2016-02-12, 09:20
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Berns analys är inte dålig.
Jag såg pulvret(Reinfeldt) springa in i en Säpo-bil alldeles nyligen. Betyder det att gamla statsministrar/partiledare per automatik får Säposkydd eller ligger det något mer matnyttigt i Berns analys och han skulle vara hotat? Man kan ju hoppas.

Troligen har han förhöjd säkerhet av någon anledning men normalt sett upphör SÄPO-bevakningen efter de har slutat som statsminister. Har de andra partiledarna någon bevakning?
Citera
2016-02-12, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Troligen har han förhöjd säkerhet av någon anledning men normalt sett upphör SÄPO-bevakningen efter de har slutat som statsminister. Har de andra partiledarna någon bevakning?
'
Han jobbar för fullt med att skitsnacka mot betalning, men har arvodena i ett bolag. Nu kostar han skattebetalarna lika mycket som en statsminister. Är inte det fackpampfasoner och sossetradition?

En fifflare är han. Han utnyttjar ett trygghetssystem för avgående politiker som han inte har behov av. Lurade oss alla till att tro att han var borgerlig, och förstörde sitt eget parti och alliansen. Han vet att han gjort bort sig, och lämnat en förödelse efter sig. Som en tjuv i natten, försvann han när han upptäckte hur illa det kommer bli.

Det är ingen annan partiledare som behöver bevakning, för ingen har skadat landet mer än Rheinfeldt. Pusselbitarna med hans skilsmässa faller på plats. För vilken duglig kvinna vill vara gift med en sådan pajas?
Citera
2016-03-15, 12:39
Medlem
MartinStLouiss avatar
Nu har han fått ett nytt toppjobb: "Fredrik Reinfeldt har utnämnts till seniorrådgivare av den amerikanska storbanken Bank of America Merrill Lynch".

http://unvis.it/www.dn.se/ekonomi/fredrik-reinfeldt-far-nytt-toppjobb/
Citera
2016-03-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Nu har han fått ett nytt toppjobb: "Fredrik Reinfeldt har utnämnts till seniorrådgivare av den amerikanska storbanken Bank of America Merrill Lynch".

Oddset att detta skulle hända var ju närmast noll. Detta är belöningen för att han gått globalisternas ärenden och förstört landet så mycket han mäktat med. När det börjar bli farligt att bara vara svensk generellt men att vara Reinfeldt specifikt ser han till att lämna kaozbåten i tid. Allt enligt plan.
Citera
2016-03-15, 15:23
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Oddset att detta skulle hända var ju närmast noll. Detta är belöningen för att han gått globalisternas ärenden och förstört landet så mycket han mäktat med. När det börjar bli farligt att bara vara svensk generellt men att vara Reinfeldt specifikt ser han till att lämna kaozbåten i tid. Allt enligt plan.

Vad yrar du om? Står det att han ska lämna landet?
Citera
2016-03-15, 16:26
Medlem
Patetiskt arbete hans amerikanska kontakter hjälpt "Öppna ditt hjärta Fredrik" få. Reinfeldt är en cooler och hans blotta närvaro i BOA lönelista kommer göra att dom råkar i stora problem snart. Allt fanskapet tar i går åt helvete, Sverige, Moderaterna, Familjen och nu USA's största bank.
Citera
2016-03-15, 20:26
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Patetiskt arbete hans amerikanska kontakter hjälpt "Öppna ditt hjärta Fredrik" få. Reinfeldt är en cooler och hans blotta närvaro i BOA lönelista kommer göra att dom råkar i stora problem snart. Allt fanskapet tar i går åt helvete, Sverige, Moderaterna, Familjen och nu USA's största bank.

