Nej förarbeviset är ingen legitimation.
Förarbevises skickas av Transportstyrelsen till brevlådan med fotot som man skickade in vid ansökan.
Det är dermed ingen som kollar det verkligen är rätt person som skickar in bilden.
Körkort fungerar som legitimation, då de skickas med rekommenderade brev, så att endast mottagaren kan hämta ut.
Ta med någon som du känner och lämna in en fullmakt.
Personen som du känner kan då hämta ut åt dig.
https://www.postnord.se/ta-emot/hamta/fullmakter