2019-03-10, 13:30
Medlem
zlikyrs avatar
Ruskigt fint avslut.
Citera
2019-03-10, 13:30
Medlem
General-snuss avatar
Bra där liverpool nu kan man slappna av igen ,

Bara hoppas att salah kan slänga in ett mål nu då så hela trion fått nätat
Citera
2019-03-10, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Ruskigt fint avslut.

Så jävla fint var det inte. Knockaerts avslut igår var ett ruskigt fint avslut. Det där var ett mediokert avslut.
Citera
2019-03-10, 13:33
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-snus
Bra där liverpool nu kan man slappna av igen ,

Bara hoppas att salah kan slänga in ett mål nu då så hela trion fått nätat

Inte full koll men Salah har väl inte gjort så många på slutet. Hade förvisso en väldigt formtopp tidigare
Så jämfört med den kommer man väl sällan upp i...
Citera
2019-03-10, 13:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
I Premier League blåser inte domaren så fort en spelare råkar nudda en annan spelare. Vill du se sådan fotboll får du byta till La Liga.

Tarkowski leker ryggsäck. Det är en solklar frispark. Vill man tillåta den sortens spel i luftdueller kan man med fördel byta till rugby eller amerikansk fotboll.

Jag förstår att man som United-supporter gärna vill se mål i baken för Liverpool. Men tycker man det där är fair då har man låtit känslorna ta överhanden och lämnat logiken i verktygslådan.

Härligt med 2-1. Skönt att ha fått hål på Burnley tidigt.
Citera
2019-03-10, 13:36
Medlem
Citat:
Det är ingen chans att målvakten lyckas komma upp och nå bollen när han tar det beslutet. Alison går upp alldeles för offensivt i den situationen. Det ska inte domaren belöna med en avblåsning.

Vill absolut inte ha en Premier League där domaren blåser i pipan i sådana situationer.

Jag kan säga att jag håller med dig om att målvakten inte ska få fri lejd i straffområdet men hur menar du att han går upp för offensivt i den situationen? Han står ju i princip på mållinjen och bollen går mot honom, alternativet är ju att bara släppa in bollen eller vad menar du Alisson skulle gjort för att rädda?
Citera
2019-03-10, 13:38
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Så jävla fint var det inte. Knockaerts avslut igår var ett ruskigt fint avslut. Det där var ett mediokert avslut.

Jo, det var det.
Citera
2019-03-10, 13:39
Medlem
Ser ut att blåsa på riktigt fint... hoppas bollen blåser in i Liverpools mål ett par gånger!
Citera
2019-03-10, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Jo, det var det.

Då är ju var- och vartannat mål ”ruskigt fint”. Begreppet blir lite urholkat, tycker du inte?
Citera
2019-03-10, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3
Jag kan säga att jag håller med dig om att målvakten inte ska få fri lejd i straffområdet men hur menar du att han går upp för offensivt i den situationen? Han står ju i princip på mållinjen och bollen går mot honom, alternativet är ju att bara släppa in bollen eller vad menar du Alisson skulle gjort för att rädda?

Alison hade absolut utrymme att avvakta. Låta utespelare ta duellen och gå upp i andraläget eller göra en linjeräddning. Nu tog han flera kliv fram och gick upp i en duell där han var förlorad på förhand.
Citera
2019-03-10, 13:45
Medlem
McManamans avatar
Citat:
Alison hade absolut utrymme att avvakta. Låta utespelare ta duellen och gå upp i andraläget eller göra en linjeräddning. Nu tog han flera kliv fram och gick upp i en duell där han var förlorad på förhand.
Flera kliv fram? Han blev foulad på mållinjen din flöjt.
Citera
2019-03-10, 13:45
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Då är ju var- och vartannat mål ”ruskigt fint”. Begreppet blir lite urholkat, tycker du inte?

Nej, det tycker jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in