2019-02-05, 18:11
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ylvmat
Det står ju här i expressen "att hon är forsatt misstänkt!!!
"– Häktningen är hävd men hon är fortsatt misstänkt, säger åklagare Maria Hävermark."
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/kvinnan-som-greps-pa-hotell-med-bomb-har-slappts/

Ja men hon har släppts iallafall?
Citera
2019-02-05, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Fast "fortsatt misstänkt" säger åklagare alltid om den som släppts så det är inget konstigt. Därefter skrivs misstankarna av. Räcker det inte till häktning så räcker det inte till åtal.

Aftonlögnen skriver om frisläppandet: http://archive.is/hSZig

Hon kommer åtalas för våldsamt motstånd. Att åtalet skulle läggas ner är ju uteslutet. Händelsen där ger minst sex månader bakom galler.
Citera
2019-02-05, 22:13
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Hon kommer åtalas för våldsamt motstånd. Att åtalet skulle läggas ner är ju uteslutet. Händelsen där ger minst sex månader bakom galler.
Fast våldsamt motstånd blir man inte häktad för. Det som jag avsåg var ju bomben. Hon kommer högst sannolikt inte åtalas för bomben men saker och ting kan ju ändra sig under utredningens gång. Sedan har du fel vad gäller minimistraffet för våldsamt motstånd, det är inte sex månaders fängelse.
Citera
2019-02-05, 22:14
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Med tanke på att de hade hyrt rummet i 4 veckor så skulle jag inte bli förvånad om hon skulle driva bordell där.... Betala med knark eller pengar så hon kan leva vidare i sin romantiserade pundarvärld.
Det är väl det mest troliga faktiskt. Alternativt att soc betalar för hotellet. Underligare saker har hänt.
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Hoppas säk har koll på deras förehavanden... kurderna bangar inte för att använda sig av våld och terrorism för att väcka frågan om Turkiet och omvärldens "svek" mot kurderna. Förmodligen är de bara pundare, hon verkar ju vara blandmissbrukare o hatar "horsvenskar" enligt hennes inlägg.
Säpo har redan deklarerat att detta inte är ett ärende för dem. Att det skulle finnas politiska motiv bakom är oerhört långsökt.
Citera
2019-02-05, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieFoxtrot01
Snälla tänk med hjärnan hon är häktad. Hennes Facebook sköts av andra.
Jättebra att du tänkte med hjärnan då. För att hon är FRISLÄPPT
Citera
2019-02-06, 00:43
Medlem
GNOMDSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Ja men hon har släppts iallafall?
Svar Ja.
Misstänkta personer kan släppas om dom inte kan påverka fortsatt brottsutredning.Tex att fiffla med bevis eller påverka vittnen. det finns personer som har blivit släppta i väntan på rättegång som har stuckit till utlandet och gömt sig.Undra om hon drar till Norge och håller sig undan ?
Citera
2019-02-06, 00:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
Svar Ja.
Misstänkta personer kan släppas om dom inte kan påverka fortsatt brottsutredning.Tex att fiffla med bevis eller påverka vittnen. det finns personer som har blivit släppta i väntan på rättegång som har stuckit till utlandet och gömt sig.Undra om hon drar till Norge och håller sig undan ?

Om det hon själv påstår, att det (”bomben”) ska ha legat i hans väska, stämmer så behöver hon ju faktiskt inte ha med den att göra.

Men om man ska tro på medieuppgifterna så låter det väl ändå som hon kommer dömas för våld mot tjänsteman. Kan väl bli ett par månader villkorligt kanske.

Just nu tycker jag inte mycket talar för att hon har med bomben (eller vad det nu var) att göra.
Citera
2019-02-06, 01:18
Medlem
Så hon släpptes i alla fall, fastän hon fortfarande är misstänkt. Jag är inte direkt förvånad.
Citera
2019-02-06, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aritzo
Jag förstår inte hur man inte kan bli dömt om bomben ligger i ett rum som dom är i?
Kan man säga det är inte mitt? Måste man inte bevisa att det är någon annans eller ha någon annan som tar smällen och säger det är mitt?

Om jag har knark i bilen ska jag säga det är inte mitt sen blir jag frikänt?
Du förstår det där med att "bli dömd" är någonting som kräver domstolsförhandlingar? Långt kvar dit ännu. Att bli släppt från häktning är inte detsamma som att ha frikänts av domstol eller att åklagaren kommit fram till att det inte finns skäl att gå vidare med ärendet.

I detta fall har man bara kommit fram till att hon inte kan påverka utredningen och att det inte finns signifikant risk att hon skall rymma eller snabbt ut och tillverka ny bomb. Alltså behöver hon inte vara inlåst under utredningen.
Citera
2019-02-06, 02:44
Medlem
Knivur-273s avatar
Det sägs kaliumnitrat plus Aluminiumpulver... ? Ursäkta, jag är inte bombkonstruktör, är detta ett nigger eller arab-recept ?

Jag veit mer än så, Svartkrut är förvisso långt långt svårare, fast jag planerar aldrig härverk.
Citera
2019-02-06, 02:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Märkligt att hon släpps..

Det är den välkända sk. "kvinnorabatten" som praktiseras här.

Finns det möjligtvis fler bomber gömda någonstans i Stockholm som hon har tillgång till?
Citera
2019-02-06, 03:41
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knurellub
Syrran, tycker du själv att hennes läppar ser ut som ett arsle, och det har du kanske rätt i, men att stava enda med ä blir ARSLE.
Rättade du precis mig? Jag skrev Ä istället för E men mina ögon gick in i varandra när jag läste ditt inlägg. Avslutar med , på en fråga?

Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
Svar Ja.
Nej, hon kommer inte rymma någonstans. Det är klart att hon inte har något med det och göra. Hon är en tjej som gillar gangster livet och hänger med såna typer. Killen tar på sig allt. Hört det från flera som vet lite av hennes bakgrund.

Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Du förstår det där med att "bli dömd" är någonting som kräver domstolsförhandlingar? Långt kvar dit ännu. Att bli släppt från häktning är inte detsamma som att ha frikänts av domstol eller att åklagaren kommit fram till att det inte finns skäl att gå vidare med ärendet.

I detta fall har man bara kommit fram till att hon inte kan påverka utredningen och att det inte finns signifikant risk att hon skall rymma eller snabbt ut och tillverka ny bomb. Alltså behöver hon inte vara inlåst under utredningen.
Jo men det är i hennes rum sprängämnen varit. Jag menar måste man verkliga bevisa att det faktiskt är hennes?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in