2019-03-23, 14:59
Medlem
Madgetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Satan vad Filip känns gammal när han flummar om att sekvenser kommer bli virala. Säker på att Emil Persson och Geniet cringar bakom kulisserna men vågar ej säga något.

Den klassiska pinsamma pappan som tror att han koll. En ganska typisk 40 nånting idag.
Citera
2019-03-24, 02:15
Medlem
BigFatCones avatar
Var på inspelning av det här i.. Torsdags tror jag. Fattar inte vad det är med produktionsbolagen idag som inte kan ha en publikuppvärmare som är lite skön och rolig.

Hur som helst så var det helt klart ganska roligt och Filip sa till mig att det minsann syntes att jag visste vem Anton LaVey är. Han bet visserligen av meningen innan hann han klart men inte tidigt nog.

Höll för övrigt på att skämmas by proxy för paret Schulman när dom inte hade en jävla aning om vad landets vanligaste kvast heter. Annars var det rätt mycket roastande och det var faktiskt cirka skitkul. Kan absolut tänka mig att sitta i publiken igen men tveksamt om jag skulle titta på det på TV.
Citera
2019-03-25, 22:25
Medlem
Enmansdemos avatar
Hur många skämdes när Saliba & Läckberg trodde det var så ska det låta
och skulle sjunga björnjäveln visa, publiken tvingades skratta istället för å bua.
Det var det långsammaste teve ögonblicket sedan Äntligen hemma hade premiär

Flickor har inte i teve å göra

Rickard Olsson verkar hela tiden ha bättre omdöme än Emma (vilket säger en del)
jag tycker inte att hon verkar klyftig...jag aldrig förr hört om en akademisk forskare före henne som
inte är allmänbildad...hon kan varken Ca2+ eller åter-identifiera Fredrik
Berlings foto som hon tvingats identifiera på monitorn enbart 7 minuter tidigare...hur ska man kunna skilja andra parasiters bilder från varandra som virolog med en sådan vertikal blick-pares?

Men missförstå mig inte, jag tycker att hon är en förebild...hon visar glatt upp att man kan vara funktions-varierad i den kackademiska värden, medans jag ser ner på & tycker synd om folk med äkta utvecklingsstörning som glatt ställer upp i rutan..helt enligt relativitets-teorin
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-03-25 kl. 23:12.
Citera
2019-03-26, 23:50
Medlem
chaqs avatar
Fan programmet växer på mig!

Märks att FF har kul under inspelningen, de ger ut bra energi under programmet. Breaking News kändes ju som ett program att plåga sig igenom för dem bitvis. Blev sönderstressat av live-grejen.

Bra gästlista! Hellquist, Olsson, Jerka och Schulman bär upp med sina personligheter.

Gällande upplägget på programmet är det spridda skurar. Kakafoni-segmentet kan gärna gå bort, det är mest ett störande inslag. Mer av Skavlan och negations nestorn!
Citera
2019-03-27, 00:24
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Jag skrattade högt när Alex ändrade från Aaron till Amos. Amos? Vad fan.

Sen verkar inte hans fru Amanda vara den vassaste kniven i lådan, men det är väl helt okej.
Citera
2019-03-27, 16:17
Medlem
BigFatCones avatar
Har Haag/Lund vs Schulmans sänts än?
Citera
2019-03-27, 16:46
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Jag tycker att programmet är bland de bättre de gjort på senare år. Plus att frågesport, mer eller mindre alltid är underhållande. Det enda lilla problemet är att det går i ett rasande tempo, tyvärr. Programmet hade vunnit på om de tävlande (likt i På Spåret) fått värka fram svaren i stället. Annars verkar duon FoF ha riktigt kul på jobbet.
Citera
2019-03-27, 19:18
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Jag tycker att programmet är bland de bättre de gjort på senare år. Plus att frågesport, mer eller mindre alltid är underhållande. Det enda lilla problemet är att det går i ett rasande tempo, tyvärr. Programmet hade vunnit på om de tävlande (likt i På Spåret) fått värka fram svaren i stället. Annars verkar duon FoF ha riktigt kul på jobbet.
Ju mer tid ett lag får, desto långsöktare förslag värks fram och själv-refuseras och publikföraktet spikar ömsesidigt

Ännu värre....den ene i laget ges tid till att bli tveksam och förstöra för det lagda förslaget...och få vill man ju hemna i tv-soffan dräpa den jäveln, du ser ju hur dom håller på och velar i detta program som har just kortare tid....hur blir inte med mera tid?

