2019-04-24, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Hade du inte varit så avig och försöka mobba mig hade vi kanske diskuterat konstruktiva lösningar. Har aldrig fixat mobbare. Jag spöade skiten ur min skolas mobbare och mobbade aldrig någon, jag tål fan inte elakheter. Greta är en ung tjej med ett kall som du ger dig på och då får man fan skylla sig själv.

Det är precis av den anledningen som medieägarna har lanserat Greta. Unga kvinnor är för vår tids agendasättare vad arbetarklassen var för Lenin och Trotsky: en möjlighet och ett hot.
2019-04-24, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Det är precis av den anledningen som medieägarna har lanserat Greta. Unga kvinnor är för vår tids agendasättare vad arbetarklassen var för Lenin och Trotsky: en möjlighet och ett hot.

Jag kan inte sånt där. massmordsdiskussioner brukar jag kalla sånt där för. Massmordteoretiker är direkt oattraktiva för människor och skvallrar om historiens största losers.

Jag är rätt så opolitisk och har åsikter över hela fältet från höger till vänster som det passar mig.

Men du har rätt i att en ung sårbar tjej som är sylvass i huvet med säker stämma utan dolda agendor och hjärtat fritt från smuts samt utan politiska ryggsäckar som ställer på vuxenvärlden och är brutalt ärlig är svår att vifta bort. Det är just det som är framgångreceptet.

Hon är en mardröm för dom som kämpat länge för nån slags partipolitik. Hon åstadkommer mer på ett halvår än vad nån politisk inriktning kämpat sig till och hotar därtill att stjäla uppmärksamheten från dessa och som lök på laxen får hon framtidens smartaste politikers uppmärksamhet till partipiskors förtret. Rätt ballt faktiskt. Det är nåt nytt som händer och folk vet inte vart hon hör hemma, men hon är ju bara rak sårbar och ärlig. T o m chefer på NASA håller med henne. Hon är ingen domedagssekterist som vissa vill tro. Det blir bra det här.
2019-04-25, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Det är ett vanligt tankefel att sätta likhetstecken mellan vältalighet+utseende och analytisk förmåga. Hollywood kryllar av exempel på motsatsen. Talet kräver bara ett fungerande talcentrum och det finns dokumenterade fall med barn som pratar jättebra men i övrigt har ett intellekt på en apas nivå.

Det är synd eftersom klimatfrågan främst är en intellektuell diskussion där man helst bör ha läst på teknisk högskola för att själv kunna bilda sig en uppfattning i de mer kontroversiella frågorna. Istället lyfter man fram ett barn som inte klarat vanlig grundskola som att hon skulle förstå de svåra frågorna bättre än vi andra. Det är direkt fördummande och förlöjligande för hela debatten.

Jag hade spytt lika mkt i munnen om det varit Zara Larsson som stått och rapat upp dessa floskler.
Dock måste jag ge Greta att hon tränat in hyfsat brittiskt uttal innan showen inför engelsmännen.
2019-04-25, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Att vara dragplåster i en nyemission kanske.

https://omni.se/thunberg-dragplaster-for-att-dra-in-miljoner-till-bolag/a/RxgBLd

Den 16-åriga klimataktivisten Greta Thunberg användes som dragplåster när ett bolag drog in 10 miljoner kronor i en nyemission, skriver Svenska Dagbladet.

Frågan är hur stor del Greta fick. En resa till Rom för att träffa påven kanske.

Allt är en extremt stor bluff, inget annat. Follow the money, som vanligt. Lobbyister har genom alla tider dragit växlar på alla sorters människor. Denna gång råkade det bli en aspie från Sverige.
Sen att hennes islamälskande psykmorsa håvar in cash på såväl sin bokförsäljning som global exploatering av hennes utvecklingsstörda avkomma, det torde rendera i en avsevärd mängd fistbumps på Brillo. Schulmanklanen krämar i brallan av detta, var så säker!
2019-04-25, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jo, det är tydligt. Jag försökte ta ledigt två dagar för min dotter som går i sjuan på grund av en resa. Det blev tvärnobben trots att hon är superduktig och inte har någon annan frånvaro. Det är synd att de gör skillnad på ungarna.

Accepterade du det?
2019-04-25, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Det här är intressant.

Kanske kan Greta nu fixa så att inga skolor kommer att tillåta barnen att få ledigt för att följa föräldrarna på resa, just pga klimatfrågan. Det blir aja baja att åka till Thailand eller Gran Canaria.

Däremot får ungarna tillåtelse att skolstrejka, eller att demonstrera i Stockholm förutsatt att de tar tåget eller går till fots dit.

Läge att ha bevakning på hyckleriet tror jag.

