2019-01-23, 06:12
Medlem
Har man ett jobb har man inte dreads punkt slut. Det ser förjävligt ut och passar inte in när man är anställd.
Och då sitter hon i regeringen nu? Där ska man vara representativ. Det är kostym eller liknande som gäller. Men hon kör dreads och nån jävla ekotröja som haft 35 ägare innan.

Dessa människor med dreads hatar på Babylon och sitter i något hörn och reparerar cyklar. Man hatar alla dom tjänar pengar, man stödjer Greenpeace och man äter enbart grus.

En sådan person har inget i riksdagen och göra. Klipp dig! Vårda dig själv.
Du representerar Sverige !
Citera
2019-01-23, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuvhedern
Hahaha, den var bra

Det är bra.
Man brukar ju säga att man ska klippa sig och skaffa ett jobb. I Amandas fall så gick det säkert ganska snabbt, det här med att det nya jobbet blev klart. Men, nu är det dags för frisören.

Politiker är välavlönade på allas bekostnad. Det är i och för sig ofta välförtjänt då det ställa höga krav på dem. Men just i och med att det allmänna står för deras höga löner kan, och ska, det ställas krav på dem. Rollen som politiker är inte främst en arena för att manifestera personliga uttryck, utan det är faktiskt rimligt att politiker lever upp till krav på representativ klädsel. På samma sätt som att jag som jurist inte sitter på förhandlingar i rätten i rosa hår eller badkläder. Jag är där för den tilltalade, den klagande eller som en representant för domarkåren, inte främst i egenskap av kolla-min-tuffa-stil. Av respekt för de närvarande ska jag självklart klä mig representativt.

Hur skulle man känna att bli dömd till sex års fängelse av en människa i rosa hår, vilket ser totalt oseriöst och tonårsaktigt ut?

Av samma orsak borde Amanda rensa bort fågelboet. Tipsa henne om det, du som känner henne.

Sen är det ju det här rent hygieniska. Minns en kompis som hade rastahår länge. Till slut ruttnade korvarna inifrån. Lukten var aldrig trevlig, ens innan själva förruttnelsen började.

"Rent hygieniska skäl" vilket jävla skitsnack. Jag har haft dreads eller "rastahår" i 12 år. Och mitt hår luktar fan inte sämre än ditt kan jag lova (om du har nåt). Om du sköter det så är det inga problem. Du låter som en gammal kärring som tycker att alla borde ha pottfrilla för att det är "praktiskt".

Det är kul att folk gnäller på hennes frisyr. Hade Amanda suttit i riksdagen för SD hade alla ÄLSKAT hennes frisyr för att hon just sticker ut från etablissemanget.

Och angående frisyren. Gnällde många här inne när Anders Borg satt i riksdagen med en skabbig hästsvans indränkt i borgarnacksfett?

Tror inte det.

Trevlig Onsdag.
Senast redigerad av Krukkula 2019-01-23 kl. 07:37.
Citera
2019-01-23, 07:40
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Eftersom jag träffat båda kan jag ju säga att det säkert sant. MEN det skulle i så fall ge vår nya kulturministern på ett värde strax under hundra. Man får hoppas att det är något högre. Bah Kuhnke är faktiskt mer korkad än man tror.

Utan att träffat någon av damerna kan jag säga att du har fel. Ingen av dem är korkade i betydelsen låg intelligens, men det betyder inte att de utnyttjar sina tillgångar på ett vettigt sätt; det är fullt möjligt att vara stollig och bete sig obegripligt utan att vara ointelligent. Ingen av dem borde dock uppbära något offentligt ämbete och kärringen med skatboet på huvudet skulle få extremt svårt att bli tagen på allvar på någon arbetsplats.
Citera
2019-01-23, 07:40
Medlem
Jag gillar henne, inte för hennes politik eller dylikt. Men hon är och ser inte ut som alla andra gråa tråkiga politiker.
Citera
2019-01-23, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hennes man kanske måste frakta väldigt tunga björnar i skuffen på Skodan? Den bilen hade jag gjort mig av med snabbare än blixten om jag fick veta att jag ska bli minister. Konstigt att dom inte gjort sig av med den. Ladd hybriden är dock bra att hon har där som en fjäder i dreadsen.

