2019-03-25, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Bland annat du har ju begärt att vi mods skall granskas. Jag berättar hur vi granskas.

Hur mycket du än tjafsar, så kommer du aldrig att tillhöra de som granskar modsen, så jag är lite förundrad över vad du egentligen är ute efter.

Det är tämligen enkelt.
  • Flashback är ett privat ägt företag.
  • Företaget driver ett forum där alla som vill och kan uppföra sig får skriva.
  • Företaget ber ett antal användare om hjälp att städa så alla kan diskutera det de vill.
  • INGEN användare har något rätt att kräva ett skit av företaget, eftersom det är gratis att delta. Man betalar inte för något.
  • Och faktiskt - det är helt frivilligt att vara med.

Något uttjatat - men det är faktiskt så att - om man inte trivs, så kan man låta bli att vara här.

Varför någon som du, som uppenbarligen har stora problem med hur forumet drivs, orkar sitta kvar och tjafsa i stället för att dra slutsatserna och börja diskutera på något annat ställe, är för mig obegripligt.
När har jag skrivit att ni ska granskas?
Varför någon som du, som uppenbarligen har problem med att folk kritiserar forumet i de trådar som specifikt är till för det, orkar sitta kvar och tjafsa istället för att diskutera på något annat ställe är helt begripligt, eftersom ni gärna vill slippa kritik.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Du skriver att polisen har en särskild avdelning för internutredningar. Jag skriver att det inte skulle spela någon roll om vi hade en sådan grupp eftersom den gruppen skulle utsättas för samma skepsis vi mods blir utsatta för. Vilken del har du svårast för att ta till dig av?
Men nu får du väl ge dig?

Jag har slagit hål på argumentet om att ni minsann granskar varandra och ni därför inte kan leva rövare som moderatorer.
Inget annat.
2019-03-25, 19:52
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
[...Men nu får du väl ge dig?

Jag har slagit hål på argumentet om att ni minsann granskar varandra och ni därför inte kan leva rövare som moderatorer.
Inget annat.
Du är rolig. Du har inte slagit hål på något, men om det får din båt att gunga är jag glad för din skull. Du får dina påståenden sakligt bemötta och ändå anser du att du slår hål på argumenten. Jag lyfter på hatten för din slutledningsförmåga.
2019-03-25, 19:55
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
När har jag skrivit att ni ska granskas?

Ja, du ...

Citat:
Kåranda i sig kan väl vara positivt och kanske t.om något nödvändigt.

Men när det i praktiken innebär att man drar sig för att varna kollegor så är det inte särskilt positivt.

Citat:
...
I övrigt spelar det ju ingen direkt roll vad ni säger, jag kan rapportera en miljard regelbrott som begås av moderatorer, utan att veta om det leder till någon som helst åtgärd.

Det slutna system som finns lämnar utrymme för särbehandling å det grövsta, vilket vi också ser en ganska god indikation på med tanke på hur lite moderatorerna blir avstängda....

Citat:
...
Varför tror du poliser inte utreder sig själva eller sina kollegor utan det krävs en särskilt avdelning för det?...

Citat:
Fast jag pratar om principen att en grupp ska granska sig själv ...

Citat:
... Det jag sa var att det inte funkar att granska sig själv. ....

Läser du ens vad du skriver själv?
2019-03-25, 20:26
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ja det har hänt.
(FB) Vilka mods har slutat/sparkats genom åren och varför?
(FB) Moderator avstängd

Moderatorer är vanliga användare som fått städegenskaper och reglerna gäller dem också.

Svaret på TS fråga är alltså ja.

Trådar finns så denna låses.

/mod
Senast redigerad av najas 2019-03-25 kl. 20:31.
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in