2019-03-10, 10:27
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Passar inte nån av bokstäverna i perversionsalfabetet in på det här:
https://www.youtube.com/watch?v=p1koJnH8a4k

OOOOOOOHHH..... vad har han i tankarna tro? Creepy guy.
Har det skvallrats om vad gubben gillar?
Citera
2019-03-10, 11:14
Medlem
Motsagelsefulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Usch, han ser ju så oaptitlig ut också. Ännu värre att bli tafsad på av någon som ser oaptitlig ut, menar jag... Jag har alltid undrat hur hans fru kan... ja. Men uppenbart har de gjort det, det har ju blivit tre ungar av det också! Jag tycker alltid att det är ännu konstigare, när män tafsar som själva borde förstå att de har ett sådant utseende att kvinnor blir äcklade - jämfört med män som är hyfsat attraktiva. Det blir dubbelfel, och det borde kännas patetiskt också - att tvinga sig på människor av motsatt kön som upplever en som motbjudande, i skydd av maktpositionen som gör att de inte vågar säga ifrån eller anmäla...

Bra att han ryker nu, i alla fall.

Eskil är väl lika låt som alla andra... ja det kan ju säkert upplevas värre att bli tafsad på någon som man tycker är oaptitlig men brottet ska ju ändå vara lika allvarligt om personen i fråga ser bra ut. Eller?
Skulle vara intressant att veta vad som hänt om det var Brad Pitt som lagt sin lår på deras lår,, då kanske det hade upplevts "smickrande" eller "han uppvaktade mig"
Citera
2019-03-10, 11:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motsagelsefull
Eskil är väl lika låt som alla andra... ja det kan ju säkert upplevas värre att bli tafsad på någon som man tycker är oaptitlig men brottet ska ju ändå vara lika allvarligt om personen i fråga ser bra ut. Eller?
Skulle vara intressant att veta vad som hänt om det var Brad Pitt som lagt sin lår på deras lår,, då kanske det hade upplevts "smickrande" eller "han uppvaktade mig"

Ja, brottet är såklart detsamma, men nu diskuterade jag de psykologiska mekanismerna bakom. Jag är inte feminist (som feminismen har blivit nu), men jag kan se att många män gör saker som kvinnor i motsvarande situation aldrig skulle göra (såvida de inte var gravt berusade eller psykiskt sjuka, men knappast ens då). Det är ju helt omöjligt att tänka sig t.ex. Margit Paulsen klämma på yngre mäns lår under bordet i Riksdagens matsal. Hon är nog väl medveten om, att hon ofta används som ett typexempel på en oattraktiv äldre kvinna, på samma sätt som Eskil Erlandsson ofta används som ett typexempel på en oattraktiv äldre man. Hon skulle inte använda den makt hon har (eller då när hon hade den, menar jag) till att få klämma lite på män.

Däremot händer det att maktens åldrande kvinnor får för sig att köpa relationer med män, med sin makt och de pengar och förmåner de kan förmedla, men då sker det inte så blatant. Ett typexempel här är Mona Sahlin och hennes livvakt.
Citera
2019-03-10, 13:11
Medlem
Condottieris avatar
De uppblåsta, småaktiga feministhysterikorna vars inbillat heliga kroppsdelar Erlandsson råkat vidröra i onyktert tillstånd är kanske inte heller är precis så enastående fagra som de själva säkert vill föreställa sig. Erlandsson har av allt att döma gjort sig skyldig till en skitsak.
Citera
2019-03-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caravelle
En intressant fråga är, om Eskil hade varit en slank snygg, vältränad ung kille med hår på huvudet och minst en utländsk mellanösterförälder. Hade han blivit kölhalad på samma sätt? Typ Eric Saade, Måns Zelmerlöv, Samir Badran, Paolo Robert etc.

Nu är han en svensk medelålders vit man med övervikt, löjlig dialekt och tunnhårig. Klart att han ska förnedras då. Är du snygg så kommer du undan med nästan allt.

Ett exempel är om du är snygg så får du gärna prata och kolla in tjejerna. Om du är ful är du ett äckel.

Du tar upp en intressant fråga. Det vi vet är att vi har tillåtelse att tycka att en äldre fet man, med ofördelaktigt yttre är en gris. Vi får bli äcklade. Mannen förlorar hela sitt anseende och politiska liv. När det gäller grisen Eskil, är brottsoffren idiotiska moderatkvinnor som borde ha gett honom en fet smäll.

Att vi har politiker som inte kan uppföra sig som folk är den stora skandalen. Att Eskil är Centerpartist blir logiskt. Att det blir ett spektakel, beror ju bara på vilka kvinnor det är som drabbas av detta äckliga beteende. I belysning av övergrepp mot kvinnor, som sker varje dag i Sverige, där det är en invasion av äckliga män som tar sig friheter, blir Eskil en patetisk filur.

Detta agerandet där kvinnor kränks dagligen, pågår i Sverige utan att det ens går att klaga. Polisen tar inte emot anmälningar längre, på värre saker, än det Eskil gjort sig skyldig till, om man inte själv mailar in en anmälan. Som sen inte leder till någonting.

Nu har vi ett case där politiker, blivit utsatta för lindriga kränkningar och det leder direkt till åtgärder.

