Citat:
Ursprungligen postat av
Brodrude
fast varningen ligger kar så blir du arbetslös igen. och den gången kanske något strular eller du inte vill så då blir genast dom där varningarna betydligt hårdare.
Vettefan om varningen ligger kvar efter man jobbat ihop och uppfyller ett nytt arbetsvillkor, dvs jobbat 6 månader. Jag har ju jobbat 7 månader nu igen. Och det som är så jävla härligt är att när man har jobbat ihop ett nytt arbetsvillkor så får man börja stämpla på gamla perioden. Jag har 295 dagar kvar nu på förra. Så jag skulle kunna stämpla 295 dagar och sedan tack vare jag uppfyller arbetsvillkoret så får jag 300 nya dagar. Så 595 dagar skulle man kunna stämpla.
Men jag har drömjobbet. Jobbar på ett gym. Börjar när fan jag vill på dagen. Men ska vara där 12.00, men blir väl oftast runt 14.00. Gillar inte tidiga morgnar. Dagen börjar på eftermiddagen. Jobbat här i 10år, med kort avbrott. Fick bara en idé att jag skulle börja jobba som truckförare för jag fyllde 43, snart 44år.
FOREVER YOUNG. När jag var 23 jobbade jag på Ica lager, nu skulle jag jobba på coop lager. Men hatar jobba. Är ju jobbigt. Jag vill äta, träna och surfa på internet. Göra vad jag vill på jobbet. Gymmet är ju jag som utrustat och chefen är kanon härlig. Han är inte svensk så vi kör som dom gör i Ungern.
Jag är fan expert på stämpla egentligen. Men var otroligt mkt lättare för 15-20år sedan. Inga jävla aktivitetsrapporter. När jag började stämpla då så hade jag haft 6månader sommarjobb på ica lager. Fick 300 nya stämpeldagar. Hade kvar 265 kanske. Sen sa dom att jag fick 300nya dagar för min arbetsförmedlare godkände det. Dom hade nyss höjt till 730kr dag. Nu om jag stämplar får jag 910kr dag. Inte så mkt pengar jämfört med jobba. Men
friheten. Men jag har lika mkt frihet på jobbet på gymmet. Lönen min är anpassad för klara kravet för att få högsta A kassan.
Livet leker helt enkelt. Från 23års ålder till 43år. Lattjo Lajban, lever för att vara en jävla gud bland människor. Bara kör på.
Gällande varningar så gäller:
Första gången: du får en varning.
Andra gången: 1 dag utan ersättning.
Tredje gången: 5 dagar utan ersättning.
Fjärde gången: 10 dagar utan ersättning.
Femte gången: rätten till ersättning upphör tills du har uppfyllt ett nytt arbetsvillkor.