Citat:
Ursprungligen postat av
diresnire
Grabbar behöver lite hjälp!
Har börjat få irriterad hud och rakfinnar kanske 1-3 dagar efter jag rakat mig. Använder saftyrazor.
Börjar med att jag tar en varm dusch för att sedan ta på lite pre shave oil under tiden som jag torkar mig, sen löddrar jag upp tvålen i ansiktet. Kör kanske 3-4 gånger oftast 3.
Medhårs,sidhårs, mothårs. Ibland blir det sida x2 och medhårs som avslut istället för mothårs.
Har ni något tips? Tycker det har blivit mer irriterat nu än när jag började raka mig med saftyrazor.
Saftyrazorn e från eddvin jagger.
Tvål från osama eller tru fit hill.
Preshave oil från taylor of old bond street.
Aftershave taylor of old bond street, även testat american crew som ska ge en svalkande effekt.
Gissar på x antal stavfel.
Raka dig dagligen, kör endast medhårs och ev. vid behov sidhårs och se om det räcker. Endast två pass. Kan vara så att du har känslig hud och blir något torr under vintern och därför bör försöka vara lite mer skonsam. Om inte annat för att utvärdera och se vad som kan vara felet

.
Vad har du för borste? Pure badger? Om du kör med facelather kanske du ska ta och testa att köra i skål för att minska exfoliationen som blir med borsten. Undvik också att duscha för länge och för varmt innan du rakar dig, har själv märkt att jag kan bli lite för känslig om jag gör så. Om du inte känner för att raka dig dagligen så behöver du nog använda någon mild ansiktstvätt de dagarna du inte rakar dig.
Hoppas jag hjälper i någon utsträckning.