Men.

En kvinna inte kan göra något när gärningsmännen är från Mena, för hon riskerar att bli mördad. Riskerar hon inte döden, är risken stor att hon möter #Metoo trötta män inom rättsväsendet som avfärdar henne som rasist, eller lögnare.

I min värld är det helt otänkbart att ha något som helst närgånget umgänge med araber och svarta män från Afrika. Eller bli tafsad på, på samma sätt som det Eskil gjort. Är det rasism? Vad är värst?

Blir en kvinna olika behandlad beroende på vad som är politiskt korrekt, undrar jag. För de flesta kvinnor är det värsta som kan hända, är ju en gruppvåldtäkt där gärningsmännen är lösdrivande araber eller negrer, vilket nu förekommer i Sverige. Offrets subjektiva trauma kan ju uppfattas av en domstol som rasism.

De andra gossarna du jämför Eskil med, är lika med det hypotetiska önsketänkande som belyses i filmen Pretty Woman.
Senast redigerad av Vresrosen 2019-03-10 kl. 13:20.
Citera
2019-03-10, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Passar inte nån av bokstäverna i perversionsalfabetet in på det här:
https://www.youtube.com/watch?v=p1koJnH8a4k

Nej, nej för tusan, Eskil läser såklart bara högt ur Koranen !
C-s nya partibok alltså
Det är alltså en riktig predikan på moskén på S-kontoret på Sveavägen 63 han håller såklart

Det är bara för att lära dumsvennarna att det står bra saker i Koranen också
som man kan ha nytta av om man besöker en lagård
Att mångkulturen är riktigt bra grejer det också

Nej men troligen läser han något gammalt rättegångsutdrag eller liknande ?
Eller så läser han högt ur Imam Reinfeldts dagböcker när Imam Reinfeldt var på statsbesök i arabländerna
I ett tidigare anförande så pratar han dock väl om vad som ska definieras som tidelag,
och så ska han väl dra det här exemplet, haha, att det är inte så självklart var gränsen går ?

Ja, det blev väl inte så bra
- Eller så var det utdrag ifrån sedlighetspolisens avlyssning ur Bordellhärvan,
- Eller en telefonsexlinje för djursex som MP-are håller i ?
Citera
2019-03-10, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caravelle
En intressant fråga är, om Eskil hade varit en slank snygg, vältränad ung kille med hår på huvudet och minst en utländsk mellanösterförälder. Hade han blivit kölhalad på samma sätt? Typ Eric Saade, Måns Zelmerlöv, Samir Badran, Paolo Robert etc.

Nu är han en svensk medelålders vit man med övervikt, löjlig dialekt och tunnhårig. Klart att han ska förnedras då. Är du snygg så kommer du undan med nästan allt.

Ett exempel är om du är snygg så får du gärna prata och kolla in tjejerna. Om du är ful är du ett äckel.
Exakt. OK, han raggade på dem och de var inte intresserade. Hade de varit det hade deras kommentar snarare varit "På tiden att du tog litet initiativ!". Som det nu var kan kvinnorna visa sin makt och få honom utsparkad.
Citera
2019-03-10, 15:45
Medlem
SD borde värva Eskil. De oerfarna snorvalparna där behöver en riktig karl med lite tyngd och pondus.
Citera
2019-03-10, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkbacken
Tidningarna borde köra med den här bilden då de rapporterar om detta.

https://www.google.com/search?q=Eskil+Erlandsson&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwizvbyp0_DgA hUClIsKHcJmARoQ_AUIDigB&biw=1600&bih=763#imgrc=FFj 35pL9kjvieM:

En stilig man. Såg nyligen en bild på honom när han dansade med Anni Lööf. Hon verkade helt betagen i honom, medan han faktiskt verkade aningen besvärad. Säkert många som försökt att fånga honom. Han lär dessutom vara bland de mest förmögna i riksdagen. Men han verkar hålla på sig, kanske något som han lovat sin mamma?
Citera
2019-03-10, 17:07
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Jag tror mer att han fick lämna med tanke på att han kanske inte stöttade globalismen i C?

Jag menar...han anklagades och blev straffad av det. Sjukt! Vart är domen?
Citera
2019-03-10, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
OOOOOOOHHH..... vad har han i tankarna tro? Creepy guy.
Har det skvallrats om vad gubben gillar?
Det han försökte försvara i de där riksdagsanförandena var nog lantbrukarens vänskapliga relationer till sina lantbruksdjur, där han beskrev exempel på beröring av sina djur som enligt honom inte har någon sexuell koppling. Men att tala om sådant med folk som inte alls har någon erfarenhet av sådan miljö och arbete, och samtidigt undvika att missförstås, eller att det uttalade tas ur sitt sammanhang, är nog nästa omöjligt. Så det ämnet borde han undvikit.
Citera
2019-03-10, 17:29
Bannlyst
Jag läser "kvinnor utsatts för närmanden".

Är det hans "brott"???

Är det fel att gå upp bakom en kvinna man är kåt på, ta henne på brösten och säga något om "knulla"?

Jag kan inte detaljerna om Eskil Erlandson. Har han gjort något som är fel så kan jag upplysas, för all del.

Nog för att han inte är klok när det gäller sex med djur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in