2019-02-05, 23:58
  #13
Bannlyst
Min mormor är en riktig feminist. 75 år. Röstat moderaterna hela sitt liv. Förespråkar lika värden som arbete och sånt mellan könen. Tycker det är larvigt med identitetspolitik. Hon är i den generationen när det faktiskt var skevt mellan könen. Att feminismen numera är cancer är pinsamt att se om man kollar på mormor. En person som har haft riktiga motgångar men faktiskt arbetar och gör något för sig istället för att förvänta att allting ska lösa sig.
Citera
2019-02-06, 00:24
  #14
Medlem
in-i-din-muns avatar
Hakkorset är nåt som en gång symboliserade solen eller lycka, idag betyder det att man vill nån illa pga vem denna föddes som. Samma förändring har feminismen genomgått från att en gång betytt att man söker jämställdhet.

Det att man idag parerar med att det finns olika typer av feminister är en politisk helgardering, man kan på samma sätt säga att det finns olika typer av nazister och att bara ett fåtal av dem egentligen vill nån illa.
Citera
2019-02-06, 00:44
  #15
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forsenE
Min mormor är en riktig feminist. 75 år. Röstat moderaterna hela sitt liv. Förespråkar lika värden som arbete och sånt mellan könen. Tycker det är larvigt med identitetspolitik.

All feminism ÄR de facto identitetspolitik.
Citera
2019-02-06, 01:45
  #16
Medlem
rikastistorstans avatar
Nej, egentligen inte. Det är bara i det sjuka Sverige som liberalfeministäckel som Birgitta Ohlson ses som "höger". Men visst det finns feminister som gillar låga skatter.
Citera
2019-02-06, 05:55
  #17
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justifymylove
Att vara liberal innebär inte att man håller med Centern och Liberalerna i deras migrationspolitik. Jag håller inte med Centern t.ex. och var emot gymnasielagen.

Diskutera på ett anständigt sätt och sluta försök smutskasta andra.

Men lille vän, du ser ju vad jag citerade dig om. Det var ju du som skrev det..... Du påstår att du är liberal för en restriktivare migrationspolitik. En logik som inte går ihop.
Citera
2019-02-06, 06:33
  #18
Medlem
Feminismen är en del av marxismen, så nej. Allt annat är lögn och humbug för att lura in alla med vagina att känna samhörighet.
Citera
2019-02-06, 07:01
  #19
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det där med "liberal feminism" är bara dumheter, eftersom en sann liberal inte talar om grupper, utan om individen och dennes rättigheter, oavsett kön.

Feminism = kollektivistisk och socialistisk ideologi som ska gynna kvinnor (femin-ism).

Pinsamt att socialliberalerna lyckats lura så pass många om "liberal feminism". Det handlar om nymarxism, inget annat. Egentligen vill de inte kvinnornas bästa heller, utan använder dem som verktyg för att nå makten och införa globalistagendan. Se på alla våldtäkter som dessa "liberala feminister" importerat, och se hur de ser genom fingrarna med hederskultur.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Oklart vad liberalerna inom L, C och M tänkte på när de trodde att de skulle vinna slaget om feminismen. Deras politiska strateger borde alla få sparken. Man kan fråga sig om de var dumma i huvudet eller om det rör sig om politisk entrism.

Att försöka överta sin motståndares politik är ingen bra taktik om man går in som den svagare parten. Det är som att försöka konkurrera i en bransch där du är sist in.

Resultatet blir snarare att man legitimerar/cementerar feminismen - som precis som du säger är en socialistisk idé. Från att vara en ytterlighetstanke blir det en statsideologi.
Citera
2019-02-06, 07:37
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Men lille vän, du ser ju vad jag citerade dig om. Det var ju du som skrev det..... Du påstår att du är liberal för en restriktivare migrationspolitik. En logik som inte går ihop.

Det går visst ihop. Du är ju på allvar korkad. Att vara liberal innebär inte per automatik att man är nyliberal, vill privatisera precis allt, ha nattväktarstat och ha fri invandring. Herregud, skaffa lite hjärnceller eller läs på om ideologi. Finns inriktningar inom liberalismen.
Citera
2019-02-06, 07:40
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justifymylove
Det går visst ihop. Du är ju på allvar korkad. Att vara liberal innebär inte per automatik att man är nyliberal, vill privatisera precis allt, ha nattväktarstat och ha fri invandring. Herregud, skaffa lite hjärnceller eller läs på om ideologi. Finns inriktningar inom liberalismen.

