2026-05-22, 18:42
Medlem
TjackOhejs avatar
Jag o två polare delade på en kladdkaka med 6g standard hasch i, det hela slutade med att vi låg alla tre på golvet, dräglade floder och stönade fram ljud till varandra tills vi somnade. Dagen efter släpade vi oss upp på soffan sen inget mer, helt död i kroppen
Citera
2026-05-22, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flykick666
Sorry för att jag skriver i en gammal tråd men fick en liten blast from the Past och fick feeling..

Jag flyttade till Barca och var aktiv i Barcelonas rave scen typ 2010 till 2015. Vi brukade börja våra förfester med att ta en eller två lappar LSD, några drinkar elr bira och en lina eller två speed elr ladd för att sen röra oss mot Psytrace festen, ofta i gäng på runt 10-15 pers från världens alla hörn, alla i jämngamla med samma intressen.. på tunnelbanan på vägen dit slank det nog ner en och annan bump keta elr speed.. Alltid när vi kom fram så satte vi oss först utanför elr i chillen och rullade vi en spliff och tog en lapp till elr lite shrooms och chillade innan vi gick ner och testade dansgolvet.. Självklart köpte man ju en hel del öl i baren under kvällen oxo och drog en del ballonger. Efter några timmar så brukade vi fylla på med 2cb och speed och ibland slank det ner en elr 2 extacy oxo, om vi inte tog rena mdma kristaller direkt.. hela kvällen varvades med att dansa några timmar och gå upp för att vila benen och rulla en spliff, dra nån lina speed, keta, ladd elr en lapp syra till för att sen återgå till dansandet i några timmar.. Några keta elr speed bumpar typ var och varannan timme under natten på dansgolvet brukade få det att hålla i sig ordentligt.. sen var det alltid någon som hade lite changa som rullade en changa joint och passade runt på dansgolvet.. när klockan började bli typ fem sex på morgonen drog man lite ladd elr mer speed för att krama ut det sista av kvällen. Sen vid sju åtta tiden så stack man på efterfest, där man hade man en spliff i munnen hela tiden och drog några näsor för att hålla festen vid liv hela dagen tills folket droppade av en och en.. Sen gick man hem, sov om man hade tur och gick till jobbet på månday.. Har glömt bort alla 2ce, 2ci och pcp analoger och andra knepiga substanser som man gärna tog när det bjöds på

Så såg mitt liv ut när jag var i åldrarna 21-25 ungefär.. om jag inte var i Barcelona den tiden så åkte jag runt på psyfestivaler runt om europa med dom vänner man hade då och där såg festandet ut ungefär likadant, lite mer intensivt då dom festivalerna är mellan 3-7 dar, och lägg till och ta bort olika droger som kom upp på menyn.

På den tiden kände man sig ordentligt odödlig, hade jävlar i det aldrig orkat det idag, men fy fan vilka roliga minnen och vänner för livet man fick efter dom åren

Edit: kom lite of topic, men kan helt ärligt inte säga när jag varit som mest hög. Den gränsen höjdes i princip varenda fest, svårt att pinpointa exakt ett visst rus. Ett minne kommer till mig men skulle verkligen behövt en dubbelt så långt post för att förklara 😆
Det där var ju över tio år sen. Hur går det med ditt missbruk i dag?
Citera
2026-05-23, 01:39
Medlem
Minns när jag var och hälsa på en polare som är en riktig stoner. Hade inte tagit någon substans på lång tid så 0 tolerans. Polaren hade odlat eget grönt och ville bjuda, han laddar upp typ en 0,3:a i bongen och eldar och håller för hålen osv åt mig då jag är newbie med bong. Samlas en jävla massa rök och han släpper (fick nog inte i mig allt ur koppen, kan inte bong så bra) och jag drar in. Börjar hosta som en idiot och hamnar i framåtlutande position, tappar hållningen helt dvs. Satt framåtlutad i säkert 20-30 minuter och kunde inte röra mig 😂 jag ville ta mig upp men det gick inte. Efter som sagt 20-30 minuter så kunde jag börja röra mig igen. Så hög har jag nog aldrig varit annars 😂 var bra grejer han hade odlat uppenbarligen.
Senast redigerad av solimann 2026-05-23 kl. 02:15.
Citera
2026-05-23, 09:02
Medlem
LionFromZions avatar
Klassiska gravity bong-race man hade med polare på gräsmattan. DIY hink och flaska, okontrollerbar hosta. Många år sen nu men minns hur hjärnskadat bäng man blir efter ett par.
Citera
2026-05-23, 12:37
Medlem
flykick666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Det där var ju över tio år sen. Hur går det med ditt missbruk i dag?