Jag drabbas av svårtarartad oxidativ stress när folk missbrukar uppmärksamhet för länge, för det andra så inbillar du dig....att skillnaden i betänketid är så våldsam i på spåret, och om den ändå är det så är karaktären på F&F frågor lite annorlunda hand i hand med rådande tempo...antingen kan man namnet på den amerikanska urbana begreppet eller kändisen eller inte...

Frågorna är dragna ur F&F arsle och är smalare och antingen skit enkla eller för svåra, varav extra betänketiden inte behövs...

Kanske tycker du mest att det låter oartigt av Filip att stressa?.
Jag kan garantera att det inte har med den utsatta programtiden å göra iaf...utan ideologiskt betingat
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-03-27 kl. 19:28.
Citera
2019-03-27, 22:23
Medlem
Enmansdemos avatar
Och strukturen är följande i "lever den jäveln"

Dom som är döda är enbart dom som uppmärksammats på senare tid, så
att alla minns det....vilket ska locka till att tippa dom som man inte hört om på länge också
är borta, det är enbart ett skäl för F&F moment att driva bortglömda kändisar eftersom
F&F har ynnesten att hänga kvar

Filip har skitkasst pokerface, han vill skratta med Fredrik när deltagarna
lämnat ett "hej kom å hjälp mig svar"....så gör inte Luuk

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Höll för övrigt på att skämmas by proxy för paret Schulman när dom inte hade en jävla aning om vad landets vanligaste kvast heter.
Alla har vi åra prioriteringar....du blev mer upprörd över ett kvastskaft än att Schulmans överhoppade Centralamerika....Chile i söndra Sydamerika....det där avslöjade en del om Alex som jag trodde
tangerade intellektuell
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-03-27 kl. 23:04.
Citera
2019-03-27, 22:50
Medlem
Vad fan hände precis??? Fick olof en stroke eller har dom klippt det så det ska bli sådär weird...
Citera
2019-03-27, 23:08
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Stewart
Vad fan hände precis??? Fick olof en stroke eller har dom klippt det så det ska bli sådär weird...
Men suck......han spelade sur och stött kanske, precis som Schyffert gjorde när Ronny & Ragge kallade Schyffert för Sheiffert på galan, säg är du klientelen som man brukar göra om som blandar ihop skådisars rolltolkningar på film med deras riktiga personer
varav du på stan går lös med Sveriges vanligaste kvast på dom

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Höll för övrigt på att skämmas by proxy för paret Schulman när dom inte hade en jävla aning om vad landets vanligaste kvast heter.
Alla har vi våra känslomässiga prioriteringar....du blev mer upprörd över ett kvastskaft än att Schulmans överhoppade Centralamerika....Chile i söndra Sydamerika....det snygga paret kanske levde på den tidens som kontinenterna var sammanhopade & Chile faktiskt gränsade USA...eller så avslöjade det där en del om Alex som ja trodde framtill nu tangerade intellektuell
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-03-27 kl. 23:18.
Citera
2019-03-27, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Men suck......han spelade sur och stött kanske, precis som Schyffert gjorde när Ronny & Ragge kallade honom för Sheiffert på galan, säg är du klientelen som man brukar göra om som blandar ihop skådisars rolltolkningar på film med deras riktiga personer
varav du på stan går lös med Sveriges vanligaste kvast på dom

Om du tror det där var spelat råder jag dig att få din aspergers diagnostiserad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in