Flashback bygger pepparkakshus!
2019-04-14, 00:04
Medlem
Det hade inte gått att fejka en sådan sak över tid. De hade alla ögon på sig och ryssarna följde garanterat färden med alla tillgängliga instrument. De hade gladeligen lagt fram bevis om motsatsen om något inte stämde. Det var ju som någon i tråden skrev en "kukmätartävling" och det satsades helt bisarrt mycket pengar på detta vid den tidpunkten. Idag finns ingen anledning att göra det igen...för det ger inget av värde, finns bättre saker att lägga pengarna på ! simple as that !

Sedan finns det ju saker som jag personligen känner att man skulle vilja ha mer info om hur de löste. Saker som hade varit svåra idag, men som borde varit omöjliga då (även om de ändå fixade dem).
Citera
2019-04-14, 00:17
Medlem
https://youtu.be/u31YQo7bQh0

Moonfishing
Citera
2019-04-14, 00:42
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Kunde amerikanska staten inte hindra att Watergateskandalen blev känd för hela världen så skulle samma stat inte kunna hindra detaljerna kring en fakemånlandning att komma ut.

Ett USA som vid samma tid som månladningnarna var proppfyllt med ryska spioner skulle förstås röja hemlighetsmakeriet kring en filminspelning som skulle se ut som en månlandning, för att på så sätt visa på sovjetisk förträfflighet gentemot den förljugna amerikanska motsvarigheten.

De bemannade månlandningarna har ägt rum. Inte bara en enda, utan samtliga 6.

Det förnekarna har att komma med är tro - medan andra har fakta och bevis på sin sida.
Citera
2019-04-14, 00:56
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Det var ju som någon i tråden skrev en "kukmätartävling" och det satsades helt bisarrt mycket pengar på detta vid den tidpunkten.
Tog en titt på wikipedia och där anges kostnaden för apolloprogrammet till 112 miljarder med 2018 års pengavärde.

Redigerat:
Lite kul dock att ryssarna utvecklade en raketmotor, la den på lager i 20år och sen sålde till amerikanerna för det va bättre än allt dom hade.
Citera
2019-04-14, 01:07
Medlem
https://youtu.be/u31YQo7bQh0

Från 1:43. Hahahaha. Ja, vad ska man säga. De kanske övertygar några 4åringar.
Citera
2019-04-14, 01:44
Medlem
Ju större lögnen är desto lättare är det för massan att tro att det är sanning.

Dock säger jag inte att det är fejk, men det som förbryllar mig är varför inte fler länder försöker landa på månen?!...
Citera
2019-04-14, 01:50
Medlem
salvelinuss avatar
Något jag fortfarande inte lyckats hitta ett tillfredställande svar på är varför den
amerikanska flaggan står rakt ut på bilderna, som om det funnes en atmosfär/vind.
Citera
2019-04-14, 02:52
Vad jag förstår ska det finnas speglar utplacerade på månen.
Hoppas det är så.
Citera
2019-04-14, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Det hade inte gått att fejka en sådan sak över tid. De hade alla ögon på sig och ryssarna följde garanterat färden med alla tillgängliga instrument. De hade gladeligen lagt fram bevis om motsatsen om något inte stämde. Det var ju som någon i tråden skrev en "kukmätartävling" och det satsades helt bisarrt mycket pengar på detta vid den tidpunkten. Idag finns ingen anledning att göra det igen...för det ger inget av värde, finns bättre saker att lägga pengarna på ! simple as that !

Sedan finns det ju saker som jag personligen känner att man skulle vilja ha mer info om hur de löste. Saker som hade varit svåra idag, men som borde varit omöjliga då (även om de ändå fixade dem).

Precis!

Helt sjukt att folk tror det var fejkat.
Citera
2019-04-14, 03:15
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Dock säger jag inte att det är fejk, men det som förbryllar mig är varför inte fler länder försöker landa på månen?!...
För att månen suger, det händer absolut ingenting där, samt att det är oerhört dyrt och mycket riskabelt att resa dit.
Citera
2019-04-14, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
För att månen suger, det händer absolut ingenting där, samt att det är oerhört dyrt och mycket riskabelt att resa dit.

Men kukmätartävlingar är något som är bestående, ingenting som går ur tiden... Vill man mäta kuk via att besöka månen då borde samma instinkt finnas kvar idag.
Citera
2019-04-14, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher

På 6 försök är 6 lyckade, hur är det mycket riskabelt?????????
Dom har aldrig varit där så enkelt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in