2019-03-28, 12:08
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Så barnen är alltså skyldiga till vad deras föräldrar har gjort? Måste strida mot ett högre antal lagar och konventioner.

Nej men om barnen har dubbelt medborgarskap som sina föräldrar så går det lika bra att leva i sitt andra hemland.
Med sina föräldrar eller släktingar.
Citera
2019-03-28, 12:31
Medlem
Upps. Min länk i trådstarten var helt fel ser jag nu. Jag kan inte ändra nu men en snäll moderator kanske kan.

Här är den rätta länken
http://www.friatider.se/danmark-drar-medborgarskap-f-r-barn-till-terrorister
Citera
2019-03-28, 13:07
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Det är oförenligt med dansk konstitution och EKMR att frånta medborgarskap, men barn är undantagna den regeln. Det enda sättet att straffa antar jag.

Jag tror inte Danmark är ute efter att straffa barn utan att skydda sina invånare. Bortsett från suverän signalpolitik, "bli terrorist och dina barn förlorar medborgarskap", så kan en stat göra nästan precis vad fan den vill. Länder bryter mot lagar, konventioner, regler hela tiden utan att det händer något.

Citat:
Sanslöst i så fall. Vart är Danmark på väg?

Med sunt förnuft och stark ledning, mot en bättre framtid. Du kommer nog inte förstå det där.

Citat:
Vad tycker du själv? Ska inte lagar och förordningar följas?

Det finns få lagar och avtal som är huggna i sten där allt är räta vinklar och exakta mått. Därför behövs jurister som tolkar lagar osv. Till att börja med finns det inget folkligt stöd överhuvudtaget att Europa skulle drabbas av denna massiva invandring. Det har aldrig funnits och det finns inte idag i heller. Det har genom lögner, propaganda, hjärntvätt och censur påtvingats oss. Tex EU handlade om öppna gränser för människor, varor och tjänster inom EU. Det liksom förutsattes att den yttre gränsen skulle vara bevakad och kontrollerad. Inte ens Östeuropa var med från början.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Europeiska_unionen

Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Nej men om barnen har dubbelt medborgarskap som sina föräldrar så går det lika bra att leva i sitt andra hemland.
Med sina föräldrar eller släktingar.

Jag tycker inte det spelar någon roll om de har dubbelt medborgarskap eller ej. Har de sitt ursprung från MENA så är det där de hör hemma, födda i Europa eller ej. Det kommer alltid finnas undantag men man kan inte göra ett 5%-problem till ett 100%-problem.
Citera
2019-03-28, 13:09
Avslutad
Citat:
Så barnen är alltså skyldiga till vad deras föräldrar har gjort? Måste strida mot ett högre antal lagar och konventioner.

Dessa barn är redan indoktrinerade i IS-läran och kommer att ställa till jävelskap på ett eller annat sätt. Typ förlorade själar och vem fan vill ha dem i sin närhet?

Citera
2019-03-28, 14:24
Medlem
Citat:
Vad tycker du själv? Ska inte lagar och förordningar följas?

Jo det tycker jag att de skall göras. Hur slipper Danmark undrar jag?
Citera
2019-03-28, 14:37
Medlem
Citat:
Sanslöst i så fall. Vart är Danmark på väg?

Tycker de gör helt rätt. Fler regeringar borde agera så här resolut, och det kommer de också att göra i framtiden. Många av dem i alla fall.
Citera
2019-03-28, 15:55
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Du missuppfattar. Sverige har ingen författning och vi har ingen högsta domstol som i USA som ser till att presidenten inte gör något olagligt. Vår regering har makten av Guds Nåde. De kan utvisa men de gör det inte. Snacket om grundlagen är bara svammel eftersom samma regering kan besluta att de inte alls brutit mot grundlagen. Dessutom så borde en regering med sunt förnuft låta bli att dela ut medborgarskap så länge man anser sig (tvångstanke) att inte kunna återkalla dem.

Dansmark kommer inte att straffas för att de gör som de gör och om Sverige gör samma sak så straffas inte vi heller. Möjligen blir det ett jävla liv på DN. Däremot så hänvisar svenska regeringen ofta till de ansiktslösa globalistiska juristerna. Man tycks vara rädd för dem. Danskarna skiter i dom och sätter det egna folket främst.

Aldrig förr har ett landsförräderi varit så tydligt och borde vara farligt provocerande. Det egna folket finns inte ens med på Sveriges priolista.
Citera
2019-03-28, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urbanexpress83
Kan någon förklara hur detta går igenom så enkelt i vårat grannland. Här i Sverige pratas det om grundlagar, mänskliga rättigheter, barnkonventionen, att man inte kan göra någon statslös osv.
Men i Danmark kan man frånta medborgarskap både för barn och vuxna, sätta is-terrorister i fångenskap på någon ö (som jag läste för ett tag sedan). Vänstermänniskor måste la tycka att Danmark är rena rama Ryssland.

