2019-06-09, 18:20
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Jag är en vanlig svensk person som har annorlunda åsikter än dig. Sen att många hyllar henne behöver inte betyda att Greta-grejen är bra och vettig. Många styrs av sina religioner, t.ex islam. Är det bra och vettigt?
Du kan väl för fan inte jämföra Gretas klimateengagemang med islam, isfall är du mer rubbad än du ger intryck av i dina inlägg.
2019-06-09, 18:23
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
När du tar upp det förstår man att oddsen för att den statyn inte kommer att resas är ganska höga.
Hur tänker du då?
Hängde inte med riktigt.
2019-06-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du kan väl för fan inte jämföra Gretas klimateengagemang med islam, isfall är du mer rubbad än du ger intryck av i dina inlägg.

Kan man faktiskt göra, olika former av hjärntvätt som ställer till med problem för mänskligheten.
En domedagssekt med religiösa förtecken som sprider ångest, sen så har vi islam en totalitär våldsideologi som enbart står för problem och lidande.
Senast redigerad av Hibiscrub 2019-06-09 kl. 18:38.
2019-06-09, 18:31
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Jag jämför inte Greta och islam utan hennes följare och islams utövare
2019-06-09, 18:32
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Kan man faktiskt göra, olika former av hjärntvätt som ställer till med problem för mänskligheten.
En domedagssekt med religiösa förtecken som sprider ångest mot islam en totalitär våldsideologi som enbart står för problem och lidande.
Vad är det för domedagssekt som sprider ångest mot Islam?
2019-06-09, 18:33
Medlem
SamuraiBennys avatar
Eftersom Greta är så polariserande så är det konstigt att inget nystartat flygbolag kör tvärtom, alltså att släppa ut så mycket skit som möjligt...
2019-06-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
https://youtu.be/EAmmUIEsN9A?t=268

Jag säger inte att jag håller med, men där har du Gretas svar.

Rika länder ska ner till noll koldioxidutsläpp de närmaste 6-12 åren enligt Greta, det är ju helt orealistiskt och inte möjligt att åstadkomma. För övrigt så är ju Paris-avtalet ett skämt när Kina får öka sina utsläpp så ingen total sänkning kan uppnås.

Hon är verkligen en riktig kasperdocka som bara trycker ur sig sin information och propaganda utan att förstå.
2019-06-09, 18:37
Medlem
Citat:
Vad är det för domedagssekt som sprider ångest mot Islam?

Det var en jämförelse eran domedagssekt har ingenting med islam i sig att göra men det finns likheter i den kollektivistiska hjärntvätten. Heliga profeter som människor vill följa.
2019-06-09, 18:43
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Det var en jämförelse eran domedagssekt har ingenting med islam i sig att göra men det finns likheter i den kollektivistiska hjärntvätten. Heliga profeter som människor vill följa.
Din jämförelse var helt enkelt usel och obegriplig.
Om du ska vara med i matchen så kan du väl åtminstone uttrycka dig så vi med svenska som modersmål kan förstå vad du skriver.
2019-06-09, 18:49
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Får ni aldrig lunchrast på den ryska trollfabriken, eller ni kanske kör tvåskift åt olje och gas lobbyn?

Virgin air grundaren Branson, som jag personligen anser kan fixa ett segelskepp åt Greta och miljörörelsen istllet för sina rymdplaner och luftballonger tokhyllar Greta med all rätt. Han har en känsla för vart vindarna vänder. Jag hade ett möte nyligen med en utav hans samarbetspartners pch framförde att han skulle nämna detta för Branson.

.

https://www.virgin.com/richard-branson/you-are-never-too-young-lead

Artikel från Rolling Stone ang, Gretas raketkarriär.

https://www.rollingstone.com/politics/politics-features/greta-thunberg-fridays-for-future-climate-change-800675/amp/?__twitter_impression=true

Hjärntvätten har nått långt. Den förlorade och manipulerade generation som växer upp nu kommer inte ha det lätt i vuxenlivet.
2019-06-09, 18:49
Medlem
Citat:
Hur tänker du då?
Hängde inte med riktigt.
Nej, det var lite luddigt. Men jag menar att tror att just den statyn kommer att stå just där inom några år. Strax efter att Greta slutar att sitta där.
2019-06-09, 19:01
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Nej, det var lite luddigt. Men jag menar att tror att just den statyn kommer att stå just där inom några år. Strax efter att Greta slutar att sitta där.
Ok, fattar.
Om det håller i sig så antar jag att man kanske döper nån gata efter henne. Kanske födelsegatan. Nåt torg eller instution liknande.

Det finns en större parameter i Gretas kritik som gärna sopas under mattan.
Och det är de skyldiga inte bara till klimatelndet utan mkt, annat, nämligen våra politiker.
Samma lag, samma ansikten , val efter val i olika uppställningar. Löfven, Fridolin, Lööf även Åkesson m,m.
Det är dags att kasta dem på komposthögen och låta ungdomen komma fram.

Ett paradigmskifte är i anstående.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in