Citat:
Ursprungligen postat av
oshin.cantwell
Det är precis av den anledningen som medieägarna har lanserat Greta. Unga kvinnor är för vår tids agendasättare vad arbetarklassen var för Lenin och Trotsky: en
möjlighet och ett
hot.
Jag kan inte sånt där. massmordsdiskussioner brukar jag kalla sånt där för. Massmordteoretiker är direkt oattraktiva för människor och skvallrar om historiens största losers.
Jag är rätt så opolitisk och har åsikter över hela fältet från höger till vänster som det passar mig.
Men du har rätt i att en ung sårbar tjej som är sylvass i huvet med säker stämma utan dolda agendor och hjärtat fritt från smuts samt utan politiska ryggsäckar som ställer på vuxenvärlden och är brutalt ärlig är svår att vifta bort. Det är just det som är framgångreceptet.
Hon är en mardröm för dom som kämpat länge för nån slags partipolitik. Hon åstadkommer mer på ett halvår än vad nån politisk inriktning kämpat sig till och hotar därtill att stjäla uppmärksamheten från dessa och som lök på laxen får hon framtidens smartaste politikers uppmärksamhet till partipiskors förtret. Rätt ballt faktiskt. Det är nåt nytt som händer och folk vet inte vart hon hör hemma, men hon är ju bara rak sårbar och ärlig. T o m chefer på NASA håller med henne. Hon är ingen domedagssekterist som vissa vill tro. Det blir bra det här.