjuk i huvudet!! Han skiter i vem som kommer i vägen när det är något som han vill ha.....
Han har väll ett barn som han inte får träffa för mamman och det värkar vara förnuftigt av hon.... sådana idioter som T bör inte visas bland barn!!! Eller andra människor!!!
Lås in fanskapet på livstid och kasta bort nyckeln åt helvete:@
Citera
2019-06-17, 16:45
Medlem
Men vem är denna Fel*c*a då? Förekommande tjej?
Citera
2019-06-17, 20:11
Medlem
Har läst FUP,herregud han hör inte hemma ute i ett samhälle.Borde sitta på rättspsyk.
Citera
2019-06-27, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggig
Har läst FUP,herregud han hör inte hemma ute i ett samhälle.Borde sitta på rättspsyk.

Jag vill också läsa fup. Kan du hjälpa mig?
Citera
2019-06-29, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggig

Jag vill också läsa FUP
Citera
2019-07-03, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladieB
Jag vill också läsa fup. Kan du hjälpa mig?

Ska kolla om ja hittar den i datorn.
Citera
2019-07-04, 23:05
Medlem
Jo ja tackar jag.
5 år o skaka galler för T×mmy.
8 månader för tjejjen.
Citera
2019-07-05, 13:09
Medlem
http://www.bt.se/boras/likgiltig-man-begick-45-brott-pa-en-manad-hon-ville-se-kriminalitet/
Citera
2019-07-05, 13:43
Medlem
Någon som har hela artikeln från bt? Jag har fup och domen, vet dock inte hur man delar haha. Tydligen för stora filer för mail iallafall
Citera
2019-07-05, 13:55
Medlem
Vasilevos avatar
Citat:
Någon som har hela artikeln från bt? Jag har fup och domen, vet dock inte hur man delar haha. Tydligen för stora filer för mail iallafall
Du kan ladda upp dokumenten här https://minfil.com/ Sedan postar du länkarna du får av minfil
Citera
2019-07-05, 15:23
Medlem
Citat:

Ur Borås Tidning 5/7, idag

En 31-årig boråsare döms till fem års fängelse efter en vansinnig månad fylld av brott. Bland mycket annat knivhotade han en barnfamilj, kidnappade sin flickvän, stal sex bilar och begick flera grova stölder.
Tingsrättens bakgrundsbeskrivning av boråsaren är dyster läsning. Redan som 15-åring begick han sina första brott. Då, precis som nu, handlade det mestadels om bilstölder. Med inslag av våld och narkotika.

Han har sedan dess åkt in och ut ur fängelse. De senaste tio åren av mannens liv, har utgjorts av åtta frihetsberövade sådana. Senaste domen mot honom kom 2015.

Under våren inleder mannen en intensiv, hänsynslös brottsperiod – där han både utsätter sig själv och åtskilliga andra människor för livsfara. På drygt en månad begår han 45 brott varav ett tjugotal ligger på fängelsenivå. Alltsammans under en villkorlig frigivning.

I mitten på mars misshandlar han sin dåvarande flickvän och säger ”du kommer dö ikväll”. En vecka senare tvingar han under knivhot in flickvännen i en bil och drar med henne till en avlägsen väg. Han bryter sig där in i en villa, häller ut bensin över golvet och hotar att tända på. Efter två timmar låter han henne gå.

Men senare samma dag återupptas våldet. Han sparkar henne, häller bensin över henne och hotar återigen om att tända på. Flickvännen kommer undan med blotta förskräckelsen.

Mannen kommer senare att förneka allt förutom inbrottet. Enligt honom hade flickvännen varit pådrivande för att ”hon ville se kriminalitet” och att något spännande skulle ske då det var hans födelsedag.

Den 31 mars stjäl han en bil i Sandared. Dagen efter stjäl han ytterligare en i Bollebygd men åker då fast och anhålls misstänkt för stölderna. Två dagar senare släpps han fri och återupptar illdåden.

Två nya bilar stjäls inom loppet av några dagar. Den 17 april gör han ett hembesök hos en barnfamilj på Byttorp. Iklädd motocrosshjälm och skidglasögon knackar han på och tvingar under knivhot till sig pappans bilnycklar, vilket BT tidigare berättat.

Samtidigt som pappan rusar för att hämta nycklarna räknar han hotfullt ner. Två små barn befinner sig i huset.

Sedan försvinner han och en kvinna som hjälpte till med att vakta bilen de anlände i väg. Några timmar senare får polisen upp ett spår på paret och en biljakt inleds.

Efter en hissnande färd på drygt fyra mil ger polisens spikmatta resultat och bilen krockar utanför Svenljunga. Paret grips på plats.

Under torsdagen meddelades domen mot mannen. Fem års fängelse vilket primärt grundas i händelsen på Byttorp och vansinnesfärderna genom Sjuhärad. Enligt tingsrätten har brotten vittnat om en ”uthållig och lustfylld likgiltighet inför åtskilliga människors liv”.

Kvinnan som var med när de greps har också ett gediget brottsligt förflutet. Hon döms till fängelse i åtta månader dels för biljakten, dels för försök till grov misshandel då hon var nära att köra över en kvinna.

Jag är jätteintresserad av FUP! Skickar ett PM till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in