2019-03-14, 10:30
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Verkar som om det är en tidigare polischef som arbetat med anti terrorverksamhet så det borde inte vara så många att välja på
Och vem skulle det vara och hur kommer det sig att du tror det?
Citera
2019-03-14, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Uppenbarligen tog han över redan 2013, då Lindberg fortfarande satt inne, och fortsatte ända till 2018. Fast redan 2012 var han misstänkt för våldtäkt.

Han anhölls i måndags och misstänks för grovt koppleri, vilket ska ha begåtts i Stockholmsområdet mellan 2013 och 2018. Han är även misstänkt för våldtäkt under år 2012.

Kan han ha varit med redan på Lindbergs tid? Det förekom väl rykten om gangbangs i samband med Lindbergshistorien.
Citera
2019-03-14, 10:34
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Kan han ha varit med redan på Lindbergs tid? Det förekom väl rykten om gangbangs i samband med Lindbergshistorien.
Vet ju inte vem det är, denne nyligen häktade, så svårt att säga. Jag rotar gärna, men då behöver jag en hint om namn.
Citera
2019-03-14, 10:35
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakelpanna
Makt lockar psykopater. Militär och polisyrken har högst andel psykopater bland alla undersökta yrkesgrupper, på andra plats efter journalist.

Med andra ord fel människor på fel platser.
Faktiskt så mycket fel det bara kan bli, med tanke på hur båda grupperna förväntas utöva sin yrkesroll!

Och så undrar man varför förtroendet rasar..?
Citera
2019-03-14, 10:38
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Vet ju inte vem det är, denne nyligen häktade, så svårt att säga. Jag rotar gärna, men då behöver jag en hint om namn.

Jag lägger upp info inom kort annars.
Citera
2019-03-14, 10:43
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:

Jag tänkte också så först, men det finns en del som motsäger det.
Lindberg annonserade och lärde tydligen känna sina medgärningsmän via nätet och annonser, han tog även betalt (av en del) för att få vara med och leka.
När misstankarna mot Lindberg började aktualiseras och man satte in span på honom, så var han alltid ensam i sitt flackande i bil runt om i landet på jakt efter småflickor. Enligt boken som beskriver arbetet med att fånga honom fanns inget sim tyder på någon fast medgärningsman.
Citera
2019-03-14, 10:47
Medlem
Citat:

Det var väl precis det som skedde. Lindberg ordnade gangbangträffar och man betalade småtjejerna för att suga hemorojdkuk...
Har för mig att det pratades om flera män. Endast en åkte dit.

http://www.alba.nu/sidor/26214

https://undermattans.blogspot.com/2013/01/kapten-klannings-perversa-liv.html

För övrigt är detta mumma för Russia Today och Kinesiska nyhetsbyråer som vill sätta dit Svensken
Citera
2019-03-14, 10:48
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Kan också handla om att sätta dit nån som utryckt sig nedsättande om kvinnor och invandrare.
Citera
2019-03-14, 10:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Kan också handla om att sätta dit nån som utryckt sig nedsättande om kvinnor och invandrare.

Misstankarna rör koppleri och våldtäkt.
Citera
2019-03-14, 10:53
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet ej. Tror förresten inte det stämmer att personen är polis.
En polischef behöver inte vara polis - dvs med polisutbildning. Det räcker med juridisk bakgrund om jag inte har fel.
Citera
2019-03-14, 10:54
Bannlyst
I Nacka tingsrätt häktades han av åklagare.
Senast redigerad av matau 2019-03-14 kl. 10:57.
Citera
2019-03-14, 10:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
En polischef behöver inte vara polis - dvs med polisutbildning. Det räcker med juridisk bakgrund om jag inte har fel.

Ja. Men tror inte han varit polischef heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in