2019-05-27, 21:06
Medlem
tcfmogs avatar
Sverige, Kanada, Tjeckien, Schweiz, Slovakien, Danmark, Vitryssland och Storbritannien i nästa års gruppspel.
Citera
2019-05-27, 21:23
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Sverige, Kanada, Tjeckien, Schweiz, Slovakien, Danmark, Vitryssland och Storbritannien i nästa års gruppspel.

Alla andra plus Kazakstan i grupp 2
Citera
2019-05-27, 21:25
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog

Kanada, Tjeckien och Schweiz blir tufft men Slovakien är på nergång, övriga lag ska vi såklart ta.

Betyder att andra gruppen är:
USA, Ryssland, Finland, Norge, Lettland, Tyskland, Italien, Kazakstan

Inget svensk möte för Henrik Karlsson då
Citera
2019-05-27, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Om inte Sverige vinner guldet ska jag springa Göteborgsvarvet naken nästa år.
Det kommer dagar när vissa kontroller kommer att ske...
Citera
2019-05-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Hur fan kan man hålla på Finland?
Grannland = Derby
Inte fan skulle jag hålla på aik vid en final.

Jag hoppas att Kanada förnedrar finnarna totalt.

Men jag har då aldrig hållt på finnarna i nån match någonsin, förstår inte hur hjärnskada ni är som gör de.
Man älskar Sverige och HATAR alla andra
Tänker nog inte se matchen då inget lag tilltalar mig men hoppas att finnarna torskar hårt.
Underbart när man kan ha så fel! Synd om du missade det som det kommer att talas om i decennier.
Citera
2019-05-27, 22:42
Medlem
Hade Kakko och Marie lite tevligt eller?

https://www.expressen.se/sport/hockey/finske-hjalten-forsvann-sparlost-under-firandet/
Citera
2019-05-28, 00:51
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/8mOyMd/wennerholm-lillebror-har-blivit-storebror

Kommer Finland köra om oss fullständigt i framtiden?
Dom har redan 10 000 fler registrerade spelare och bättre NHL spelare än oss.
Citera
2019-05-28, 00:56
Medlem
Ett stort grattis till Finland och hatten av för Anttila och Lankinen framför allt!
Citera
2019-05-28, 05:26
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/8mOyMd/wennerholm-lillebror-har-blivit-storebror

Kommer Finland köra om oss fullständigt i framtiden?
Dom har redan 10 000 fler registrerade spelare och bättre NHL spelare än oss.
De har mer spets på forwardssidan än Sverige men Sverige har en helt annan bredd på NHL-spelare samt betydligt bättre backsida. Så det är nog ganska jämnt där. Finland har haft drygt 4 år där de fått fram lite fler spelare än Sverige men för att dra ifrån ska det behöva finnas en större utveckling under en generation.
Sverige har dessutom ett par riktigt starka generationer som är påväg fram nu.
Citera
2019-05-28, 10:00
Medlem
Just det att Finland har bättre rekrytering än Sverige när vi faktiskt har dubbelt så många innevånare är oroväckande.

Kanske Sverige måste börja satsa ute i orten? Gratis lån av utrustning och gratis träningar för alla brushor?
Citera
2019-05-28, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Du har fel. Dom är proffs allihop. Välbetalda också jämfört med resten av samhället. Som alla i hela hockey-VM.
Inte NHL-proffs, Sverige däremot hade flera..
Citera
2019-05-28, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Jag tror inte att du förstår hockey.

I SM-ligan, och i alla andra ligor SHL, KHL och NLA, så spelar de faktiskt heltid och är hockeyproffs.

De får får faktiskt betalt, de har schysst lön de är yrkesspelare, proffs. En del, som Pesonen och Lindbohm, har varit till NHL och det är ofta rena tillfälligheter och andra faktorer, tränarnas inställning till européer och mängden överbetalda kanadensare i lagen som gör om de får fortsatt förtroende i NHL eller inte. Då återvänder de till Europa och i KHL och NLA har de höga krav och förväntningar på utländska spelare så om de spelat i dessa ligor i flera säsonger så är de spelare med klass.
De europeiska lönerna går ju inte jämföra med NHL som har en helt annan nivå på spelet också, och Sverige hade sjukt många NHL-proffs medan Finland hade typ inga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in