2006-03-07, 15:00
Medlem
stavs avatar
Bra faktasida

http://www.richard.clark32.btinternet.co.uk/hanging2.html
Citera
2006-12-31, 10:12
Medlem
vinbras avatar
Har bara ögnat igenom tråden så frågan kanske redan besvarats: Hinner den som hängs känna någon smärta? Inträder medvetslösheten direkt?

De obehagliga bilderna på Saddams hängning fick mig att fundera på saken. Det tog ju ett flertal minuter innan döden fastställdes av läkare.
Citera
2006-12-31, 10:25
Medlem
Hah, alltid skoj att se någon säga: Mycket förrvirring i den här tråden, och sen själv bli ditsatt. Jag sätter mina pengar på fbe iaf
Citera
2007-01-05, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milk
Nör man ser på filmer etc. att folk hänger sig så ser man att dom sprattlar i några sekunder, sen är dom döda, hmm, vad jag förstått så slutar man kunna andas, man stryps ju, men det borde ju ta typ 3-4 min iallafall innan man dör, det är väl den tid man kan klara sig utan syre typ...Eller hur funkar det?

PS: Ska ABSOLUT inte göra det själv...Fundewrar på hur det funkar, måste jhu finnas lättare sätt att ta livet av sig, men aillafall?!?!?!

Min kompis hängde sog på jobbet....

När jag kom dit var det en både polis och ambulans där.
Jag gick in i panrummet och klättrade ner till pannan då en polis frågande vad jag gjorde.

Jag skall ner och titta till Roy sade jag.
Polisen svarade att om jag gick ner skulle jag få se en syn jag aldrig skulle glömma så jag gick upp igen.

Röret han hängde sig från var inte så passs högt att det skulle ha knäckt nacken på honom.

Enligt Börje som hittade honom var han blå i ansiktet.

Han hade snyggt och prydligt tagit av sig kepsen och glasögonen och hängt upp dem på en verktygstavla, en såfan blå där man hänger upp diverse verktyg på krokar.
Citera
2007-01-05, 20:39
Medlem
furis avatar
Min lillebrors kompis, även jag kände han lite hängde sig för nån månad sen i en våningssäng... Han hade gjort en snara av ett lakan och käkat en massa sömntabletter så han kvävdes till döds.. Hans bästa polare hittade honom och skar av lakanet från sängen o ringde ambulansen, men det var försent.. Blev bara 17 år..

http://www.marcuskarlsson.2u.se/
Citera
2009-03-02, 09:32
Avslutad
Dör man direkt när man hänger sig genom att nacken bryts eller kvävs man till döds? Det sistnämda låter obehagligt.
Citera
2009-03-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbe
Så för att sammanfatta angående nackens knäckning eller inte knäckning vid hängning:
Det är lättare att rädda livet på någon som håller på att hängas utan knäckt nacke.
Om man inte har för avsikt att rädda den hängdes liv kan man räkna med att nackknäckningen inte påskyndar döendet, möjligtvis reducerar den sprattlandet, så att en betraktare tror att den hängde är död en stund innan han/hon faktiskt är det.
som någon annan sa, mycket intressant läsning, tack fbe!

kom att tänka på lite fler frågor, om du orkar svara

vad exakt är det som gör att sprattlandet reduceras av en eventuell nackbrytning? du skriver att man dör att syrebrist till hjärnan på grund av att diverse funktioner i kroppen stängs av, men vilka är dessa? och påverkas inte medvetandet något av en nackbrytning?

de som inte läst hela tråden rekommenderar jag att läsa hela innan ni kommenterar.
Citera
2011-01-20, 03:37
Medlem
Alyssachans avatar
Jag bumpar.

Någon som kan förklara hur man hänger sig utan att "hänga" helt i luften?
Som t.ex. Lurifaxflux? Går det inte på instinkt att resa sig upp när man kvävs?
Citera
2015-05-12, 23:06
Medlem
MustelaPutoriuss avatar
Erektion vid hängning

Det är så att jag funderat på att inom en snar framtid hänga mig, men läste ikväll någonting chockerande: man kan få erektion när man hänger sig! Jag vill fan inte bli hittad hängandes i skogen med erektion, det är ju för fan pinsamt! Inte för att jag tror mig vara på plats för att rodna, men ändå. Finns det något sätt att undvika detta? Kanske t.ex. genom att man dricker sig skitfull och tar en och annan "lugnande" på det?

PS. Har även läst att ansiktet kan se ut som fan själv på dom som hängt sig, att ögonen typ ploppat upp ur hålorna och tungan sväller och hänger ut ur munnen? Har ingen lust att se ut så heller... med erektion och allt

http://en.wikipedia.org/wiki/Death_erection
Citera
2015-05-12, 23:07
Medlem
Dornroschens avatar
Har för mig att det bara händer runt en tredjedel av alla män.
Citera
2015-05-12, 23:09
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Du glömde att tarm och blåsa tömmer sig. Mitt tips blir därför att du avstår helt från att hänga dig.
Citera
2015-05-12, 23:12
Medlem
MustelaPutoriuss avatar
Jamen vafan, här har man suttit i flera veckor och trott sig ha en perfekt utgång, men så visar det sig vara en så här skitig göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in