2020-10-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
.

Fårskalle. Inlägg rapporterat.

Folk som håller med mig får gärna också rapportera för att göra det tydligt att det inte är OK att snacka om sånt som inte tv-sänts.

Jag trodde ju att det var helt lugnt att gå in här nu efter våra diskussioner, men icke.

Vore bra med moderator-besked om vad som gäller så vi tv-tittare får veta om vi måste undvika tråden. Det skulle vara trist att som tv-tittare inte kunna vara här eftersom det är intressant att se vad folk tycker.
Senast redigerad av Ville815 2020-10-19 kl. 14:13.
Citera
2020-10-19, 15:06
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newtonisten
Tack. Då var det inget snack, de fick fördelar. För övrigt så gillar programmet mkt och har inte upplevt att någon annan gynnats så här trots att de har haft personer som jag vet är nära vänner till Filip & Fredrik.
Nja, bandet heter Wings och inte The Wings, om man nu ska vara sådär petnoga som de var i programmet. Att det faktiskt råkar finnas några få skivor där bandets namn anges som The Wings lär bero på rena olycksfall i arbetet som jag skrev tidigare.

Tycker trots det att The Wings kunde ha godkänts som svar det också, även om bandet bara heter Wings. Så himla millimeternoga behöver det inte vara.
Citera
2020-10-19, 15:16
Medlem
Citat:
Det finns inga särskilda regler angivna för denna tråd i rubrik eller Första inlägget. Filip och Fredrik säger alltid i måndagens avsnitt att alla avsnitt ligger ute på Dplay för bingewatching. Vill man inte betala 26 kr för Dplay gillar man inte programmet tillräckligt för att ställa krav på trådens format.

Jag vill se AMA på min vanliga tv och jag vet att många här gör samma. Det förvandlar oss inte till ointresserade av programmet. Som jag tidigare skrivit har du alltid möjlighet att använda spoilertaggar. Det är inte svårt alls.
Citera
2020-10-19, 20:07
Medlem
bill claytons avatar
Kan ansvarig moderator tydliggöra för vad som är giltigt eller ej för denna tråd.

Får man diskutera avsnitt som finns att se för den som har abonnemang på dplay och ej ännu är sända på Kanal5?

Tack på förhand.
Citera
2020-10-19, 20:09
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Jag vill se AMA på min vanliga tv och jag vet att många här gör samma. Det förvandlar oss inte till ointresserade av programmet. Som jag tidigare skrivit har du alltid möjlighet att använda spoilertaggar. Det är inte svårt alls.

I agree.
Citera
2020-10-19, 20:35
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Det är helt sinnessjukt att vissa kräver att man väntar till tablåtid för att diskutera en tvserie som är skapad för att bingewatchas och där programledarna själva hela tiden säger att de flesta ser programmet när de kan, till frukost, innan de går och lägger sig etc.

Lika sinnessjukt som att du kräver rätten att diskutera avsnitt som endast går att se i förväg för den som har betalat abonnemang hos dplay.

F&F sätter inte upp regler för denna tråd, det gör moderator/moderatorerna här.
Citera
2020-10-19, 20:44
Medlem
Newtonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Nja, bandet heter Wings och inte The Wings, om man nu ska vara sådär petnoga som de var i programmet. Att det faktiskt råkar finnas några få skivor där bandets namn anges som The Wings lär bero på rena olycksfall i arbetet som jag skrev tidigare.

Tycker trots det att The Wings kunde ha godkänts som svar det också, även om bandet bara heter Wings. Så himla millimeternoga behöver det inte vara.
Jo precis på samma sätt som man godkänner "Beatles", så borde man godkänna när man lägger till "The". Wings heter de mkt riktigt och The Beatles heter hans första band, oavsett vad som står på skivorna visst
Citera
2020-10-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Lika sinnessjukt som att du kräver rätten att diskutera avsnitt som endast går att se i förväg för den som har betalat abonnemang hos dplay.

F&F sätter inte upp regler för denna tråd, det gör moderator/moderatorerna här.

Admin sätter reglerna för Flashback, inte moderatorerna. Det finns ingen regel som kräver spoiler för att diskutera en serie.

On topic. Det märks i veckans avsnitt att Schulman och tjockisen länge var ovänner. Undrar vad Schulman hade sagt om att 2-3 gnällspikar vill bestämma över alla andra.
Citera
Rassas avatar

Moderatormeddelande

Postat av Rassa 2020-10-19, 21:56
Moderator
Avsnitt av programmet som sänts på Dplay innan dessa visas i tv5:s vanliga tablå får diskuteras i tråden men ska sättas inom spoilertags, av hänsyn till användare som inte vill eller kan se avsnitten på Dplay. Var vänliga att respektera detta.
2020-10-19, 22:34
Medlem
EnGodForlorares avatar
Bra avsnitt ikväll. Filip är en mästare på att psyka männen i burarna. Riktigt imponerande att se hur han plågar dem.
Citera
2020-10-19, 23:07
Medlem
Göta kanal går väl mellan Östersjön och Kattegatt?
Citera
2020-10-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gohei65
Göta kanal går väl mellan Östersjön och Kattegatt?

Jag blev också förvirrad först, och det blev inte bättre när förvirringen upphörde eftersom jag tror att F&F felaktigt benämnde Östersjön som en sjö. I själva verket är det ett innanhav.

För visst var väl frågan mellan vilka sjöar Göta Kanal går? Och de gav väl rätt för sträckningen Östersjön-Vänern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in