Citat:
Ursprungligen postat av
kristofferG
Det är oförenligt med dansk konstitution och EKMR att frånta medborgarskap, men barn är undantagna den regeln. Det enda sättet att straffa antar jag.
Jag tror inte Danmark är ute efter att straffa barn utan att skydda sina invånare. Bortsett från suverän signalpolitik, "bli terrorist och dina barn förlorar medborgarskap", så kan en stat göra nästan precis vad fan den vill. Länder bryter mot lagar, konventioner, regler hela tiden utan att det händer något.
Citat:
Ursprungligen postat av
Postino
Sanslöst i så fall. Vart är Danmark på väg?
Med sunt förnuft och stark ledning, mot en bättre framtid. Du kommer nog inte förstå det där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Postino
Vad tycker du själv? Ska inte lagar och förordningar följas?
Det finns få lagar och avtal som är huggna i sten där allt är räta vinklar och exakta mått. Därför behövs jurister som tolkar lagar osv. Till att börja med finns det inget folkligt stöd överhuvudtaget att Europa skulle drabbas av denna massiva invandring. Det har aldrig funnits och det finns inte idag i heller. Det har genom lögner, propaganda, hjärntvätt och censur påtvingats oss. Tex EU handlade om öppna gränser för människor, varor och tjänster
inom EU. Det liksom förutsattes att den yttre gränsen skulle vara bevakad och kontrollerad. Inte ens Östeuropa var med från början.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Europeiska_unionen
Citat:
Ursprungligen postat av
Spersson
Nej men om barnen har dubbelt medborgarskap som sina föräldrar så går det lika bra att leva i sitt andra hemland.
Med sina föräldrar eller släktingar.
Jag tycker inte det spelar någon roll om de har dubbelt medborgarskap eller ej. Har de sitt ursprung från MENA så är det där de hör hemma, födda i Europa eller ej. Det kommer alltid finnas undantag men man kan inte göra ett 5%-problem till ett 100%-problem.