Det är du som är korkad. Liberalism och feminism går inte ihop. Det förstår till och med en femåring. Feminism fungerar inte utan en stor stat som berättar för folk vad de ska göra och tvingar dem till det. Själva motsatsen till liberalism. Alla ni som påstår att ni inte är vänster men ändå feminister är idioter.
Citera
2019-02-06, 07:44
  #22
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justifymylove
Det går visst ihop. Du är ju på allvar korkad. Att vara liberal innebär inte per automatik att man är nyliberal, vill privatisera precis allt, ha nattväktarstat och ha fri invandring. Herregud, skaffa lite hjärnceller eller läs på om ideologi. Finns inriktningar inom liberalismen.

Är det jag som är korkad när du skriver att liberaler vill ha en restriktivare migrationspolitik? Är du ens påläst om svenska partier, deras agendor? Lyssna på politiska debatter?

Klart som fan det finns liberala inriktningar. Men våra svenska liberalapartier är renodlade liberaler med en globalistiskagenda. Du är för dum för ditt eget bästa.
Citera
2019-02-06, 07:48
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Är det jag som är korkad när du skriver att liberaler vill ha en restriktivare migrationspolitik? Är du ens påläst om svenska partier, deras agendor? Lyssna på politiska debatter?

Klart som fan det finns liberala inriktningar. Men våra svenska liberalapartier är renodlade liberaler med en globalistiskagenda. Du är för dum för ditt eget bästa.

HERREGUD ditt stolpskott. När sa jag de? Alla liberaler tänker inte likadant. Jag vill ha en mer RESTRIKTIV migrationspolitik jämfört med IDAG skrev jag (vilket fortfarande är generöst). Känns som om jag måste förklara för en gymnasieelev om de olika ideologierna. De svenska liberala partierna är för en generös migrationspolitik men de finns LIBERALA PARTIER RUNT OM I VÄRLDEN OCH ÄVEN INDIVIDER som är för en restriktiv migrationspolitik. Bara för att man inte håller med Centerpartiet och Liberalerna i en punkt är man inte diskvalificerad från att kalla sig liberal. Ditt jävla mongo.
__________________
Senast redigerad av justifymylove 2019-02-06 kl. 07:59.
Citera
2019-02-06, 08:08
  #24
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justifymylove
HERREGUD ditt stolpskott. När sa jag de? Alla liberaler tänker inte likadant. Jag vill ha en mer RESTRIKTIV migrationspolitik jämfört med IDAG skrev jag (vilket fortfarande är generöst). Känns som om jag måste förklara för en gymnasieelev om de olika ideologierna. De svenska liberala partierna är för en generös migrationspolitik men de finns LIBERALA PARTIER RUNT OM I VÄRLDEN OCH ÄVEN INDIVIDER som är för en restriktiv migrationspolitik. Bara för att man inte håller med liberala partiet i en punkt är man inte diskvalificerad från att kalla sig liberal. Ditt jävla mongo.

Då kan du fortfarande inte rösta på varken L eller C. Isf står både KD och M närmare dig rent politiskt. Som sagt, din logik går inte ihop.

Anledningen att du måste förklara är för att du inte har en aning om vad du pratar om. Bara för att man är "liberal" ur ett idiologisktperspektiv, ska man då rösta på de mest extrema liberalapartierna bara för de kalla sig för "liberaler?" dessutom röstar du på partier som ligger i säng tsm med socialistiska partier. SÅÅ LIBERALT.

O innan du säger "alternativet hade varit att ta stöd av SD rassarna(som den omogna typ du är), så står konsevatismen betydligt mycket mer närme liberaler idiologiskt sett än socialister. I Sverige är det enbart principskäl, identitetskäl till att de inte samarbetar. Eftersom du resonerar så, att allt handlar om SAKPOLITIK, borde inte du ha något problem med det heller. Annars hycklar du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in