2019-03-30, 10:05
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Du talar som att Gud enbart finns "nån annanstans" och inte i den här världen - men lek då med tanken att Gud kanske uttrycker sig själv genom denna världen... Isåfall är även homosexuell kärlek "himmelsk kärlek" som jag ser det...
Du leker med den tanken. Jag leker inte längre.

Lek då med tanken att muslimsk stenkastning är "himmelsk kärlek"!
Citera
2019-03-30, 10:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Inte för att du på allvar är intresserad , men dödsstraff för homosexuella stadfästs i det Nya testamentet, i Judasbrevet 7. Din moral är inte bättre än Guds.
Det är dödsstraff på homosexualitet ja. Gud är högsta grad intolerant. Endast sådant som är av Honom Själv kan vara i himlen, Han ändrar sig aldrig och Hans ordning är bergfast.

Den som själv är fri från synd (felfri) ska döma eller rena: någon annan väg finns inte.

Enligt både Bibeln och Koranen är denne Jesus Messias.
Citera
2019-03-30, 10:12
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munknullaren
Om man hypotetiskt åker till ett land där stening förekommer och deltar i detta, kan man då dömas för det i Sverige?

Kan ju annars bli en ny slags turism?

Nej du kan inte dömmas i Sverige för att du gjort något som är lagligt i ett annat land.

Tex kan du inte dömmas i Sverige för att du köpt sex i Holland.
Citera
2019-03-30, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalfRunar
En definition på vad "fredens reigion" betyder enligt en imam:

"– Islam är fredens religion och det finns inget i islam som säger att en man får straffa en kvinna. Om en flicka inte är oskuld får man piska henne hundra gånger men om hon fortfarande lever efter det får man inte göra något mera, som att tända på henne eller så."

https://www.expressen.se/nyheter/qs/del-8-imamen/

Det fredliga är alltså att efter att du piskat en tjej offentligt pga att hon inte är oskuld - så får du inte tända eld på henner eller så...
Det låter ju rimligt, 100 piskrapp är ett lagom straff för det hemska brottet, att blanda in eld är bara övervåld. 100 rapp är noga framräknat för att få henne att veta sin plats!!

För övrigt, sjuk jävla religion det där verkar vara. Herrejävlar, att dom orkar. Sopor.
Citera
2019-03-30, 12:00
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Lek då med tanken att muslimsk stenkastning är "himmelsk kärlek"!
Jag klarar inte av att leka med den tanken då jag uppfattar den som helt sjuk, bisarr och pervers...
Citera
2019-03-30, 12:11
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Det är dödsstraff på homosexualitet ja. Gud är högsta grad intolerant. Endast sådant som är av Honom Själv kan vara i himlen, Han ändrar sig aldrig och Hans ordning är bergfast.
Nej, det är vilseledda människor som dig som är intoleranta - Gud är MILJARDER gånger större än dig (och mig) och har således inget behov att vara så inskränkt och elak som er som fantiserar om att "dåliga" människor kommer att dömas till döden och/eller helvetet...

Det är bara väldigt små och störda MÄNNISKOR som ägnar sig åt att hålla vanföreställningarna om synd, straff och helvetet vid liv - Gud har ingen anledning, behov eller ens möjlighet att sjunka ner till eran nivå...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2019-03-30 kl. 12:25.
Citera
2019-03-30, 12:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Nej, det är vilseledda människor som dig som är intoleranta - Gud är MILJARDER gånger större än dig (och mig) och har således inget behov att vara så inskränkt och elak som er som fantiserar om att "dåliga" människor kommer att dömas till döden och/eller helvetet...

Det är bara väldigt små och störda MÄNNISKOR som ägnar sig åt att hålla vanföreställningarna om synd, straff och helvetet vid liv - Gud har ingen anledning, behov eller ens möjlighet att sjunka ner till eran nivå...
Så då kommer stenkastande muslimer till himlen?
Citera
2019-03-30, 13:21
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Så då kommer stenkastande muslimer till himlen?
Personligen tror jag på reinkarnation och karma vilket kommer att påverka dessa arma själars framtida öde på ett adekvat och rättvist sätt...

Mellan två jordeliv tror jag att vi alla vistas i "himlen"...
Citera
2019-03-30, 13:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
De ligger bara före Sverige vad gäller den här frågan. Brunei är uppenbarligen ett utvecklat land i en del avseenden.

Liggar islam FÖRE västlig kultur?

På vilket sätt?
Citera
2019-03-30, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Liggar islam FÖRE västlig kultur?

På vilket sätt?

Överlägsen västlig kultur har lett till bortskämda kvinnor och bögar som är positiva till islam. De importerar islam via valsedeln (i betydligt högre utsträckning än hetero män) och sedan följer vi i Bruneis spår. Hela varvet runt.
Citera
2019-03-30, 13:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Homosexualitet är en sjukdom som inte skall få något utrymme i ett korrekt samhälle. Sverige är en fristad för världens bögar men är något som kommer skada kommande generationer så oerhört.

Stening är utan tvekan ett hårt straff i syfte att avskräcka allt som går emot det sunda förnuftet.

För att människan ska fortsätta leva skall ett förhållande bestå av en man och en kvinna. Allt annat är sjukt, fel och onaturligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Borde inte trångsynthet, fördomsfullhet samt naivitet sjukdomsklassas?

Jo, och det är såna som från ett underlag av en (sannoliken imaginär) makt-galen 'gud's (den såkallade Allah) pseudo-etik är intresserade av vad andra håller på med i sängkammaren, som är fnoskiga.

Jag följar gärna upp detta resonnemang på tråden" "Religion - en mentalsjukdom".
Citera
2019-03-30, 13:55
Medlem
Är det inte dags att återupprätta civilisationsbygget och kolonialismen? Arbetet verkar inte helt slutfört i alla delar av världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in