Citat:
Ursprungligen postat av
Nixter
Så dina åsikter har inget med fakta att göra, samt att du kastar fram ...fanfar... Data mellan 1961-1990 dvs inte det tidsspann du "känner och tycker" kring.
Vi kan konstatera att all data bekräftar att jordklotet varit kallare de senaste 15-åren än de 15-åren dessförinnan.
Har själv bott i Sthlm hela mitt liv och jag har aldrig åkt pulka i Oktober. Dock kan jag konstatera att det var bra mycket kallare under 70-talet och början av 80-talet än nu, men att vi detta år hade riktigt kallt och snö ända in i April och sommar som var rejält kyligare än normalt. Just 2019 kommer inte gå till historien som speciellt varmt i sthlms området.
Ja men dom källor jag länkade är bara exempel. Det är lös data som agerar underlag till själva diskussionen. Man använder den data som jag länkade först till att sedan visa en relationen mellan olika former av data till min poäng. Dock var inte detta poängen från början med min text utom bara om folk kunde relatera.
Dock är inte det kallare? Det är varmare och det finns ingen snö i det området jag bott i och har bott i.
Det är dock plusgrader idag? Hur är det kallt. Stockholm är stort så det kan finnas stora variabel på temperaturen förövrigt. Hela december har varit varm? Det har varit
Vet dock bara inte om det är värt att ha en diskussion med dig. Känns som du kommer förneka allt jag använder som källa