Citat:
Nej, jag har inte glömt vad en bit kött är.
Citat:
Hur kan du göra detta påståendet? Varför skulle det inte gå att odla med någon form av robot-muskulatur och artificiellt framställt blod och fetter som efter forskning lyckas göra det bättre än vad djuren gör det under sitt liv? Det låter som en lätt biff att fixa med forskning och 200 år.
Kanske kött som bearbetas under kort tid blir billigt och kött som tar 10 år i fabriken blir dyrt lyxkött?
Citat:
Det här blir helt irrelevant då det inte har någonting med frågan att göra. Detta är något helt annat.
Citat:
Jo visst, men även detta saknar behörighet i tråden. Detta skulle dock vara en simpel sak att lösa i fabrik då forskning under 200 år kan ta fram olika (perfekta) artificiella produkter som gör att mjölken har massor med smaker som får dagens mjölk att smaka spya i jämförelse.
Citat:
Med 200 års forskning med utgångspunkt i den digitala teknik vi idag har så tror jag att det är enklare än vad vi idag ens kan förstå. Jag tror inte ens vi har en susning om hur forskningen ser ut om 100 år. Då har dom ändå 100 år till på sig.
Citat:
Tro nu inte att jag försöker göra reklam för köttindustrin eller propagera för ökat köttätande.
Jag är själv vegetarian, och har inte ätit några djur på ca 25 år nu.
Men, det betyder inte att jag inte vet vem människan är.
Och det finns en sak som man aldrig bör missförstå ...
Det är att människan är en biologisk varelse, och inte en ideologisk.
Jag är själv vegetarian, och har inte ätit några djur på ca 25 år nu.
Men, det betyder inte att jag inte vet vem människan är.
Och det finns en sak som man aldrig bör missförstå ...
Det är att människan är en biologisk varelse, och inte en ideologisk.
Yada yada... som sagt med köttfabriker som framställer kött av kvalitet 10 nivåer över det djur någonsin kan till ett pris av bråkdelen av dagens köttpris så kommer nog få djur att dödas av människan för sitt kött. Förmodligen så kommer det att leda till att industriell djurhållning blir förbjuden.
Citat:
Som sagt så kommer detta inte att finnas.
Citat:
Detta kommer inte att förändras i framtiden.
Verkligen inte inom några hundra år heller.
Det enda som hade kunnat påverka hade isf varit ett totalt förbud.
Men, det hade ju bara kunnat ske i en verkligt globaliserad värld, där en enda "världsregering" hade kunnat införa globala förbud.
Och det kanske kommer att ske, någon gång i framtiden.
Men inte om 200 år bara ...
Verkligen inte inom några hundra år heller.
Det enda som hade kunnat påverka hade isf varit ett totalt förbud.
Men, det hade ju bara kunnat ske i en verkligt globaliserad värld, där en enda "världsregering" hade kunnat införa globala förbud.
Och det kanske kommer att ske, någon gång i framtiden.
Men inte om 200 år bara ...
Varför skulle det jag skriver inte kunna ske på 200 år. Motivera gärna det.
Världsregering, globaliserad värld, saker som inte är möjliga på 200 år.. du antar massa saker utan goda grunder. Eller så är dom helt meningslösa faktorer i frågan.