Citat:
Ursprungligen postat av
Manprinsen
Och hos dig ser det ut som ett zigenarläger? Jag tycker det är rätt uppenbart att du projicerar dina egna tillkortakommanden mot bättre folk som har ordning och reda i tillvaron. Håll käften och jobba med dina egna brister och lathet istället för att förespråka kaoskultur.
Det handlar om att vara rädd om sina grejer i allra högsta grad. Det här är grundläggande saker som man lär sig från barnsben och som inte annat cementeras under värnplikten där ordning och reda samt materialvård är A och O.
Jag skulle nog säga att min analys var ganska mitt i prick och du vill inte kännas vid att du har en störning, därför blir du aggressiv.
Du kanske har svårt att föreställa dig detta, men allt som inte är i preussisk ordning behöver inte vara zigenarläger eller kaoskultur. I dina ögon kanske det är en "brist" att inte sortera böcker i bokstavsordning, storleksordning eller färgordning, hur de är sorterade är oväsentligt, det viktiga är
att de är sorterade, annars är det "kaos". Som för de flesta andra så kommer du att möta tillfällen där du blir tvungen att välja vad som är viktigt, vad som kan vänta, eller inte behövs alls.
Vad gäller värnplikt, materielvård, ordning och reda så försvann det för drygt 15-20 år sedan när de gamla fanjunkarna med järnkoll på allt skickades hem med förtida pension och ersattes av karriär- och materielkåta stridspittar. Soldaten idag kan inte ens vårda sina kängor, eller vet
varför det är viktigt.