2019-05-24, 19:34
Medlem
arkmikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klanten11
Greta som första stoff i båda blaskorna idag. Va´fan har dom verkligen inget vettigare att skriva om?
Inga rån idag, inga överfall på pensionärer, inga våldtäkter, inga problem i kommunerna? Allting verkar blekna i jämförelse med den här 16-åriga flickan som pratar om dom mest uppenbara sakerna som alla redan känner till.
Beklagligt har insändaren rätt. Jag vill ta ytterligare ett spadtag.
Åtskilliga har haft
tyckanden om Gretas diagnos som är känslomässigt baserade och det är iofs inte förbjudet. Det är inte heller förbjudet att googla där det finns information där Gretas diagnoser kommer fram.

Om man gör sig besväret att läsa mamma Malena Ernmans bok "Scener ur hjärtat" framgår bilden av en mycket knepig familj där modern lämnar ut sig själv och familjemedlemmarna.
Föräldrarnas roll förtjänar att kommenteras för att ana Pudelns kärna. Fadern Svante är långt från oskyldig som medberoende och möjliggörare av familjesystemet
Familjen vilar på en rättshaveristisk grund. Är det inte flyktingfrågan där modern trummat ut sitt budskap "jag är god och alla andra borde vara goda". Så har det nu övergått till klimatfrågan där Greta tagit moderns plats på scen. Den påläste vet att det handlar om en skickligt iscensatt pr-kampanj.

Nu till Pudelns kärna. Malena är en klassiskt hysterisk person. Hysteri som begrepp är ute idag. Istället talar man inom psykiatrin om ett konvertionssyndrom.
Det enda man då säger är att det är nervfunktioner som fungerar på ett avvikande sätt – annorlunda uttryckt: en funktionsstörning i nervsystemet enligt den senaste diagnosmanualen DSM 5.
I praktiken omvandlar (konverterar) patienten sina inre konflikter till samhälleliga konflikter.
Malena med sina erfarenheter från scen & salong lägger med andra ord ut sina hjärtefrågor på hela familjen och inte minst läsaren. Nu har Greta tagit platsen på scen.

Gretas budskap är i grunden av samma art som moderns dvs "jag är god och alla andra bör vara goda".

Greta skyddas av sitt funktionshinder inom autismspektrat och kommer att överleva.

Hur i sak vi ska överleva har Greta förstås inget att tillföra. Vilket vi inte kan kräva av en ung människa däremot av hysteriskt nyhetsjagande massmedia.

Jag vill inte rekommendera den gemene läsaren "Scener ur hjärtat" annat än för de som är intresserade av knepiga familjer och vill veta mera.
2019-05-24, 19:48
Medlem
Citat:
Solen blir förstörd om jorden blir förstörd, sa en tjej som SVT (Rapport) intervjuade idag på Gretas event.
Var det Greta som lärt henne hur allt hänger ihop?
2019-05-24, 20:02
Medlem
Det lär bli ett ordentligt tapp för charter/flygindustrin i sommar om alla som demonstrerade i Kungsan idag övertygar sina familjer att ställa in sommarens resor, eller var det mest en skara ungdomar som sig sin chans att skolka från skolan en dag?
2019-05-24, 20:40
Medlem
Vedklyvens avatar
Hysterien sprider sig över alla gränser och har tappat alla proportioner.
Klart som fan att ungarna tycker det är skojigt att skita i skolan en dag och springa och skrika på gatorna och samtidigt känna sig goda och kloka och helt överlägsna de vuxna.
Klart också att PK-Media eldar under grytorna och fyller sina programtider med moralism och undergångspredikan. Sverige är nog ledande i att försöka göra hela världen sjuk.
2019-05-24, 21:04
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Det ska bli kul att se hur många av de som "demonstrerar" på Fredagarna nu, som kommer fortsätta göra det under sommarlovet.
Eller om klimatet också tar ledigt under sommaren.
2019-05-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Här länken till sändningen: https://www.svtplay.se/video/22387590/nyheter-direkt/greta-thunberg-talar

