2019-03-14, 16:05
Medlem
Frågan är: ÄR pollen verkligen frön? Svar: nej.
Citera
2019-03-14, 16:54
Medlem
peterZiipens avatar
Filip nämner att de tävlandes svar kan bli ”virala” i varenda avsnitt. 0% kul, 100% cringe.
Citera
2019-03-14, 22:20
Medlem
EnGodForlorares avatar
Har vart lite si och så med faktakollen. Bröderna Grimm skrev inte Snövit utan nedtecknade bara folksagan. Men som tittare kanske man får acceptera att det slirar lite i ett F&F-program.
Citera
2019-03-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Har vart lite si och så med faktakollen. Bröderna Grimm skrev inte Snövit utan nedtecknade bara folksagan. Men som tittare kanske man får acceptera att det slirar lite i ett F&F-program.

Ogillar Filip&Fredrik men gillar Alla mot alla framför allt för att det är lätta frågor, kanske för lätta till och med till skillnad från På Spåret som har blivit för svårt nuförtiden!
Citera
2019-03-14, 23:22
Avstängd
outback4s avatar
Haggen Hanna Hellquist är bedrövlig i allt. Varför ska skatan vara med?
Hon är samma skit som kakan.
Citera
2019-03-14, 23:23
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Ogillar Filip&Fredrik men gillar Alla mot alla framför allt för att det är lätta frågor, kanske för lätta till och med till skillnad från På Spåret som har blivit för svårt nuförtiden!
Är inne på samma "spår". Har inte kollat på F&F i många år men det här programmet är ganska lagom lättsamt. Betydligt roligare nivå på frågorna än På spåret iaf.

Sen skrattar jag lite extra när en hel del gäster biter ifrån på allvar mot den dumdryge Filip Hammar. Finns det en mer värdelös mobbare i TV? Skönt att han får lite pisk också och att inte alla bara böjer sig framåt för en B-kändis i TV....

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Filip nämner att de tävlandes svar kan bli ”virala” i varenda avsnitt. 0% kul, 100% cringe.
Exakt.
Senast redigerad av Ace Ventura 2019-03-14 kl. 23:26.
Citera
2019-03-15, 00:42
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Oavsett om upplägget emellanåt känns lite Kanal 5-generiskt så tycker jag ändå att det är fullt godkänd underhållning.
I värsta fall lär man sig något nytt så jag kommer fortsätta titta.
Citera
2019-03-15, 07:06
Medlem
Amors avatar
Vad är det för kändisar då. Bara av typen Alex Schulman, Felix Herngren?

Känns som att Filip och Fredrik har blivit tråkigare och tråkigare ju mer de blivit insyltade i Stockholms pk-mediaelit.
Citera
2019-03-15, 13:13
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Har sett alla avsnitt som hittills släppts. Mycket blandade känslor. Får bli att summera i punktform för optimal överblick.

Negativt:
- Valet av gäster. Etablissemangscirklejerkande är något man får svälja när man konsumerar svensk TV. Men när man bjuder in Schulman, Linderborg och andra genuint skrupelfria och äckliga människor som orsakat många människor mycket ont till att underhålla under uppsluppna former så får i alla fall jag en fadd eftersmak.

- De tvära kasten mellan referenser för att slutligen landa i en fråga som inte hade med ursprungsämnet att göra. Typ Björn Skifs gillar att klä sig i badrock->en badrock är ett klädesplagg->Naken-Janne gillade inte att ha klädesplagg på sig i Farmen 2002->Hur många medaljer tog Sverige i Vinter-OS 2002? Ett humorgrepp som funkade en gång, men blir sedan bara irriterande. Skippa det.

- Att man inte kan undgå att hela tiden misstänka att främst paret Schulman fått hjälp med svaren på förhand. Det är två lågpannade individer vi har att göra med men likväl personer som är ängsliga nog att de inte skulle sätta sitt anseende på spel i den här typen av program utan att plocka ut en försäkring från vänskapsrelationen med programledarna.

Positivt:
- Jag gillar programmet. Det är inte svårare än så. Formatet är bra, tempot är bra.

- Castingen av Hanna Hellqvist. Jag vet att hon är naivt slentrianvänster hon också, men fan vad härlig hon är i detta sammanhang.
Citera
2019-03-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Har sett alla avsnitt som hittills släppts. Mycket blandade känslor. Får bli att summera i punktform för optimal överblick.

Negativt:
- Valet av gäster. Etablissemangscirklejerkande är något man får svälja när man konsumerar svensk TV. Men när man bjuder in Schulman, Linderborg och andra genuint skrupelfria och äckliga människor som orsakat många människor mycket ont till att underhålla under uppsluppna former så får i alla fall jag en fadd eftersmak.

- De tvära kasten mellan referenser för att slutligen landa i en fråga som inte hade med ursprungsämnet att göra. Typ Björn Skifs gillar att klä sig i badrock->en badrock är ett klädesplagg->Naken-Janne gillade inte att ha klädesplagg på sig i Farmen 2002->Hur många medaljer tog Sverige i Vinter-OS 2002? Ett humorgrepp som funkade en gång, men blir sedan bara irriterande. Skippa det.

- Att man inte kan undgå att hela tiden misstänka att främst paret Schulman fått hjälp med svaren på förhand. Det är två lågpannade individer vi har att göra med men likväl personer som är ängsliga nog att de inte skulle sätta sitt anseende på spel i den här typen av program utan att plocka ut en försäkring från vänskapsrelationen med programledarna.

Positivt:
- Jag gillar programmet. Det är inte svårare än så. Formatet är bra, tempot är bra.

- Castingen av Hanna Hellqvist. Jag vet att hon är naivt slentrianvänster hon också, men fan vad härlig hon är i detta sammanhang.

Mmmmm.....en avskyvärd människa med unkna åsikter men här i detta program så nästan gillar jag henne
Citera
2019-03-16, 01:27
Medlem
frantiks avatar
Jag tycker programmet är ganska underhållande. Långt bättre än Breaking News. Deltagarna bjuder på sig själva på ett lite lätt underhållande sätt.
Det är ju inget revolutionerande eller helt fantastiskt - men det är just det: underhållande.
Sen får man väl låta lite grisig, men jag tycker Emmorna (Molin och Frans) är vackra att titta på. Roliga också.
Citera
2019-03-17, 18:55
Medlem
Isnatts avatar
Ebbot verkar inte vara så glad, inga leenden och ingen munterhet, han sitter och muttrar som en arbetare som väntar på varselbesked
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in