När jag väl flyttade hem blev omställningen väldigt extrem då jag hade levt ett riktigt hippie liv där nere, hade två olika kollektiv med mitt ex där under några år och sista året bodde jag i ett ockuperat hus med 15 andra udda människor i olika åldrar från alla möjliga ställen, några av dom var och är fortf mina bästa vänner..
Sen kommer man hem och känner knappt igen landet man föddes i eller sina vänner från förr som stått och stampat på samma ställe. Blev rätt tufft för mig under några år och jag copade genom att gå ner i ett rätt tungt heroinmissbruk i några år och jobbade inom flytt och stannade själv upp och stampade..

Har varit fri från tunga droger i fem sex år nu, har heltidsanställning och läst upp mina gymnasiebetyg under åren, blev klar med matte 2a förra veckan och nu sökt in till lite yrkesutbildningar. Är i mitten på 30 års åldern nu, kom hem när jag var typ 25.. Tycker fortfarande om att röka gräs ibland och trippar några gånger per år med min tjej..

Drar nästan aldrig på rave längre heller. Ett svenska rave gör mig alltid så besviken nu för tiden.. Drar hellre på en utländsk festival 4-5 dar och dansar av mig ordentligt.. Då kan det såklart gå vilt till, men absolut inte som man körde när man var 23 😋

Edit: jag såg nu att denna tråden låg i cannabisforumet, så min ursprungliga Post var väldigt orelevant nu i efterhand 😆
Senast redigerad av flykick666 2026-05-23 kl. 12:42.
Citera
2026-05-23, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flykick666
När jag väl flyttade hem blev omställningen väldigt extrem då jag hade levt ett riktigt hippie liv där nere, hade två olika kollektiv med mitt ex där under några år och sista året bodde jag i ett ockuperat hus med 15 andra udda människor i olika åldrar från alla möjliga ställen, några av dom var och är fortf mina bästa vänner..
Sen kommer man hem och känner knappt igen landet man föddes i eller sina vänner från förr som stått och stampat på samma ställe. Blev rätt tufft för mig under några år och jag copade genom att gå ner i ett rätt tungt heroinmissbruk i några år och jobbade inom flytt och stannade själv upp och stampade..

Har varit fri från tunga droger i fem sex år nu, har heltidsanställning och läst upp mina gymnasiebetyg under åren, blev klar med matte 2a förra veckan och nu sökt in till lite yrkesutbildningar. Är i mitten på 30 års åldern nu, kom hem när jag var typ 25.. Tycker fortfarande om att röka gräs ibland och trippar några gånger per år med min tjej..

Drar nästan aldrig på rave längre heller. Ett svenska rave gör mig alltid så besviken nu för tiden.. Drar hellre på en utländsk festival 4-5 dar och dansar av mig ordentligt.. Då kan det såklart gå vilt till, men absolut inte som man körde när man var 23 😋

Edit: jag såg nu att denna tråden låg i cannabisforumet, så min ursprungliga Post var väldigt orelevant nu i efterhand 😆
Att du ändå fortsätter knarka? Det vet ju hur det kan bli och ändå tar du risken.
Citera
2026-05-23, 13:07
Medlem
flykick666s avatar
När det kommer till cannabis har jag nog aldrig varit så hög som dagen jag skulle flyga hem efter en spontan weekend till Amsterdam jag gjorde själv med skatteåterbäringen för tre år sen. Ville så klart inte ha med nåt in på flygplatsen tillbaka till Sverige, så jag spenderade dan och rökte upp allt jag hade med dom jag hade hängt med under helgen och delat rum med på det hostel jag bodde på, plus att jag köpte en sjukt stark space cake innan jag satte mig på tåget till flygplatsen som jag åt rätt snabbt. Checkar in på flygplatsen hög som ett höghus, slår ihjäl några timmar där och när jag väl sätter mig på planet så har det börjat storma till ordentligt. Vi fick sitta på planet i två och en halv timme för att förbereda att taxa ut innan dom meddelade att alla flyg var inställda. Så fick helt enkelt borda av igen och ta sista nattåget tillbaka till Amsterdam för en natt till. Åkte med första bästa flyget tillbaka till Sverige dagen efter, men har aldrig varit så hög på cannabis då jag satt på planet för att vänta på att taxa ut och när jag vandrade ut från planet och runt på flygplatsen, både innan men främst efter det inställda flyget 😋