Varför är det bara vita henvänster-brudar på scenen? Det känns som att det är taktiskt osmart av agendasättarna att välja det klientelet. Blir lite som att Gustav Kasselstrand hade ställt upp snaggade fanbärare i bruna skjortor och nassekepsar på sina torgmöten. Tror knappast agendasättarna är nöjda med Gretas framträdande. Högdjuren bland agendasättarna lär vara jävligt pissed-off inse att det är dags att fasa ut Greta-hajpen. Om det här blir någon sekt för könsdysforiska sittkissare så kan de nog kyssa överambitiösa koldioxidbudgetar goodbye. Ingen kommer köpa skiten. Problemet är väl att Greta inte kommer stiga åt sidan frivilligt, därför känns det lämpligt att Greta blir mördad av en arg vit man så att man kan hålla igång myten postumt. Nej, jag planerar inte att mörda Greta och uppmuntrar ingen annan arg vit man att göra det heller, jag bara försöker sätta mig in i hur agendasättarna sannolikt resonerar.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2019-05-24 kl. 21:50.
2019-05-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken prickig
Det ska bli kul att se hur många av de som "demonstrerar" på Fredagarna nu, som kommer fortsätta göra det under sommarlovet.
Eller om klimatet också tar ledigt under sommaren.
Mycket bra fråga, men de är nog på semester alltså får även klimatfrågan sommarlov!
2019-05-24, 22:05
Medlem
Hoppas denna tös kommer igenom allt med livet i behåll. Än slinker hon hit, än slinker hon dit. Stackars barn. Är det för att Malena blev utnyttjad som ung som hon utnyttjar sin dotter på detta viset?
2019-05-24, 23:29
Medlem
Vafan är det här, snackar en massa rappakalja, man märker verkligen att ungen är autisisk.

Hur i helvetet kan den här jävla ungen bli ett fenomen, Sverige är förlorat, sätt skiten i brand och låt det brinna för fan....................

Nu blir det en till öljävelk........
2019-05-25, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
16-åriga Greta Thunberg, dotter till operasångerskan Malena Ernman, skolstrejkar för klimatet, har aspberger syndrom och berättade nyligen i Skavlan att hon har förbjudit hela familjen att flyga och köpa presenter, samt att mamma Malena har tvingats sluta turnera för dotterns klimatångest.

Media och PK-Sverige hyllar Greta som en Gud och försöker vinna billiga poäng på hennes sjukliga "engagemang" för klimatet. Hon blir inbjuden till FN, klimatmöten, hyllas av Bono o.s.v.

Är hennes beteende friskt?

politiker samlades i polen för att diskutera miljö. jag antar att dess akorrupta politiker åkte privatflyg till polen. det var inget greta kommenterade för jag antar att hel hennes affärsidé skulle kollapsa om hon kommenterade hur politiker hycklar och ljuger. det skulle kunna gå att koppla upp sig via videolänk och ha ett möte på det viset än att pka till polen, supa och knulla polska prostituerade.
2019-05-25, 00:06
Avslutad
Greta gick till attack mot media såg jag, de har inte gjort nog!
OMG de fick ett rejält slag under bältet och tackade för det.
Mest småtjejer verkade det som.
Lika bra de börjar strejka på heltid, att världen inte kommer gå under om 10 år verkar ytterst osannolikt då tom Sverige ökar sina utsläpp och som är världsbäst, som alltid.
Enl Greta så har vi 10.5 år på oss att reda upp det hela om jag uppfattade det rätt.
Senast redigerad av pe11e 2019-05-25 kl. 00:31. Anledning: Tillägg
2019-05-25, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umki
Mycket bra fråga, men de är nog på semester alltså får även klimatfrågan sommarlov!
Mest troligt. 00

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in