Nåja. Laddhybrid är en riktig potentiell miljöbomb. I Sverige har ju MP startat en kampanj mot kobolt i dubbdäck. Det finns nått eller några gram i fyra däck. Och det är inte bara förslitningen i dubben man skriker om utan också utvinningen som ofast sker i Kongo. I Mitsubishi laddhybrid finns det 8kg... just saying.
Citera
2019-01-23, 07:54
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Ja, du verkar ha träffat många du, fast någon förmåga att bedöma deras intelligens har du uppenbart inte, vilket säkert beror på din egen. Ha det.
Bah Kuhnke sägs ju vara korkad både från höger och vänster. Pingu säger ju också att Lind är runt normal i intelligens. Du har alltså fakta som talar för att Lind har över normal intelligens och att Bah Kuhnke normal? (Jag ska påpeka att jag inte har koll på någon av dem, det är möjligt att Bah Kuhnke är smart, men från flera olika håll har det ju genom åren hintats om att hon inte är det.)
Citera
2019-01-23, 08:04
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Bah Kuhnke sägs ju vara korkad både från höger och vänster. Pingu säger ju också att Lind är runt normal i intelligens. Du har alltså fakta som talar för att Lind har över normal intelligens och att Bah Kuhnke normal? (Jag ska påpeka att jag inte har koll på någon av dem, det är möjligt att Bah Kuhnke är smart, men från flera olika håll har det ju genom åren hintats om att hon inte är det.)

Intelligens används slentrianmässigt för att uttrycka sig förklenande om sina motståndare och oftast är det fel. Jag avskyr båda dessa personer och skulle inte ens pissa på dem om de brann, men de är båda två intelligenta. Båda är dock obehagliga och fru skatbo verkar lätt tokig och hyser riktigt obehagliga politiska åsikter och det skulle inte förvåna mig om hon röker på och spelar på läppen på sin fritid tillsammans med sin likaledes stolliga man. Alice Bah Ha Ha, är en lismande individ som inte är mer miljöpartist än vad jag är, men som vet hur man gör karriär, men inte heller hon är ointelligent.
Citera
2019-01-23, 09:11
Medlem
SlintCleastwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Intelligens används slentrianmässigt för att uttrycka sig förklenande om sina motståndare och oftast är det fel. Jag avskyr båda dessa personer och skulle inte ens pissa på dem om de brann, men de är båda två intelligenta. Båda är dock obehagliga och fru skatbo verkar lätt tokig och hyser riktigt obehagliga politiska åsikter och det skulle inte förvåna mig om hon röker på och spelar på läppen på sin fritid tillsammans med sin likaledes stolliga man. Alice Bah Ha Ha, är en lismande individ som inte är mer miljöpartist än vad jag är, men som vet hur man gör karriär, men inte heller hon är ointelligent.

Att hon åtminstone har rökt på har hon själv sagt så där är fördomarna besannade gällande frisyren...
Citera
2019-01-23, 09:35
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krukkula
"Rent hygieniska skäl" vilket jävla skitsnack. Jag har haft dreads eller "rastahår" i 12 år. Och mitt hår luktar fan inte sämre än ditt kan jag lova (om du har nåt). Om du sköter det så är det inga problem. Du låter som en gammal kärring som tycker att alla borde ha pottfrilla för att det är "praktiskt".

Det är kul att folk gnäller på hennes frisyr. Hade Amanda suttit i riksdagen för SD hade alla ÄLSKAT hennes frisyr för att hon just sticker ut från etablissemanget.

Och angående frisyren. Gnällde många här inne när Anders Borg satt i riksdagen med en skabbig hästsvans indränkt i borgarnacksfett?

Tror inte det.

Trevlig Onsdag.

Då är det dags att du klipper dig. För du är väl vuxen? Vad vill du manifestera med dina råttfärgade bajskorvar?

Ja, Anders Borg hade en ful frisyr. Män som börjar bli tunnhåriga klär inte i långt hår.

Om Amanda var sd:are hade iaf jag tyckt samma sak. Orka tomtar.

Hade hon däremot varit svart och haft välvårdade dreads hade det kunnat passera. Svarta har ju hår och kultur för den sortens frisyr.
Senast redigerad av Tjuvhedern 2019-01-23 kl. 09:47.
Citera
2019-01-23, 10:08
Medlem
Hon skulle namnge en svensk kvinnlig nobelpristagare idag på SVT nyheter.. Moa Martinsson.
Citera
2019-01-23, 10:35
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butofcourse
Saxat från Aftonbladet:
Amanda Lind ny kulturminister
MP-toppen: ”Jag testade cannabis i 20-årsåldern”

Enda jag respekterar henne för, tråkigt att hon har en så sned världsbild annars.
Om hon bara testade cannabis så har jag bara testat alkohol när jag krökade 2-3 dagar i veckan i ett tiotal år.

Info från vänner i Härnösand.
Citera
2019-01-23, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Hon skulle namnge en svensk kvinnlig nobelpristagare idag på SVT nyheter.. Moa Martinsson.
-Rätt svar ska va typ Selma Lagerlöf.. kan man inte begära mer av en kulturminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in