2022-10-27, 08:42
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Tycker det är fräsigt att Svennis är med men trist att han inte får en syl i vädret för det tjatiga fruntimmret i hans lag.

Om Svennis vore en riktig man skulle han ta den platsen. Dock är Thomsgård lite tänd på Svennis? Hon har sminkat sig till max och anstränger sig mycket mer än när hon var med Klas Åhlund. Tydligen hade hon specifikt bett om att få vara med Svennis Kanske drömmer hon om att bli ännu en av Svennis älskarinnor?
Senast redigerad av zerxez 2022-10-27 kl. 08:50.
Citera
2022-10-27, 14:05
Medlem
Ferry31s avatar
Vilka spelare tycker ni är de bästa i den här tävlingen individuellt? När jag frågar det ska ni väga in hur bred kunskap de har, hur snabbtänkta de är, presterar under press och hur duktiga de är på att samarbeta med sin lagkompis. Ni kan göra en topplista av spelare i årets säsong om ni vill eller spelare som varit med tidigare säsonger om ni vill ta med det också.

Jag tycker att Johar, Olof och Hanna är de tre som sticker ut mest positivt. Samtliga har god allmänbildning, besitter en del spetskunskap och presterar bra i under pressure. Håller med övriga i tråden om att Johar kanske är den absolut bästa av alla. Från tidigare säsonger har jag blivit väldigt imponerad av Anna Kindberg Batra och Jesper Rönndahl.
Citera
2022-10-27, 14:42
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Vilka spelare tycker ni är de bästa i den här tävlingen individuellt? När jag frågar det ska ni väga in hur bred kunskap de har, hur snabbtänkta de är, presterar under press och hur duktiga de är på att samarbeta med sin lagkompis. Ni kan göra en topplista av spelare i årets säsong om ni vill eller spelare som varit med tidigare säsonger om ni vill ta med det också.

Jag tycker att Johar, Olof och Hanna är de tre som sticker ut mest positivt. Samtliga har god allmänbildning, besitter en del spetskunskap och presterar bra i under pressure. Håller med övriga i tråden om att Johar kanske är den absolut bästa av alla. Från tidigare säsonger har jag blivit väldigt imponerad av Anna Kindberg Batra och Jesper Rönndahl.
Jag håller med om dessa du listar här. Genom alla säsonger tycker jag det är jämnt mellan Johar och Erik Haag om vem som har varit allra bäst.
Citera
2022-10-27, 14:50
Medlem
Citat:

Erik Haag är given etta genom tiderna. Johar lika given tvåa. Hanna Hellquist tar sista pallplatsen tätt följd av Jesper Rönndahl. Närmast utanför pallen hamnar utan inbördes ordning Jonas Eriksson, Olof Lundh & Emma Molin.
Citera
2022-10-27, 16:22
Medlem
Amors avatar
Egentligen otroligt att Svennis och Henke väljer att vara med. Blir nästan jobbigt att se hur lite de kan.
Citera
2022-10-27, 16:29
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jo det är relativt lite sport och framför allt lite naturvetenskap. Det är ju tydligt att frågorna har en stark viktning mot områden som F&F är intresserade av. Frågor som är rejält överviktade jämfört med en normal viktning i andra frågesportsprogram är

1. Nämn 3 låtar som det visslas på, som har en stad i titeln, som har en färg i titeln, som har ett förnamn i titeln o.s.v.
  2. Frågor om USA. (Filips men även Fredriks fascination av USA är ju total)
  3. Frågor om travhästar, kuskar och travbanor. (Här är det Fredriks stora travintresse som lyser igenom)
  4. Frågor om diverse ikoner, appar, inställningar m.m i iPhone (Har minskat lite på sistone men för något år sedan var det löjligt många frågor av den typen)

Ja håller med, sen är det väl inte Filip och Fredrik som gör alla frågor. Men däremot har de fungerat som ledare för Nexiko-sekten av unga påläggskalvar som försöker reproducera deras intressen och humor. Sexfixering skulle jag vilja lägga till som en ingrediens också.

Tycker den som gynnas mest av frågorna är Olof Lundh. Han har varit USA-korre, gynnas extremt mycket av det när de ständiga frågorna om amerikanska delstater, politiker, musiker, städer kommer.

Hanna Hellqvist gynnas av att det är sjukt mycket frågor om populärkultur som musik och film, samma var det med Gry Forssell.

