Citat:
Ursprungligen postat av
SilentVictory
Fast problemet är att vi behöver lantbrukare och bönder, de har funnits i alla tider och kommer fortsätta med det.
Jag går inte ut och mördar min grannes husdjur för att denna är en nära vän med en person jag tycker illa om (för att ta ett exempel). Exemplen är många, om du vill ta det som en hörsägen eller något jag fabricerat ihop är helt upp till dig.
Att ge sig på någons verksamhet för att man ogillar vad han eller hon gör är inte okej, speciellt inte när det drabbar djur som de sägs värna om.
Återigen, jag försvarar inget. Du ställde frågan hur de tänker, jag gav min tolkning av resonemanget. Personligen tycker jag att i princip varenda människa på jorden är dumihuvet så jag säger inte att jag tycker att de har gjort något bra.
Men, för att diskussionen inte ska gå överstyr med pajkastning hit och "men min polare blev styck- och ritualmördad av en bonde/vegan (beroende på vems sida en nu står på) vilket bevisar att alla bönder/veganer är sadister, psykopater och förtjänar att torteras ihjäl" så ber jag snällt och stilla om någon källa till dina påståenden om inspärrade och förgiftade jakthundar, mördade husdjur eller innebrända kossor.
Jag ser många problem med hur djurrättsaktivister utför sina aktioner, men jag ser också många problem med hur svensk djuruppfödning praktiseras. Däremot så ställer jag mig över sensationsrubriker och hörsägen, de tillför inget annat än osämja i en debatt som gärna får (och bör) föras.