Nu kan man skratta åt det, men det var fan inte roligt att behöva gå ut från planet igen och försöka ta sig tillbaka till Amsterdam innan sista tåget gick. Kommer ihåg att jag fick be några killar som satt i samma sits om hjälp, för jag fattade fan inte hur biljettmaskinen funkade överhuvudtaget. Den var ju inte så komplicerad egentligen, men dom är ju såklart inte designade för så kickade personer kan jag säga 🤣

Dom lät mig hänga på dem hela vägen tillbaka till Amsterdam då jag inte kunde hitta till rätt tågspår till sista tåget . Jag hade ju planerat in att ha det gött på flygplatsen och flyget hem, inte att behöva ta tag i inställt flyg, ombokningar och en extra dags boende och allt annat sånt som kommer med en sån situation 😅
Senast redigerad av flykick666 2026-05-23 kl. 13:45.
Citera
2026-05-23, 13:14
Medlem
flykick666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Att du ändå fortsätter knarka? Det vet ju hur det kan bli och ändå tar du risken.

Mycket medveten om riskerna.. Jag ser dock inte alla droger som samma, tycker inte om alkohol så mycket längre, röker hellre en spliff då.. Och psykadeliska droger är för mig nått jag använder för min spirituella utveckling..

Kan ju också säga att idag skulle jag aldrig ta ladd, speed eller Ketamin oavsett om jag är på en psytrance festival.. idag nöjer jag mig med cannabis då och då och några trippar per år, än så länge ser jag ingen anledning att sluta med det så länge jag inte får sug på nåt tyngre. Är väldigt medveten av mig och skulle inte riskera min nykterhet från tunga droger för nåt, så i samma sekund som jag märker att det föder ett sug på nånting tyngre är jag helt tillfreds med att lägga det på hyllan.

Sen har det också blivit färre och färre tillfällen jag röker cannabis. Har ett två månaders uppehåll just nu från rökat för att känna att det är på mina villkor till 100%, vilket bara känns bra..

Men jag är inte naiv, så klart finns det risker och kommer alltid finnas när man kört så som jag har gjort.. det gäller att vara vaksam och se sina signaler. Tog in på ett behandlingshem i 6 månader när jag kände att tiden var redo, lärde mig jättemycket om KBT och hur min hjärna fungerar..

Kan ju också säga att under den behandlingen fick jag min ADHD diagnos fick medicin för det, det löste en hel del av mina problem som uppstod av min eviga rastlöshet. Även om Laro var gudasänt under den tiden är det min ADHD medicin som verkligen hjälpt mig i längden att styra upp mitt liv som verkligen inte varit en rak och enkel väg att vandra..

Men hur sjukt det än låter så skulle jag inte vilja byta ut det jag varit med om mot nått (all misär, alltid fattig och behov av cash och alla vänner som inte fixade det och som tyvärr inte är med oss idag, vila i frid 🪦 🌸🕉️✝️☮️).
Fast det varit ett helvete bitvis har mitt liv gjort mig till den jag är idag, och det är jag helt tillfreds med..

Men det som har räddat mig mest och fått mig att gå framåt är min spiritualitet och eviga nyfikenhet. Min tro på att vi är eviga själar som har valt att återföds för att lära oss specifika läxor i det fysiska planet för att tillslut höja vår vibration till den grad att vi frias från vår reinkarnations loop gör att man kan kämpa sig igenom det mesta och inte ge upp då livet är tufft då det är en del av vår prövning här för att växa på djupet...

Böcker jag varmt kan rekommendera om consciousness är the tao of physics av Fritjof Capra, Twenty Cases Suggestive of Reincarnation av Ian Stevenson, Journey of Souls av Michael Newton (Pixar filmen Soul drar mycket inspiration från den boken och newtons forskning) och Robert Monroes journey out of the body.. Att jag lärde mig out of Body tekniker via Robert Monroe institute har verkligen också hjälpt, finns inget bättre än att separera från sin kropp under natten och utforska de spirituella planet och bilda sin egen uppfattning om vad vi egentligen är bortom vår tillfälliga vehicle (vår senaste kropp)..

Ni får gärna kalla mig en jävla hippie eller en sönder knarkad flumboll, men har man sett vad jag har sett är det svårt att ignorera "sanningen" (enligt mig då, folk får tro på precis på vad dom vill, även om jag tror att de flesta kommer bli väldigt chockade när de väl kommer över till andra sidan hur det faktiskt ser ut för själar mellan liv)..

Kan verkligen rekommendera nån som vill doppa tån i det att se det typ 50 min långa avsnittet om reinkarnation i Netflix serien surviving death.. den är verkligen eye opening för den oinvigde
Senast redigerad av flykick666 2026-05-23 kl. 14:11.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in