För att majoriteten av politikerna i Danmark faktiskt vill genomföra det de säger. Medan här i Sverige kanske vissa politiker säger att IS-terrorister ej ska vara här, men det är inget de menar. Bara tomma ord, ett spel för galleriet.
Citera
2019-03-28, 16:32
Medlem
Hursomhelstings avatar
Vad Danmark gör är helt enkelt att skyffla hit sina Islamister.

99% lever i vilket fall på bidrag och dem skiter i vilket land som ger dem, världen tillhör dem enligt deras egen trosföreställning.

Som det ser ut då vi kommer att ha öppna dörrar i många år framöver så kommer alltfler av Europas islamister att ta sig hit.
Citera
2019-03-28, 17:21
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Upps. Min länk i trådstarten var helt fel ser jag nu. Jag kan inte ändra nu men en snäll moderator kanske kan.

Här är den rätta länken
http://www.friatider.se/danmark-drar-medborgarskap-f-r-barn-till-terrorister

Fixat, skickar dock tråden till PI då den mest verkar handla om sossarna

Politik: utrikes --> Politik: inrikes
/Moderator
Citera
2019-03-28, 22:41
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:

Jo, det kan man filosofera om både på längden och bredden, men allt det där faller liksom ihop ganska omgående när man lämnar teorin och börjar närma sig hård verklighet. Skulle du t.ex. vilja adoptera en 12-årig liten obriserad bomb som indoktrinerats i att hata och förakta allt väst står för sedan födseln, lärde sig skjuta innan svenska barn lär sig läsa, och - här är ett fint litet wildcard - du vet inte om han fått prova på att skära halsen av otrogna än, ivrigt påhejad av sina numera hädangångna föräldrar? Inte? Då så. Tig.
Citera
2019-03-28, 23:37
Medlem
I fallet med IS-barnen finns bara dåliga alternativ.

De kan:

1) få bo med sin mamma (och eventuellt överlevande pappa) i de läger där de nu finns under obestämd tid. Dåliga förhållanden, ingen skolgång, påverkan av sin IS-mamma och ev pappa. För barn är det oerhört viktigt att få vara med sina föräldrar, det är viktigare än dåliga materiella förhållanden.

2) förälder/föräldrar och barn överlämnas till IS-kontrollerat område där de får bo med sina föräldrar eller med sin mamma som gifts bort med en ny IS-terrorist om deras pappa är död. (IS gillar inte ogifta kvinnor, änkor gifts oftast bort med en ny man.) Barnen får vara med sin mamma och en styvfar som kan vara bra eller dålig, de växer upp med IS-ideologi, men de är långt borta från oss.

3) mor (och eventuell pappa) och barn tar sig till Sverige och har rätt att stanna här om de är svenska medborgare, och en förälder som inte är medborgare får stanna p g a familjeåterförening. Får samma förmåner och bidrag som alla andra, troligen mer bidrag eftersom de knappast kan försörja sig själva. Barnen växer upp i svensk kultur med IS-hängivna föräldrar, hamnar lätt i psykisk konflikt som kan leda till att de blir terrorister när de växer upp. Barnen riskerar att bli utstötta, både av muslimska grannar som inte vill förknippas med IS, och av svenskarna. Skulle ni vilja bjuda ett IS-barn på ert barns födelsedagskalas? Inte en lycklig situation för barnen.

4) Sverige tar emot IS-förälder/föräldrar och IS-barn men håller familjen under stark kontroll (nya regler, de vi har nu tillåter inte detta) med obligatoriska samtal med socialtjänst, Säpo-avlyssning, rapporter från skolan, ja, vad man kan hitta på för att veta hur de tänker och vad de gör.

För några decennier sedan hade en del utlänningar anmälningsplikt, dvs de fick gå till polisstationen varje vecka och anmäla sig. Det fanns förbud att lämna den kommun där man var bosatt (tillämpats för personer som misstänks tillhöra terroristorganisationer). Som sagt, mycket hårdare än dagens regler men fullt möjligt att återinföra. Väldigt dyrt system, men kan göra att IS-föräldrar och IS-barn hålls på mattan.

5) Sverige tar emot IS-barnen men inte deras förälder/föräldrar. De placeras hos muslimska släktingar. Att skilja barn från föräldrar är alltid en stor påfrestning för barnen. Släktingarna kan i värsta fall ha IS-sympatier, men även om de bara är "vanliga" muslimer kommer de troligen att ta parti för islam och vara negativt inställda mot det svenska samhället. Ingen bra uppväxtmiljö för IS-barn.

6) Sverige tar emot IS-barnen men inte deras förälder/föräldrar och placerar dem i svenska familjer. Att skilja barn från föräldrar är alltid en stor påfrestning för barnen. Muslimer i Sverige kommer att säga att Sverige "stjäl muslimska barn" etc. Barnen kommer att växa upp slitna mellan islam och svensk kultur. En del kommer att välja islam och blir i värsta fall terrorister.

Som sagt, det finns ingen bra lösning, men jag föredrar alternativ 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in