2019-01-27, 13:08
Medlem
Alla trådar med lön som topic bör undvikas på FB med tanke på all mytomani:P
Citera
2019-01-27, 13:36
Medlem
Jobbar skift inom industrin blir ca 32h/arbetsvecka i snitt pga skiftarbete. Tjänar mellan 40 och 42k brutto lite beroende på hur skiften hamnar i månaden. Funderar på att utbilda mig till maskiningenjör men verkar knappt vara värt det om lönerna här stämmer.
Citera
2019-01-27, 13:46
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vladdyboy
Är 30 år, Snickare, började för 2 veckor sen, tjänar 76 000 brutto
På vilket universitet studerar man "Snickarlinjen"? Eller du kanske sket totalt i att läsa färdigt rubriken och hade bråttom att ljuga som 90% gör här i tråden.
Citera
2019-01-27, 14:15
Medlem
Gloriosos avatar
Som musiker var det 35000 nyexaminerad. Vilken typ av musiker vill jag tyvärr inte berätta, men låt oss säga att det är inom ”seriös” musik.
Senast redigerad av Glorioso 2019-01-27 kl. 14:21.
Citera
2019-01-27, 14:25
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doario
Yrke: Tandläkare
Lön: 31 000 (+2000 bonus för att jobba i en mindre ort)
Ålder: 26
Sektor: Landsting

Lite för lite lön om man jämför med all ansvar, jobb och stress man får av yrket.
Du kommer förmodligen/förhoppningsvis att ha en god löneutveckling.
I mina öron låter det skumt att få bonus för att jobba på en mindre ort. Det brukar ju vara tvärt om med mindre het arbetsmarknad på mindre orter och lättare att få jobb, dessutom billigare levnadsomkostnader än storstan.
Citera
2019-01-27, 14:35
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylvesterLundgren
På vilket universitet studerar man "Snickarlinjen"? Eller du kanske sket totalt i att läsa färdigt rubriken och hade bråttom att ljuga som 90% gör här i tråden.

Bortsett ifrån ”Snickaren” så låter väl de flesta löner här troliga. Du får ju väga in att de med en bra lön oftast är mer intresserade att svara i en tråd som denna, jämfört med de med en mer medioker lön.
Citera
2019-01-27, 14:37
Medlem
Ingångslön: 45.000 + förmåner

Chef för flera verksamheter inom besöksnäringen.

2 KY utbildningar i samband med heltidsarbete och en sjuk passion och driv i mitt arbete är frsmgångsreceptet.

För alla med löner över 504k per år, varför skatteplanerar ni inte? Ta förmåner istället för lön.

Tips från coachen
Citera
2019-01-27, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doario
Yrke: Tandläkare
Lön: 31 000 (+2000 bonus för att jobba i en mindre ort)
Ålder: 26
Sektor: Landsting

Lite för lite lön om man jämför med all ansvar, jobb och stress man får av yrket.

Jättetråkigt att ni inte får högre lön. Jag har en högskoleutbildning på 3 år(nyexaminerad) och tjänar minst 35k i månaden. 53k denna månad med några övertid. Dock jobbar jag för ett privat sjukvårdsföretag.
Senast redigerad av G-mail 2019-01-27 kl. 15:37.
Citera
2019-01-27, 15:25
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Jag fick 41 000 fast lön inom företagsförsäljning/account management som ingångslön, har dock inte gjort klart någon av mina examina och har heller ingen större lust då försäljningsbonus snabbt ökar min lön.
Citera
2019-01-27, 16:20
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q---
Ingångslön: 45.000 + förmåner

Chef för flera verksamheter inom besöksnäringen.

2 KY utbildningar i samband med heltidsarbete och en sjuk passion och driv i mitt arbete är frsmgångsreceptet.

För alla med löner över 504k per år, varför skatteplanerar ni inte? Ta förmåner istället för lön.

Tips från coachen

Har du 45K som chef nu eller hade du det som ingång på ditt första jobb efter Uni?

Gällande skatteplanering så finns det en uppsjö av anledningar till att folk inte gör det, på vissa företag så finns det inte några förmåner som man vill betala för, för oss som bor i Stockholm så kan pengarna behövas för att leva.

Jag tjänar lite över miljonen per år och vi har inga speciella förmåner som jag har lust att betalade där jag arbetar.
Citera
2019-01-27, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Vad gör man som fastighetsförvaltare? Visst är det samma som vaktis?

Vi hade en vaktis på min skola en gång men tror inte han fick så mycket som du...

Nej fastighetsförvaltare o vaktmästare är inte samma sak
Citera
2019-01-27, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fromlands
I mina öron låter det skumt att få bonus för att jobba på en mindre ort. Det brukar ju vara tvärt om med mindre het arbetsmarknad på mindre orter och lättare att få jobb, dessutom billigare levnadsomkostnader än storstan.

Bonusen beror mycket på hur svårt kliniken har att rekrytera tandläkare.

En klinik i närheten av min klinik ger 5000 i bonus istället för mina 2000 just för att kliniken har väldigt svårt att attrahera tandläkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in