Om jag vill ta med mig mitt barn på semester under skoltid så gör jag det. Ingen kan stoppa mig och nåde dom om de försöker. Har en kul historia angående det, när jag gick i skolan.
Men sant, Gretas härjningar kommer förändra regler, garanterat. Skolkning är numera legitimt endast om det luktar bra hos PK- och Sossevänstern.
2019-04-25, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Stoppa alla utsläpp av CO2 till år 2025. Dvs förbjuda all tillverkning av alla fordon, produkter, mat, eleckricitet där CO2 ingår som en del.
Dvs kvar blir växtbaserad mat som produceras med redskap dragna för hand.
I princip vill Greta att civilisationen som vi känner den skall kollapsa.
Att Greta inte förstår följderna av sina krav är tämligen säkert. Att hennes vuxna supportrar i media inte heller verkar göra det är lite mer alarmerande.

Flickan är utvecklingsstörd. Vi kan skicka random mongo från Samhall att säga samma saker men det tjänar ingen pengar på, vilket är fallet i kändismongot Gretas PRbyrås och kändismammas fall.
2019-04-25, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Skulle vara intressant att få veta hur familjens livsstil ser ut på riktigt, vad kör de för bilar och hur lever man vardagslivet?

Mitt största problem med ”klimatkrisen” och vad som gör att jag tar den med en nypa salt är att det är bara vi vanliga människor som ska offra oss till detta genom högre avgifter. Man ptatar inte om riktiga lösningar utan om straffande skatter utan valmöjligheter först. Eliten står över det som vanligt och folket ska göra uppoffringar.

Precis! I Sverige sitter Stockholmsäcklen och bestämmer att alla utom de själva ska sluta köra bil, flyga etc. Sen tar de utan att tveka businessclass till Bromma och jäser i sina stora flygstolar och skrattar sig harmynta hela vägen till banken.
Greta är en del av Stockholmsäcklen, genom sin kända äckelmamma, och detta pack har mage att försöka diktera klimatvillkoren för oss vanliga människor?!
2019-04-25, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Precis! I Sverige sitter Stockholmsäcklen och bestämmer att alla utom de själva ska sluta köra bil, flyga etc. Sen tar de utan att tveka businessclass till Bromma och jäser i sina stora flygstolar och skrattar sig harmynta hela vägen till banken.
Greta är en del av Stockholmsäcklen, genom sin kända äckelmamma, och detta pack har mage att försöka diktera klimatvillkoren för oss vanliga människor?!

Huvudproblematiken är dock befolkningen som röstar på det här, likt religiösa som anpassar sig efter symbolpolitiken, därefter sätter man på sina skygglapparna gällande reala samhällsproblem.

Än mer skrämmande att vi trotts allt har en majoritet av godhetsknarkande naivister, våra största medier t.ex. är tydligt politiskt vridna som den programmerade befolkningen slaviskt anpassar sig efter.
2019-04-25, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Stoppa alla utsläpp av CO2 till år 2025. Dvs förbjuda all tillverkning av alla fordon, produkter, mat, eleckricitet där CO2 ingår som en del.
Dvs kvar blir växtbaserad mat som produceras med redskap dragna för hand.
I princip vill Greta att civilisationen som vi känner den skall kollapsa.
Att Greta inte förstår följderna av sina krav är tämligen säkert. Att hennes vuxna supportrar i media inte heller verkar göra det är lite mer alarmerande.

Detta. Det handlar inte ”bara” om oerhört komplicerad naturvetenskap. Det handlar också om t.ex nationalekonomi.

Tänk om någon kunde räkna på följderna av att följa Gretas krav, i den mån det är möjligt.

Ofattbart att så många ”köper” alarmistiska påståenden rakt av och inte för ett ögonblick tänker ett steg till.
2019-04-25, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Skicka henne till Kina. De bara spyr ut utsläpp. Bygger nya kolkraftverk. Kommunistregimen där bryr sig noll om miljön.

Greta kan ta sin mor och ro dit med en båt, alternativt cykla dit. Det vore en verklig insats för miljön och vi slipper dem här.
Håller med, Greta och hennes familj kan cykla till ex Bangkok och försöka få stopp på 10000000 bilar, lycka till Greta.
2019-04-25, 09:29
Medlem
Men det är väl mest jagsvaga utan egna kunskaper som slaviskt följer det Greta säger. Folk behöver "enkla sanningar" för att ta till sig komplicerade samband. Sen är det märkligare att till synes intelligenta personer även hoppar på tåget. Man kanske har behov av att sola sig i glansen?

Sen finns det säkert många som tycker synd om flickan som är lite eljest, särskilt kvinnor har lätt att ta fram det kortet. Finns ju även en myt om att bokstavsbarn har dolda talanger. Många vuxna känner ju andra barn med olika diagnoser och nu finns hoppet att dom alla ska gå en ljus framtid till mötes.

Tänker ibland på sagan om Kejsarens nya kläder när jag följer GretaFenomenet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in