Skulle påstå att en sån som Joar är sjukt mycket mer allmänbildad än Olof egentligen, men att Olof ändå skulle kunna slå honom bara på att han får rätt typer av frågor.
Citera
2022-10-27, 16:44
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Egentligen otroligt att Svennis och Henke väljer att vara med. Blir nästan jobbigt att se hur lite de kan.
Helt borta bägge två. Svennis visar åtminstone stundtals lite charm, men sitter för det mesta tyst och låter Thomsgård köra solo (något hon sköter briljant i och med sättet hon aktivt involverar Svennis trots att det bara är hon som kommer på svaren).

Henke däremot, han saknar minsta gnutta charm. Bjuder inte det minsta på sig själv och kan dessutom noll. Tråkigaste deltagaren AmA någonsin haft med. Han har tur att han parades ihop med en karismatisk charmknutte. Tänk Henke och Svennis i samma bur, hemska tanke…
Citera
2022-10-27, 18:04
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Helt borta bägge två. Svennis visar åtminstone stundtals lite charm, men sitter för det mesta tyst och låter Thomsgård köra solo (något hon sköter briljant i och med sättet hon aktivt involverar Svennis trots att det bara är hon som kommer på svaren).

Henke däremot, han saknar minsta gnutta charm. Bjuder inte det minsta på sig själv och kan dessutom noll. Tråkigaste deltagaren AmA någonsin haft med. Han har tur att han parades ihop med en karismatisk charmknutte. Tänk Henke och Svennis i samma bur, hemska tanke…

Haha, Henke och Svennis i samma lag skulle förmodligen behöva göra upp med Cecilia och Janne om sämsta laget någonsin
Citera
2022-10-27, 18:08
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87
Erik Haag är given etta genom tiderna. Johar lika given tvåa. Hanna Hellquist tar sista pallplatsen tätt följd av Jesper Rönndahl. Närmast utanför pallen hamnar utan inbördes ordning Jonas Eriksson, Olof Lundh & Emma Molin.

Erik Haag var lite innan jag började kolla på programmet men håller med i övrigt. Med rätt lagkompis är Emma Molin definitivt en stabil lagkompis. Hon är solid!

Citat:
Ursprungligen postat av Amor

Så sant, tanken av de i samma team är riktigt skrämmande. Kul annars att se annan fotbollsintresserrad/Calcio-fanatiker i den här tråden. Undrar egentligen vilka kontakter F&F har som får med både Henke och Svennis?
Citera
2022-10-27, 18:15
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Vilka spelare tycker ni är de bästa i den här tävlingen individuellt?

Bäst:
Tier S: Erik Haag
Tier A: Johar Bendjelloul
Tier B: Jesper Rönndahl, Hellqvist, Olof Lundh, Emma Molin
Tier C: David Sundin, Jonas Eriksson, Lotta Lundgren, Mikael Tornving, Sven Melander, Unge

Sämst: (Finns många, men topp 5 utan inbördes ordning)
Sarah Sjöström
Marianne Mörck
Karin Lazerow
Liza Moberg
Henke Larsson/Svennis
Senast redigerad av peterZiipen 2022-10-27 kl. 18:17.
Citera
2022-10-27, 18:36
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Bäst:
Tier S: Erik Haag
Tier A: Johar Bendjelloul
Tier B: Jesper Rönndahl, Hellqvist, Olof Lundh, Emma Molin
Tier C: David Sundin, Jonas Eriksson, Lotta Lundgren, Mikael Tornving, Sven Melander, Unge

Sämst: (Finns många, men topp 5 utan inbördes ordning)
Sarah Sjöström
Marianne Mörck
Karin Lazerow
Liza Moberg
Henke Larsson/Svennis

Håller i stort sett med dig. Men tycker i alla fall Messiah Hallberg och kanske Betnér tillhör tier C och Janne Josefsson bör kvala in bland de sämsta
Citera
2022-10-27, 18:58
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Håller i stort sett med dig. Men tycker i alla fall Messiah Hallberg och kanske Betnér tillhör tier C och Janne Josefsson bör kvala in bland de sämsta

Sant om Betner och Messiah, tänkte faktiskt inte på dem. Känns som att det antingen är C eller D på dem. Framför allt Messiah har varit imponerande, då han mer eller mindre är helt själv i sitt lag. Betners partner är duktig.

Kluven kring Janne. Känns som att han ofta hade svaren på tungan, men iiiinte riktigt kom ihåg. Kan känna igen mig i det. Helt värdelös var han ändå inte, sen kändes det som att han på något sätt spelade en karaktär som hade fokus på underhållning.

Om man hade duplicerat Janne, så att två Josefssons kunde tävla tillsammans, så hade de skrapat ihop ca 6-11p per match. 2st Karin Lazerow, 2st Sarah Sjöström eller 2st Liza Moberg och slutresultatet hade hamnat på -3-2 poäng
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in