2019-03-09, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkAngel75
En person såg två kvinnor och man på manifestationen i Avesta centrum som kvinnojouren anordnade i Velmiras namn som utmärkte sig "lite extra" trots att de stod lite bakom och att de var korta/späda personer. Tror att det kan ha varit pappan!? Behöver inte vara något men det ligger nära tillhands att tro det då kvinnorna tolkade till mannen från Svenska/engelska till ryska (Velmira pratade ryska och var liten och späd!)

Annars inte mer än det som står i pressen..

Pappan till Velmira? Det kan det säkert ha varit, samt vänner till henne...
Citera
2019-03-09, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singleheart
Pappan till Velmira? Det kan det säkert ha varit, samt vänner till henne...

Såsom jag fattade det så var det pappan. Men jag kan inte säga till 100% då jag inte var på plats själv utan bara "hörde" av en som var där!
Citera
2019-03-09, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarkAngel75
Såsom jag fattade det så var det pappan. Men jag kan inte säga till 100% då jag inte var på plats själv utan bara "hörde" av en som var där!
Om du menar Velmiras man så är det högst osannolikt eftersom han ju sitter i häktet
Citera
2019-03-10, 12:45
Medlem
Citat:
Om du menar Velmiras man så är det högst osannolikt eftersom han ju sitter i häktet

Öh nä det förstår väl jag också!

Jag vet hur Velmira,s man/mördare ser ut och det är inte "liten och späd" om man säger så..
Citera
2019-03-20, 08:18
Medlem
Quarrels avatar
Expressen: Svetsarens kyla – sörjer inte sin mördade hustru
Citat:
Nyligen genomgick maken en särskild personutredning för att utreda hans mentala status. Av protokollet framgår att han nekar till mordet. Utredarna har också noterat att han inte visar någon sorg eller saknad efter hustruns död.
Citera
2019-03-20, 11:13
Medlem
Ingen sorg över hustrun, känner lättnad - och befriad av "häxan" - men ingen sorg över sin dotters öde? Föräldralös, försvarslös liten människa, någonslags sorg borde han ändå känna.

Om det inte är så att han räknar med att han inte blir dömd, finns inga vittnen, bevisningen inte räcker till fällande dom, vilket tyvärr är mer och mer vanligt. Hur mycket polisen än lyckas skrapa ihop bevisningsmaterial så duger inte det till domstolarna. (Nu är jag lite bitter, liksom)
Citera
2019-03-20, 17:50
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Expressen: Svetsarens kyla – sörjer inte sin mördade hustru

Tack för länk! Detta var ju också lite intressant i sammanhanget:

Citat:
I protokollet står:
”(Maken) tilldelar sig genomgående förtjänster och beskriver sig som nykter, drog- och nikotinfri, men inhämtade journaler vittnar om riklig konsumtion av såväl alkohol som cigaretter samt kroppsliga effekter av dessa intag.”

I tidigare kontakter med vården har han beskrivit sig som dagligrökare samt sagt att han dricker flera liter starksprit per vecka.
Citera
2019-03-22, 14:56
Medlem
https://www.avestatidning.com/artikel/avesta-kommun/darfor-drojer-svar-om-vad-som-hande-velmira-jag-vacker-inget-atal-i-dag
Citera
2019-03-23, 12:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
https://www.avestatidning.com/artikel/avesta-kommun/darfor-drojer-svar-om-vad-som-hande-velmira-jag-vacker-inget-atal-i-dag

Det är en plusartikel. Kan du citera lite från den?
Citera
2019-05-02, 12:09
Medlem
Bor flickan kvar i Avesta?
Fosterfamilj?
Citera
2019-05-06, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KKK666
Bor flickan kvar i Avesta?
Fosterfamilj?

https://www.avestatidning.com/logga-in/forvaltningsratten-3-aringen-kan-ha-blivit-vittne-till-mordet-pa-sin-mamma

Socialtjänsten kommenterar inte ärendet, men hon är placerad. Om det är i Avesta eller inte låter jag vara osagt
Citera
2019-05-14, 22:27
Medlem
Skilsmässan vann postumt laga kraft 8/3 2019.

Så någon gång under 2018 ansöktes om densamma.

Jag gissar på att V ville skiljas men att B var av en annan åsikt.....

(Källa: Skatteverket)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in