Från dina ord. Jag hoppas att du har rätt. Bitter nyhet som inte var oväntad. Väntade mig toppjobb åt Reinfeldt tidigare. Får väl vara tacksam att han inte är EU kommisionens ordförande. I ett sådant scenario är det bara att lämna Europa.
Citera
2016-03-15, 20:30
Medlem
GoEks avatar
Citat:

BAML måste ju vara helt blåsta, hur ska denna idiot till politikerbroiler kunna göra rätt för sin förmodade kommande miljonlön?
Citera
2016-03-15, 20:59
Medlem
Citat:

Det är helt uppenbart att Ruinfält är ett korrupt svin. Bara för att mutorna betalas ut i efterhand och under förvändningar om "lön" förminskar knappast korruptionshärvan. Det är knappast så att Bank of America behöver råden från Ruinfält, men det blir ett fint svepskäl för att genomföra penningtransaktionerna.

Men eftersom han rör sig på toppen kommer naturligtvis ingenting att hända. Det är bara enskilda tjänstemän som inte lyder signalerna uppifrån som åker dit för mutbrott.
Senast redigerad av KarlKaviar 2016-03-15 kl. 21:01.
Citera
2016-03-15, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
BAML måste ju vara helt blåsta, hur ska denna idiot till politikerbroiler kunna göra rätt för sin förmodade kommande miljonlön?

Något säger mig att jänkarna skiter högaktningsfull i att Reinfeldt är personligen ansvarig för massinvandringen och det totala förfallet i Sverige (och Merkels Tyskland för den delen). Man behöver inte vara kursetta på KTH för att inse att dom inte gett idioten jobbet gratis. Vad dom fått kan man spekulera i. (Och nej, är inget jävla rysstroll utan har bara fått nog av PK Sverige)

Att han blir rikligt belönad av dom för all skit han åstadkommit med sitt landsförräderi gör att man som före detta moderat blir ännu mer besviken på det partiet man röstat på i alla år.

Nåja, detta är storpolitik där släktingen till den kända cirkusartisten spelar huvudnumret och skall på sin 50års dag för första gången prova på ett riktigt jobb. Skall med stor glädje se på när USA för andra gången förnedrande försöker rädda BA med skattemedel...

.
Senast redigerad av PJ9 2016-03-15 kl. 21:12.
Citera
2016-03-16, 03:02
Medlem
Uplands avatar
Nu när judarna har hämtat hem honom till fadershuset för lång och trogen tjänst är han väl tyvärr untouchable och det blir svårt för svenskarna att ställa honom till svars för hans kriminella verksamhet.
Man får istället be att moder natur kallar honom till sig snarast.
Citera
2016-03-16, 11:30
Medlem
elliot1990s avatar
SVT har inte tagit upp Reinfeldt och granskat om det handlar om korruption. Bilden av landsfadern får inte ifrågasättas. Däremot hänger media ut Kristdemokraternas Göran Hägglund.

Enligt sonen Gustaf jobbar farsgubben från Sverige. Blir ingen flytt till USA än på ett tag.

Citat:
Idag har nyheten presenterats att jag ska ingå i Bank of America Merrill Lynch:s nätverk av rådgivare verksamma i Europa, Mellanöstern och Afrika.

Jag ser mycket fram emot att arbeta med att analysera omvärldsläget i en tid när mycket förändras. Det blir särskilt viktigt att följa valet i USA, den kommande folkomröstningen om EU-medlemskapet i Storbritannien, migrationen i världen och behovet av reformer för att fler ska få jobb i Europa.

Jag uppmuntrade under mina år som statsminister ett närmre samarbete mellan politiken och näringslivet. Nu får jag möjlighet att föra ihop detta i mitt nya uppdrag. Jag tror det gagnar hela samhället när den politiska världen och näringslivet ser utmaningarna på likartat sätt. Jag kommer också att bistå Bank of America Merrill Lynch i deras arbete i Norden genom att medverka vid möten med kunder och olika arrangemang.

Uppdraget är ett deltidsarrangemang som passar väl ihop med mitt andra nytillträdda uppdrag som ordförande för EITI. - Fredrik

Yngsta sonen borde testas. Han tror seriöst att han är någon gangster. #stackingpaper och #jetset taggar han under brorsans delning av inlägg. Visar intelligensnivån på Reinfeldts avkomma Umgås med Samir Badran. Cirkusneger indeed.
Senast redigerad av elliot1990 2016-03-16 kl. 12:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in